järkevää treeniä?

Moi,kylläpä nää viikot menee nopsaan. Taas on maanantai eli aika tarkastella viime viikon treenejä ja suunnitella tätä viikkoa. Viime viikko oli siis mulle erityisen hieno mahdollisuuksien viikko, koska koira oli hoidossa ja käytännössä mulla oli mahdollisuus mennä mihin tahansa jumppiin, joihin töiden  puolesta ehdin. Käytinkin mahdollisuuden hyväksi, ja kävin kaikissa lemppareissa ihan kauheesti suunnittelematta treenien järkevyyttä. Olisin olettanut, että tämä suunnittelemattomuus näkyisi enemmänkin viikon saldossa. Nimittäin joskus, kun innostun liikaa, niin koko viikko on täynnä aerobista riehumista. Mutta tällä kertaa viikkoon on jälleen mahtunut tavoitteeseen kuuluvat kaksi lihaskuntotreeniä – jes! Viikon saldona siis bodyattack x2, kuntosali x2, bodystep, bodycombat ja viikon yllätyskortti eli megazone (joka heiassa oli nimellä lasertag). Ja sunnuntaina jälleen suunniteltu lepopäivä, joka tulikin kyllä tarpeeseen. Oli ojentajat ja kyljet aika kipeinä perjantain salitreenistä :D
viikko 44
On varmasti monia mielipiteitä siitä, mikä on järkevää treeniä ja mikä ei. Omalla kohdallani tärkeintä treenaamisessa on sen tuoma ilo, mutta tottakai yritän kiinnittää huomiota siihen, että aerobista, lihaskuntoa ja kehonhuoltotreenejä olisi sopivasti suhteessa toisiinsa. Se on parasta kehon jaksamista ja kehittymistä ajatellen. Suunnittelenkin yleensä sunnuntaina tai viimeistään maanantaina alkavan viikon treenit, jotta tämä kolmiyhteys toteutuisi edes jotenkin päin.
 Mun lempparitreenit on pitkään ollut kaikki aerobisia. Kuntosalista innostun kausittain enemmän tai vähemmän ja pumpissa käyn säännöllisesti. Mutta koskaan viikon treenejä suunnitellessani en katso päivää, koska ehtisin varmasti salille tai pumppiin. En. Mä katson ensin attackit ja muut riehumiset ja sen jälkeen katson, mitkä päivät jäävät vapaaksi lihaskunnolle, ja katson meneekö pumppia. Jos ei mene, niin sitten siitä tulee salipäivä. Ja tässä se virhetekijä tuleekin :D Nimittäin jos en oo sopinu kenenkään kanssa treffejä salille, niin salipäivä saattaa hyvinkin helposti muuttua sekunnin murto-osassa combat-, step- tai attackpäiväksi. Siihen riittää yksi puhelu kaverilta, joka kysyy seuraksi jumppaan. Joo, tottakai mä tuun. Miks mä menisin yksin salille, jos vaihtoehtona on ihana tunti, johon saan vielä treeniseuraa! Tässä kohdassa mä punnitsen siis kahden vaihtoehdonvälillä. Voin siis joko
 A) pitää kiinni suunnitelmasta, johon sisältyy viikkotasolla sekä aerobista, lihaskuntoa että kehonhuoltoa
tai
B) mennä kaverin kanssa aerobiselle tunnille, josta tykkään enemmän ja saan varmasti hyvää mieltä ja kaupan päälle juoruilla kaverin kanssa kuulumisia.
Ja usein tosiaan lihaskunnot ja ns. järkevä treenaus unohtuu ja jätän salisuunnitelmat väliin. Mutta onhan sekin tavallaan järkevää treeniä, että pitää oman päänsä kunnossa ja tekee sitä, mistä tykkää eniten ja näkee kavereitakin :D hehe. Oon hyvä  puhumaan itseäni ympäri. Mutta asian korjatakseni päivitin viime viikolla taas vähän saliohjelmaa, koska siitä saa aina uutta innostusta siellä treenaamiseen, mikä puolestaan vaikuttaa siihen, että pitäisin paremmin kiinni myös lihaskuntotreenipäivistä. Asia jää seurantaan :)
 
Tänään vuorossa maanantaiseen tapaan attackia ja koira on vielä hoidossa arkipäivät, joten saa nähä kuinka järkevä, hullu tai tehokas treeniviikko tulee :D Toivottavasti tänää olis miksattu loputki nykysestä ohjelmasta pois ja tulis joku kiva sykehuippu. Esim vaik toi scooter! Hyvää treeniviikkoa kaikille :)

Milla

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta