Bodypump84 kokeilussa

Heipsan taas, tänää pääsin aamusta kokeileen uutta pumppia ekaa kertaa. En aikasemmin viikolla viittinyt kiirehtiä sinne, vaikka sitä olis kyllä ollut tarjolla jo useaan otteeseen. Tiesin, että tänää on paljon muita menoja, ja ainut mahdollinen treeni on aamutreeni elikkäs passelisti aamupumppi :) No, mitä mieltä sitten olin. En tiiä oliko tätä aihetta järkevää edes nostaa postaustasolle, koska en oo oikei varma, kuinka paljon oon jotain mieltä vai oonko ollenkaan :D No yritetään.
Mun treeni ei jotenkin kulkenut kauheen koreesti, ja sen vuoksi jäikin vähän nihkeät tunnelmat. Lämmittelen aina kunnolla juoksumatolla ennen pumppia. Tänään se ei kuitenkaan toteutunut, koska olin myöhässä aikataulusta, koska kävin katsomassa juna-asemalla, ovatko junat myöhässä aikataulusta. hehe. Oli siis junamatka tiedossa, ja tästä syystä en ehtinyt jäädä comboilemaankaan.. No, junat oli ajoissa, minä myöhässä. Treeni kulki vähä heikosti. Ensivaikutelma on kuitenkin onneksi ensivaikutelma, ja ensi viikolla voin jo innostua enemmän.
Lämppäbiisi oli musta erittäin kiva! Sekä biisinä että koreollisesti. Samoin kyykkybiisi oli musta erityisen menevä ja inspiroiva. Tänään musiikki oli melko hiljasella, mutta volatason noustessa (ja juoksumattolämmittelyn jälkeen) uskoisin näiden kahden olevan aivan loistava aloitus tunnille :) No kolmonen olikin sitten totaalinen puukko mulle. En tykkää yhtään noista rokkibiiseistä millään jumpalla. Ja tähän laatikkoon ’rokkibiisit’ siis linkitän kaikki biisit, joista en pidä :D Rokkibiisit. Nimi varmaan tulee siitä, että useimmiten biisit, joista en pidä, on jotain oikeilla soittimilla soitettua musiikkia, eikä koneilla tehtyä jumputusta.
Mutta sitten tulikin ehkä tän ohjelman lemppari – selkäbiisi!! Se biisi oli nii nostalginen ja sit volaakin nostettii kun viittilöin samalla tavalla, kun se nainen takavasemmalta mulle attackissa eilen opetti :D Ja liikkeet oli huippukivoja. Mul tuli kauheen voimakas olo tässä kohtaa. Varmaa ainut kohta koko aamutreenissä, kun tuntu että kulkee hyvin. Tykkäsin kovasti. Ehdoton haastebiisi, eli painoi täytyy lähtee kokeilee nostaa.
Ojentajissa mulla oli vähä ongelmia. Mulla on olkapäässä vamma, joka vaikeuttaa sillointällöin enemmän tai vähemmän treenaamista. Ainut vakkarijuttu, mitä sillä ei voi koskaan tehdä, on ojentaja tangolla vatsaa kohti (eli onksen oikee nimi tasapenkki?) No, kuitenkin. Tässä ojentajabiisissähän ei sitten muuta tehtykään tangolla ja tuli melkei itku ku sattu ja harmitti nii paljon.Sanottiin vielä, että voi laittaa reilusti painoja, mutta mulle 3,5kg per pää oli ihan tuska. Plää. En tiiä sitte mitä tässä kohti tekis. En kyllä viiti tietentahtoen sitä vammaa pahentaakaa.. Ainaki mulla oli voimia haukkaribiisii, kun en kauheesti kuluttanu energiaa ojentajiin.
Ja haukkarit oliki ihan erilaiset ku ennen. Tehtii käsipainoilla koko biisi ja se olikin oikeestaan mukavaa vaihtelua. Liikkeet oli helpot ja tehokkaat. Ainut miinus oli se, että mua vähä alko hihityttää, koska tuli jostain syystä mieleen joku mammamuokkaus, jossa tehdään käsipainoilla koko ryhmän voimin :D Mä ite siis tykkään tangosta kauheesti, koska sen kans tulee semmonen vahva ja voittamaton olo ja näyttääki jotenki timmiltä hehe. Mut ne käsipainot kädessä näytin lähinnä tuskailevalta tädiltä. No mutta, haukkaribiisi oli tosi kiva musiikin kannalta, aika erikoinen :)
Sitten askelkyykyt. Oli myös menevää menoa, vaikkakin biisi oli aika laimee verrattuna edellisiin askelkyykkybiiseihin! Laitoin ehkä liian vähä painoa. Sanottiin, että rintapainot ja näin tein, mutta ens kerralla voisin kokeilla vähä enemmä :) Askelkyykkyjen jälkee tietty sitten hartioiden kimppuun. En oo koskaan pettynyt hartiabiisiin, koska ne on aina meneviä jytybiisei ja tykkään treenaa hartiaa ja olkapäitä, ne on mun lemppareita sekä pumpissa että salilla. Ja en päässyt pettymään tänäänkään, kiitos siitä :) Ei mitään valitettavaa biisistä. Pelkästään kehuja.
Sitten loppuun vatsat ja venyt. Menin vatsoissa väärinpäi vahingos ohjaajaan nähden joten en nähny ihan tarkkaa oikeeta tekniikkaa niihi kulkilankkukääntöihin.. Täytyy ens kerralla olla vähä tarkempi. Kivaa vatsoissa oli se lankkukohta, jossa noustiin suorille käsille ja taas peruslankkuun takaisin. Aika rankkaa, mutta ei liian. Just sopiva määrä kertoja mun makuun :) venyttelyt meniki siihen perään, perusmeininkiä.
Koosteena siis: paljon paljon hyviä biisejä, muutamia vaihteluita perusliikkeisiin ja ainoa iso miinus se ojentaja, jota en vammani kanssa voi tehdä. Uskon, että tässä on erittäin paljon potentiaalia nousta erääksi lempparipumpeistani :)

ps. huomenna täytyy kyl muistaa ottaa kuvia. unohtu tänää :D

Milla

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta