CxWorx ja diipadaapa

Moikka! Taas vähän ajatustenvirtaa treenirintamalta :) Mun piti jo eilen kirjoittaa, mutta mun netti ei suostunu toimimaan, joten luovutin ja menin nukkumaan. Tänään meinas käydä sama. Kone piti käynnistää pari kertaa uusiks, mutta nyt ollaan linjoilla jälleen! Eli maanantaina tosiaa menin salille ja treenasin pitkästä aikaa salivihkon kanssa. (ihanaa!) Tein yläkropan treenin, noin niinkun karkeasti jaoteltuna. Eli aloitin mun perinteisestä lemppariosastosta, johon kuuluu esim. hartia-olkapää-haukkari-rintaliikkeitä. Kelasin, että kantsii alottaa suosikeista, jotta mun innostus ei heti lopahda. Hehe. Tai sit se oli vaa tekosyy, ettei tarvii treenaa alakerrastoa. No eniveis. Jäin combattii siitä vielä, kun fiilikset oli hyvät ja kyllähä sitä sitten huomas taas, kuinka viisas ihminen voikaan olla :D Tai huomasin sen viimeistään tiistaiaamuna, kun koitin nostaa kahvikuppia. Kyllä tuntui! Haha. Mutta sehän on vaan hienoa tietty.
Tiistaina tosiaan kolotti yläkropan lihaksistoa sen verran, että päätin talsia attackiin (tai oikeestaa en ees talsinu, vaan olin tosiurheilija ja menin bussilla kaks pysäkin väliä :-D) ja tuli siis tehtyä perus hyvänmielenjumppa. Onneks sielläki muuten punnerrettii, etenki ojentajia. Huh. Jumpan jälkeen käytiin kiivasta keskustelua mun jumppakamun kanssa tunnin tasosta, mutta mitä muutakaan sitä ystävien kanssa tekis, kun höpöttäis jumppatunnin musiikki- ja ohjausasioista. Attack oli hyvä, mutta kyllä mä jo mietin, että koska sinne salille taas pääsis uudestaan! Ja tänäänhän sinne päästii – jee. Sain nimittäin yllättäen koiravahdin, ja ensimmäinen ajatus mielessä oli: nyt salille! Joskus muinoin, kuten viime viikolla, olisin äkkiä kiirehtinyt tsekkaamaan jumppalukkarin tarkistaakseni, mille tunnille ehtisin. No, elämme vaarallisia aikoja ja mulla on nyt se kärpänen liiskaantuneena johki kengänpohjaa ku himottaa salille päästä :D Sinnepä sitten lähdin ja tein alakroppaa tällä kertaa. Olin jo unohtanu, kuinka paljon kaikkee siellä salilla voikaan tehdä ja oli oikeestaan tosi kivaa, vaikka ei osunu yhtäkää tuttua samaan aikaan treenaileen.
Ainiii, ja pakko nyt kertoo ku hihittelin itekseni siel salilla. Että ku tekee lähentäjäliikkeitä ja lähtee sarjojen välisen tauon aikana kävelee ja ravistelee ni tuntuu, ku jalat menis semmosta ässänmallista käärmeliikettä :D haha. Olin unohtanu tänki (tärkeän) asian kokonaan. Menin salin jälkee vielä CxWorxii tsiikailee ’uutta’ ohjelmaa, ja siinä ku lähin kävelee sinne sen kuntosalin läpi, nii mun piti oikeesti pysähtyy välil ja esittää, että mun sukka tai kenkä oli huonosti, ku tuntu, että jalat vispaa nii kauheesti :D
Cx oli ihan kiva, sain vatsat ainaki hyvin tuntumaan. Ja selittääkseni tätä kuvasta paljastuvaa kuminauhan väriä, niin mainitsen nyt, että olkapään vamman vuoksi tein viime ohjelman kokonaan violetilla nauhalla, koska se sivulle astuminen ja käsien ojentaminen kuminauhan kanssa teki kipeää yhtään kireämmällä. Otin tänäänkin siis tuon suht kevyen nauhan, mutta nyt niitä kipeää tekeviä liikkeitä ei ollut juurikaan, joten pystyn valitsemaan ensi kerralla jonkun muun värin :) hehe. olipa selitys! Oikeesti oon vaa heikko ja halusin paidan, pullon ja kenkien väriin mätsäävän nauhan!

Milla

2 vastausta artikkeliin “CxWorx ja diipadaapa”

  1. Tää uus cxworx tuntu kovin raskaalta, ainakin mun mielestä. Ootko samaa mieltä?

    Miten noi nauhojen värit menee? Meillä on toisella salilla pelkkiä oransseja nauhoja. Toisella on myös vähän mustia ja violetteja, mutta ne on kuulemma bodyvive-nauhoja, eikä niitä voi verrata noihin cxworx-nauhoihin. Välillä just noissa missä käsiä ojennetaan, tuntuu ettei oo voimaa yhtään. Kädet roikkuu melkein alaspäin ja silti ei vaan jaksa yhtään ylemmäs venyttää sitä nauhaa…

    • Kyllä mäkin sain ihan tuntumaa hyvin. Mutta ei tullu paikat kipeeks, nii en tiiä oliko sillai raskaampi ku vaikka edellinen ohjelma..Aika perus mun mielestä :)

      Ja mun tietääkseni ne oranssit on justiinsa niitä Cxworxiin tarkoitettuja nauhoja ja ne muut värit (punainen, violetti ja musta) ovat bodyviveen tarkoitettuja nauhoja. Punainen ja violetti ovat melko kevyitä, musta on melko raskas ja oranssi kaikista raskain nauha. Jos niitä keskenään vertaa. Ja noissa käsien ojennuksissa pitäis ilmeisesti keskivartalosta ottaa sitä voimaa, jotta se kierto tuntuis kyljessä ja se käsien ojennus nauhan kanssa tehostaa tietenkinn liikettä. Mun mielestä niillä kevyemmilla nauhoilla saa paremmin sen liikkeen tuntumaan, kun ei tarvii taistella sen jäykän oranssin kanssa, että se ylipäänsä venyisi edes vähän oikeaan suuntaan :D Kokeile joskus violettia, jos ei sit käsien roikkuminen tuottais päänvaivaa, vaan vois keskittyä puhtaaseen liikkeeseen ja liikelaajuuteen :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta