sali-intoilua

Hellou, oon ollu nyt niin innoissani tästä mun innostumisesta salia kohtaan, että alan muistuttaa jotain perinteistä pullukkapirjoa. Meinaan siis sellaista ihmistyyppiä, joka aloittaa tammikuussa (kovan) treenaamisen uudenvuoden lupausten siivittämänä ja aloitushan sujuu tietysti liian kovaa lähtötasoon nähden ja sitten into aika pian lopahtaa, kun lihakset ilmoittavat olemassaolostaan :D No, omalla kohdallani toteutuneita ovat jo kohdat 1 ja 2. Eli uudenvuoden lupauksenihan oli treenata salilla enemmän. Mutta oikeesti oon kyllä ollu nyt tosi motivoitunu ja innoissani taas salitreeniä kohtaan. Eli pirjon tavoin uudesta vuodesta lähdettiin ja salilla on käyty. Ja kohta 2 toteutuu siinä,  kun lihakset nyt ilmoittelee, että treeni on menny perille :D On meinaa vähintääki joka paikka jumissa ja juntturassa! Lisähaastettahan tähän tekee vielä se, että niin vannoutunut salitreenaajahan en oo, että jumpista olisin luopunu. Niin on sitten sieltäki haettu vähä lisäjuntturaa. Eli tiivistetysti: reenattu on, nyt tuntuu, mutta pirjon tavasta poiketen, mähäm innostun tästä koko ajan vaa lisää! On tietysti hyvä, että lihaksissa tuntuu, koska ainaki oon treenannu tarpeeks kovaa. Mut melkei toivoisin, että tää lihassärky menis nopeemmin ohi, niin pääsis taas pumppailee lisää :) Mut eiks joka toinen päivä voi silti käydä, vaikka niitä särkyjä vähä viel oliski, siin ei mee viel yli? Sillai oon ainaki tehny……..
Ja mitä tekee jumppahömppäilijät sen jälkeen, kun salilla on käyty ja jumpalla riehuttu. No tietysti menee kokeilee salille joululahjaksi saatuja uusia urheiluvälineitä ja muita mukavuuksia :D Olin ihan innoissani, ku kerranki olin siihen aikaa salilla, että alasali ei ollut enää käytössä. Mentii sinne kaverin kans tsuumailee kaikkia jänniä laitteita ja muita. Olisin niiiin toivonu et mulla olis ollu joku les mills cd mukana, nii olis päässy vähä salaa testailee musalaitteita, hehe. Ei vaa. Eihän niihin saa kajota. Mutta vähä syyhytti, että pääsis kokeilee, kuin lujaa niistä lähtee ja muistelee jotai koreoita :D!
No mutta tässä pari kuvaa iltahömpötyksistä:

vikat heilautukset ennen ku kello lyö 21

Milla

2 vastausta artikkeliin “sali-intoilua”

  1. Moi! Löysin just sun blogin, ja tykkään tästä hirveesti, koska oon itekin Les Millsien fani! Itse tykkän käydä jumpissa paljon enemmän kuin salilla, ja omistan myös koiran niin kuin säkin, niin en voi viettää salilla ikinä tuntikaupalla aikaa. Sillon kun sä kävit vähän harvemmin ihan salisalilla, niin mitä liikkeitä teit? Vaikka käyn kyllä paljon Pumpissa, ois salisalillakin varmasti hyvä välillä käydä. Mulla on kuitenkin ongelmana, että en oikein tiedä mitä tekisin, kun jos käyn vaan esim. kerran viikossa, niin liikkeitä mitä haluaisin tehdä on liikaa!

    • Tervetuloa mukaan fiilistelemään ja kiva kun tykkäät :)

      Sillon ku kävin vähä harvemmin salilla, nii treenasin kerralla koko kropan läpi. Liikkeisiin kuulu tangon kanssa rinnalleveto ja pystysoutu (ottaa sekä ylä- että alakroppaan ja syke nousee korkeelle), haukkarit vapailla painoilla, rintalihas + ojentajat vapailla painoilla (siten, että ojentajan tein rintalihasten välissä ja sitten vasta tauko), Selät + vatsat ihan perus ilman ekstrapainoja, tähtikyykkyä tai jalkaprässiä (nii sai vielä jalat kyytiä) ja sitten jos ehti niin jotain ekstraa ja toki vähä vaihdellen päivän mukaan. Mutta tää ohjelma on tehokas ja nopee, noin tunnissa ehtii tekee kaiken alkulämpästä loppuverkkaan :)Oli mun mielestä hyvä ja toimiva, kun salitreeni ei ollut niin tavoitteellista (ja kun on se koira :D).

      Ja tosta ongelmasta, kun kivoja liikkeitä on nii paljon. Niin ite rajasin sen siten, että tulis suunnillee koko kroppa treenattua tehokkaasti. Ja joskus sit fiiliksen mukaa ekstrana niitä ylimääräsii kivoi :) Kantsi myös käyttää salivihkoa, ni voi etukätee suunnitella liikkeet ja tavoitepainot, niin sitten ei ajelehdi huomaamatta miten sattuu, vaan tulee oikeesti treenattuu koko kroppa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta