lisäbuustia salitreeniin

Moi! Tällä viikolla on kehitelty lisää suunnitelmia mun salitreenin suhteen. Oon nyt käyny treenailee salilla noin kolmesti viikossa. Mulla ei oo varsinaisesti mitään saliohjelmaa, vaan etukätee mietin kotona kropan tuntemusten mukaan, että mitä treenailisin sinä päivänä, kun salille suuntaan. Pääosin treenit ovat kuitenkin pohjautuneet vanhoihin saliohjelmiini, jotka taas on tehty koko kropan kertatreeniksi toteutettavaksi 1-2 kertaa viikossa. Ennen tarpeeni oli tämä, koska jumpat veivät suurimman osan viikottaisesta treeniajasta. Nyt, kun olen käynyt enemmän salin puolella, huomaan, että treeniin menee ihan kamalan pitkä aika. (Jopa silloin, kun niitä treenikamuja ei ole mukana ;D) Aikaisemminhan tämä ei haitannut, koska ajattelin, että silloin, kun käyn salilla, on palkitsevaa treenata koko kroppa läpi. Nyt kuitenkin alkaa tuntua, että viikottaiset treenit olisi mukava saada jaettua muutamaan osaa siten, että eri päivinä olisi eri lihaksille suunnitellut rääkkäykset. Eli suomennettuna tarvitsisin siis esimerkiksi kolmijakoisen saliohjelman.
Tämä aihe oli puheena erään kamun kanssa ja hän ehdottikin, että eräs tuntemamme henkilö, joka tietää ja tuntee ja omakohtaisesti on kokeillut salitreenin saloja jo pitkään, voisi auttaa mua tässä asiassa. JOOO! Mikä valtavan hyvä ja ajankohtainen idea :D Ja hetkeä myöhemmin mulla oli puhuttuna oma epävirallisen virallinen pt – how cool is that!? Tässä viikon aikana ollaan ehditty vähä puhuu tavotteista ja siitä, kuinka usein olen valmis treenaa salilla ja mitä kaikkea muuta teen salin ohella.. 
Niin mä aloin sitten miettii tosissaan, että mikä mun tavoite ton salin suhteen on. Miks mä yht äkkii oon niin innostunut menee sinne ja miten mä saisin mun motivaation pidettyä. Joskus aikaisemminkin oon siis ollut innostunut (muutamiakin kertoja) mutta motivaatio ei ole pysynyt pitkään ja salitreenit jääneet taas kokonaan viikoista pois.. Ehkä suurin herätys nyt tähän uusimpaan sali-innostukseen oli se, kun tein heiaheiasta koosteen viime vuoden treeneistä ja huomasin, että oon oikeesti käyttäny monta sataa tuntia treenaamiseen viime vuonna, mutta silti en oo kiinteimmässä mahdollisessa kunnossa. Syön kuitenkin mielestäni melko hyvin ja terveellisesti, joten syy lienee osittain siinä, että olen vain jumpannut jumpan perään. Ja vaikka se onkin niin kivaa, niin siellä ei kuitenkaan kehoa kamalasti muokata. Tai tottakai se tekee kropasta urheilullisen näköisen, enkä väitä, että olisin jotenkin huonossa kunnossa. Haluaisin ehkä vain olla lihaksikkaampi. Tai ei mitään ehkä, vaan haluaisin. Eikä niitä lihaksia saa jumpasta. Ehkä mä jopa pomppaisin attackissakin korkeemmalle, kun mun jalkalihakset olis salilla enemmän treenatut. Tai combatissa katon välillä ihastelevasti joidenkin käsivarsia, kun niistä näkee, että salilla on käyty. Mun treenimäärillä uskois näkyvän myös :D Eli miksen hankkis itelleniki vähän voimaa salilta, kun ihailen ihmisiä, jotka ovat sen työn tehneet :) 
Salin vuoksi mun ei tarvii (enkä haluiskaan) kuitenkaan luopua mistään lempparijumpistani, ja tottahan toki aerobista tarvitaan myös. Tällä hetkellä uskoisin, että oon valmis ja mun on mahdollista työn ja koiran kannalta käydä salilla kolmesti viikossa. Viikossahan on 7 päivää, joten salien jälkeen jää vielä 1 päivä lepoon ja 3 jumpalle. Noin niinkun siltä kannalta ajateltuna, että mistään ei tarvitse luopua. Tietysti viikot on erilaisia ja joskus pääsee ja ehtii ja jaksaa enemmän ja joskus vähemmän. Enkä nyt väitä kasvattavani lihaksia kolmella salikerralla viikossa. Mutta jos mun tavoite on kiinteytyä ja parantaa lihasvoimaani jumppapomppuja ajatellen, niin uskoisin, että tällainen suunnitelma tukee sitä? Sanokaa jos oon väärässä? Pitkällä tähtäimellä kun ajattelee, niin uskoisin, että kroppa tykkäis ja siinä näkyis tasapainoisempi treeni salin ja jumppien välillä? Mielipiteitä ja kokemuksia saa kertoa, oikeastaan mielellään. Koska oon tosi aloittelija tän salitreenin suhteen ja haluaisin nyt treenata järkevästi, tavoitteellisesti ja pitkäjänteisesti. En tiiä mikä mun innostuksen on aina aikaissemmin lopahduttanut salin suhteen, niin en osaa varautua nyttekään motivaation mahdolliseen lopahtamiseen. Mutta mutta.. No, informoin teitä, jos niin käy, niin voidaan sitten analysoida mun fiiliksiä :D Ens viikolla saan mun saliohjelman ja katotaa mun viikon syömisiä. Tulee julki totuus siitäkin, mitä syön ja kuinka paljon.. Ihan mielenkiintoista kyllä :) Ja sittenpä viimeistää kuulen totuuksia siitä, kuinka paljon pitäisi treenta ja minkälaista treeniä tiettyjen tavotteiden saavuttamiseksi.

Ehkäpä mä saan taas myös mun treenijuomat käyttöön tuolta korista pölyttymästä :D Viime salikaudelta jääny sinne hengailemaan. Mutta tämmösiä suunnitelmia tällä hetkellä. Kovin verenmaku suussa en kuitenkaan tätä projektia (ainakaan vielä :D) ota, sillä nautin esimerkiksi viikonlopun karkkipäivästä ja muista elämän yleellisyyksistä, jotka eivät niin kauhean välttämättömiä ihmiskeholle olisi ;p uudet tuulet ovat kuitenkin erittäin tervetulleita ja oon innoissani, että oon jaksanu olla näinkin pitkään innoissani salitreenailusta ja suunnittelen jo lisää tekijöitä, jotka pitää innostusta yllä :D Hehe.
Milla

2 vastausta artikkeliin “lisäbuustia salitreeniin”

  1. Kyllä 3x salilla voi kasvatella lihaksiakin ;) Ja uskon kyllä täysin sun motivaation säilyvän. Tsemppiä!!

    -anne

    • kiitos! katotaa kuinka kevään aikana käy, onneks saan susta treenikamun ja tsempparin salin puolelle :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta