treenit tasapainossa

Moi! Ruotuun on palattu sekä treenin että ruokailujen suhteen. Uus treeniviikko on nyt suunniteltu ja käynnistetty: eilen oli attackpäivä ja tänää jalat sai kyytiä salilla :) Hyvä fiilis!
Oon aikasemmin kertonuki täällä, että suunnittelen aina sunnuntaisin seuraavan viikon treenejä. Alustavien suunnitelmien tekeminen on kivaa ja tulee sitten myös treenattua tasapainoisemmin, kun huomioi etukäteen selä salit että jumpat. Tosin nyt mulla menee tosi hyvin noiden mun treenien suunnittelun kanssa, koska koen molemmat treenit yhtä tärkeiksi ja eri tavalla kivoiksi! Jumpat on vaa niin meneviä ja tehokkaita ja kivoja, että siitä nyt vaan ei pääse mihinkään :) Salilla taas voi enemmän keskittyä oikeesti siihen, että treenaa tiettyjä lihaksia ja seurata jopa jossain välissä sitä (toivottua) kehitystä ;) Nykyään saan salilla niin hyvin tehoja irti – ehkä siitä syystä, että tiiän jo aika hyvin mitä teen – nii tulee myös se semmonen hyvä olo ja treenieuforia, mitä ennen sain vaa jumpista! Tykkään nyt tästä hetkestä, kun nautin molemmista treeneistä yhtä paljon.
Suunnitellessani haluan siis mahduttaa viikkoon mukaan sekä kivoja jumppia (ainaki attackia ja combattia) ja ainakin 3 salia. Ja kun tarkastelen mun heiaheiata, niin hyvin on kyllä toteutunu tää mun uudenvuoden lupaus treenata enemmän salilla :) hihi. Se on itseasiassa nyt ykkössijalla mun treeneistä, eli sitä on tullu tehtyä nyt tähän mennessä eniten. Koska nykyään jumppia on vähemmän viikossa, kuin aikaisemmin, niin suunnittelen ne tiettyjen kriteerien kautta. En nimittäin missään nimessä halua pilata hyvää jumppamahdollisuutta siihen, että siellä olisi jokin riskitekijä olemassa, joka tekisi tunnista huonon. Viikkoja suunnitellessa katson siis ihan ensin parhaat jumpat (hyvä ohjaaja ja hyvä sali ja hyvä laji tietty). Seuraavaks sijoittelen salitreenit sopivasti työvuoroihin nähden pitkin viikkoa. Ja valitsen työvuorojen kannalta parhaimman lepopäivän – tällä viikolla se on esimerkiksi ainut iltavuoroni eli huominen. Ja loput päivät jätän fiilispohjapäiviksi, eli yleensä otan jumppakamuihin yhteyttä ja sovitaa jotai yhteistreenejä. Nyttenhän tän sali-innostuksen myötä nään vähemmän jumppakamuja samaa aikaa treenailee ku ennen, nii täytyy pitää myös siitä asiasta kiinni. Ja varmaa on, että ei ainakaa pääse kyllästyy ku on kaikenmoisia kriteerejä ja suunnitelmia ja varasuunnitelmia ja yksintreenejä ja kamutreenejä :p


edit: ainiii, unohtu heti kirjottaa et tein tänää salilla jotai mitä luulin et ei voi tapahtua :-D haha. Onnistuin meinaa jalkaprässissä saamaa käteni hetkeks jotenki sijoiltaan?! Viel toi ei-vammanen käsi, eli oikee! Jotenki vika toisto täris NIIN pahasti, että luulin että oon jo ohittanu sen alemman lukkotason ja koitin laittaa kii ja en ollukaa viel sen ohi ja sit sen ajatuksen jälkee kauhee vamma oikeessa olkapäässä/kädessä. Se kesti hetken aikaa, mut sit ku pyörittelin ja hieroin nii meni onneks ohi -huh! Joku urheiluvamma tästä nyt oliski puuttunu ku muutenki koko ajan sairastumiset katkasee hyvät treenisuunnitelmat..
Milla

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta