tahmanen treeniviikko

Hellurei! Tahmasia terveisiä viikon 14 treeniviikolta. En oo oikein käynnistyny treeneihin. Väsyttäny kauheesti päivästä ja kellonajasta huolimatta koko ajan. Oon ollu vähä ärtsykin, koska oon ollu väsynyt :D Ja palautuminen on ollu jotenki hidasta – mun pakarat oli kipeet vielä torstaina viime sunnuntaina tehdystä jalkatreenistä salilla.. Oon pitänyki sit ylimääräisiä lepopäiviä, niitä on tullut jo 2 tälle viikolle. Sen lisäksi oon himmaillut treenisuunnitelmieni kanssa, ja tehnyt vain niitä juttuja, joita oon ajatellut, että kroppa pystyy huolella tekee. Koko arkiviikko meni ihmetellessä ja himmaillessa. Arkiviikolle kertyi vain 2 salitreeniä ja 1 combat. En tiiä mistä tää väsymys nyt johtuu: kellojensiirto, aikaset aamuvuorot,  allergialääkkeiden aloittaminen taas tauon jälkeen vai jostain muusta…
Kaiken väsymyksen ja ärytymyksen keskellä mulla iski jopa epäusko salitreeniä kohtaan ekaa kertaa tänä vuonna! Hui! Mulla tuli siitä keskiviikon combatista ihan kauheen kipeeks yläselkä ja olkapäät – niinku usein tulee, jos on tullu pitkä combattauko. Nyt mulla tuli reilu viikko, melkein puolitoista. Kuitenkaa tiistain salitreenistä mun paikat ei ollu kipeenä. Nii aloin miettii, et mitä teen väärin tai mikä järki siinä on, että salitreenillä en saanu itteeni kipeeks mut combatilla sitte sain? Ja ku salilla mun ongelma on myös usein se, että en saa hikoiltua. Ja se ei oo mua haitannu koskaa aikasemmin, koska oon muutenki huono hikoilee (:D) ja oon saanu salilla tuntumat kuitenki kohilleen ja aina seuraavina päivinä tuntuu kyl enemmän tai vähemmän hapotus käytetyissä lihaksissa. Jalkapäivä on oikeestaa ainut, jossa saan hikoiltua ees vähä. Mistä se hikoilu muute on riippuvainen? Pitäiskö jossai ojentajareenissä saada hiki pintaan? Vai johtuuko tää mun epäusko nyt vaa siitä, että ennen oon ajatellu, että tuloksia saa ja ainut hyvä treeni on sellainen, jossa uuvuttaa itsensä täysin, hengästymistä on paljon ja sykkeet korkeella (eli treenin jälkeen peilistä kattoo punainen hikinen intiaaninaama). Vai voiko hyvä ja tuloksellinen treeni olla sellainen, jossa teet suunnitellut sarjat niin, että vikat toistot just ja just nousee, jos edes nousee. Tärinää on ja syke kohoaa jonkin verran. Mutta ei hengästytä eikä ehkä hikoiluta. Mistä se on kotoisin? Vai tarviiko niiden paikkojen nyt ees olla juntturassa joka treenin jälkeen? Sitä mä mietin koko arkiviikon aina ku huono hetki koitti. Kertokaa te? Mä haluan treenata järkevästi salilla, mutta mulla ei oo niin paljon tietoa, että selviäisin näistä mun epäuskon hetkistä omillani.
No, toivotaan, että epäuskon hetki oli nyt toi yks ja ainut. Tähän mennessähän on mennyt hyvin, kun vasta huhtikuun ekalla viikolla tuli eka epäusko ja kuitenki jo useamman kuukauden ehtiny siellä salilla intoilla :) Ja ehkä tää viikko ja kaikki pohdinta oli kuitenkin treeneissä hidastamisen arvoista, koska tänää tuntui taas, että reeni kulkee :) Sain kaverin mukaa salille ja tehtii tehokas reeni ojentaja-olkapää -akselilla. Jäätiinpä sitten myös attackiin pomppimaan 45minuutin ajaksi :) Meil oli molemmilla jo suunnitelmia heti siihen perään, nii skipattii lihaskunnot ja venyt lopusta (bridge of lightiä ja where have you beeniä ei tietenkää voinu jättää kiireenkään vuoksi tekemättä – ne on vaa kertakerran jälkeen yhtä huippuja!! :D) Ja ekaa kertaa tällä viikolla oli ihan huippufiilis treenin päälle! ihanaa :) Oon viilettäny koko päivän sinnesuntänne ja nyt väsyttää taas. Ajatuksena mulla on nyt hetkeksi ihan vaa pysähtyä, katella telkkaria ja venytellä. Toivon kovasti, että tän hetkinen väsymys on ihan normaalia väsymystä, ja että huomenna oon taas virkeä sunnuntaitreenejä varten.
Ja nyt varmaa mietitte, et miten toi tän päivän treeni oli ’tehokas’ ku samanlaiset alkuviikosta ei sit ollukaa :D no niinpä! Sitä mäki mietin? Tänää tehtii ihan niinku ennenki. Semmoset painot ja sellaset sarjat, että vikat ei vaa nouse ellei joku avusta. Ja vikoissa liikkeissä lihakset oli nii kulutettu, että oli jo ihan tuskan puolella. Ei silti hikoiluttanu, eikä hengästyttäny. Ja silti oli hyvä ja tehokas fiilis :D En voi ymmärtää itseäni enkä salitreenin kiinnostavuutta ja hienoutta. Joku siinä koukuttaa ja saa aikaa just tällaista treenieuforiaa, mut mitä jos toi epäusko taas joku kerta saakin vallan musta?
ps. tehtii nii innoissaa treeniä, että keskityttii olennaiseen ja kuvia ei tullu otettua. Saatte siis tyytyä muihin tän viikonlopun otoksiin.

välillä normikuteissa ja tukka auki :p
Viikonlopun ruokalistalla makaronilaatikkoa ja salaattia. Aika mahtava saavutus multa, joka syö yleensä ruuaksi makaronimössöä :D Harvoin tulee tehtyä ruokaa, jonka valmistamiseen menee yli 20minuuttia. hehe. Ja jos jolleki jäi epäselväks, nii naudan paistijauheliha on mun lemppariruokaa aina vaan, viikosta ja kuukaudesta ja vuodesta toiseen :-)

Niin ja suunniteltii tänää kaverin kans semmosia pudding-maistajaisiltamia, koska hehkutin tota valkosuklaapuddingia! Ja piti sitä nyt hehkuttaa vähä täälläki. Nyt ku vielä ehti ottaa kuvan. Katoin meinaa pussin pohjalle ja huomasin, että se pohja tosiaan pilkistelee jo sieltä. Hups. On tullu vähä syötyä tota: jälkiruoka, välipala, iltapala – kaikki käy :) Toi valkosuklaa on oikeesti niin hyvää, että se menee mulle ihan karkin/sokerin korvikkeena. namnam. Mä ihan himoitsen sitä ja mietin usein etukätee, millä aterialla voisin sitä taas vähä maistella. Parasta siitä tulee, ku laittaa reilusti maitoa, että siitä tulee semmosta melko löysää koostumukseltaan. Sen sijaan toi suklaa on vähä semmosta keskitasoa.. Ei hyvää eikä pahaa :) Oon miettiny, et pitäskö koittaa seuraavaks sitä minttusuklaata? Ehkä.

Milla

5 vastausta artikkeliin “tahmanen treeniviikko”

  1. Mulla nyt ei oo ihan hirveetä kokemusta salilla treenailusta, mutta mulla on sellanen käsitys, että salilla voi treenata eri tavoilla. Toisella tavalla nousee sykkeet ja hikoilee ja toisella taas ei, vaikka viimeisessä toistossa lihakset on jo ihan loppu. Eli luulisin, että sun treenit on sellasia, jossa ei oo tarkotuskaan nousta syke ja hikoilla, vaan tehokkuuden tuntee juuri siitä, että viimeiset toistot on ihan työn ja tuskan takana. En nyt muista miksi niitä treenejä sanotaan, joissa salilla on tarkotus nostaa sykkeitä ja sillon kait hikikin lentää, mutta mun mielestä sun treenit kuulostaa tehokkailta, vaikka ne ei ookkaan sellasia sykettä kohottavia. Sullahan on jumpissa sitten sitä sykettä kohottavaa liikuntaa :)

    • niii. no mul on tosiaa sitä sykettänostavaa hikoiluliikuntaa sit noi jumpat joissa käyn. Mut silti tuli vaa semmonen turhautumisen tunne, et voiko tästä olla jotain hyötyä, jos en oo ihan rikkikuittiloppu niinku jumpan jälkee olis :D

  2. Kaipa se kova salitreeni ilman hikeäkin kehittää lihaksia, tärkeempää on varmaan tuntea että lihakset tekee töitä kun huolehtia pikkuseikoista. hikoilu ei vaan oo sun juttu ! :D mä taas oon ihan tulipunanen ja valun hikeä salillakin, ja kaloreita palaa hulluna :D

    • Ainaki on perse sen verran kipee et on siellä salilla jotain tehty oikein :) ehkä hikoilu ei vaa oo sit mun juttu :D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta