tarina minusta ja kuntosalista

Moikka! On ollut vähä työntäyteinen viikko ja kirjoittelu on jäänyt vähemmälle täällä blogin puolella. Joskus näin, ja toisella kertaa taas tuntuu, että on kirjoittamassa useamman postauksen päivätahtia :D Ja mitä oon noita lukuja vähä kattonut, nii aika tasaseen oon kuitenkin kirjoitellut . joka kuukausi noin 20-30 postausta, että muutamia kirjoituksettomia (eli aivan liian kiireisiä) päiviä on mahtunut jokaiseen kuukauteen. Tietysti on myös sellaisia päiviä, jolloin mitään erityistä kirjoitettavaa ei yksinkertaisesti vain ole. Silloin olen kuitenkin kirjoitellut diipadaapakuulumisia sen sijaan, että olisin jättänyt kokonaan kirjoittamatta :) No, mutta kuitenkin. Teidän muiden blogeja oon seurannut puhelimella päivittäin, vaikka omia kirjoituksia en olekaan ehtinyt niin paljoa laittaa.
 Mutta sitten  päivän aiheeseen. Mun aktiiviurani kuntosalillahan alkoi joskus viime vuoden marraskuussa muistaakseni? Sitä ennen olin käynyt kuntosalilla silloin, ’kun oli pakko’ eli silloin, kun halusin treenaamaan, mutta ei menny mitää kivaa jumppaa :D Olisin ehkä halunnut käydä enemmänkin, mutta mua ei motivoinut sali, koska en tiennyt mitä kaikkea siellä voisi tehdä enkä saanut tehoja irti. Joulu-tammikuussa sain virallisesti jaotellumman saliohjelman ja innostuin aivan toden teolla. Oli niin siistiä, kun oli 3-4 suunniteltua salikertaa viikkoon ja eri lihaksia pääsi kurittamaan vuoropäivinä ihan täysillä. Oli kivaa, kun salille mennessäni tiesin, mitä teen. Ja hienoin muutoshan oli se, että salilla ei tarvinnut enää kuluttaa useampaa tuntia, vaan hyvän treenin saa jaotellulla ohjelmalla tehtyä 45-1h15min välillä :) Innostuin siis täysillä ja lupasinkin uutenavuotena, että käyn tänä vuonna enemmän salilla kuin viime vuonna. Tää lupaus toteutui käytännössä jo viimeistään helmi-maaliskuussa, sillä viime vuonna salitreenejä oli koko aikana kertynyt vaivaiset 21.
Tammi-, helmi- ja maaliskuu oli suoranaista lentoa salitreenien suhteen. Mä tykkäsin kaikista treeneistä, sain tehoja irti, lihakset sai kunnon reeniä ja mulla oli hyvä mieli. Loin myös tykkäämissuhteita laitteiden kanssa, enkä jossain vaiheesa enää osannut päättää, mikä mun suosikkiliike on, kun ne oli kaikki niin kivoja :D! (okei, hauikset on edelleen se nro1 ei-kivoissa treeneissä). Kävin joka viikko tekee 3-4 salitreeniä ja opin koko ajan parempaa tekniikkaa ja sain jopa painoja lisättyä! Salitreeni ei myöskään sulkenut mun rakkauttani, eli LM-jumppia, millään tavalla pois, vaan oon päässyt myös niitä tekemään joka viikko. Jossain välissä fiilistelin sitäkin, kun tää combo vaan toimii niin saakelin hyvin!? Miten en oo aikasemmin tajunnu pyytää apua salitreenien kanssa! Kroppa tykkää paljon enemmän ja mieli on virkeä, kun pääsee salilla haastaa lihaksia, mutta kuitenki on tiettyinä päivinä mahdollisuus käydä myös riehumassa ja hikoilemassa kunnon fiilistelyreeni attackin tai combatin parissa. Ihan huippua!
Mä halusin salille opastusta ja jonkun järkevän ohjelman, jotta voisin myös kropassani tuntea ja näyttää, että treenaan niin aktiivisesti, kuin oikeesti treenaan. Käytän kuitenkin suuren osan vapaa-ajastani salilla tai jumpalla olemiseen, nii olishan se kiva, kun jotain näkyis uloskinpäin. Timmimpi kroppa, noin niinku ytimekkäästi ilmaistuna. Tavoite asetettu. Pelkästään jumppaamalla en koskaa saanu sellasta timmiä oloa, minkä salitreeni tuo mukanaan. Ei näin lyhyessä ajassa voi tietenkään suuria tuloksia saada, mutta mun oma kokemukseni on, että mulla on vahvempi ja parempi olo. Liikuntamäärät on pysyny samoina, kun aina ennenkin ja tietysti ne vaihtelee viikottain. Monipuolisuus on vaa tuonut oman kaivatun lisänsä ja mulla on nii mahtava fiilis, että tätä on nyt pakko siks koota ja fiilistellä tänne blogiinkin :D
Ja jotta kaikki ei olisi kiinni vaan treenistä, nii tottakai oon kiinnittänyt erityishuomiota ruokaluihini. Pyrin arkiviikolla syömään 6-7 kertaa päivässä. Yritän syödä monipuolisesti ja riittävästi, mutta ei liikaa. Laatutekijöihin oon myös kiinnittänyt erityishuomota. Joskus musta tuntuu, että oon koko ajan syömässä, mutta tarviihan sitä energiaakin kun liikkuu aktiivisesti. Ennen söin ehkä liian vähän. Toivottavasti en nykyään syö liikaa. Herkuttelut jätän viikonlopuille, sillä silloin ne maistuu parhaimmilta :) Tosin nythän mulla on vähemmän herkullinen huhtikuu menossa, nii ei tuu niin paljon nyt kaikkee sokeria syötyä.. No, mutta siis – kaikki palaset hakee paikkaansa tässä paletissa, mutta oma olo ja peilikuva on ainakin tällä hetkellä sellainen, että olen tyytyväinen ja jatkan innolla ja suurella motivaatiolla tällä tiellä! :) En tiiä saako tästä tekstistä nyt irti sen, mitä ajan takaa. Tai tiedänkö itsekään mitä ajan takaa :D? En ehkä. Mutta musta ja kuntosalista on tullut ystäviä ja se on hienoa, koska vielä puoli vuotta sitten en olisi voinut kuvitellakaan tällaista tilannetta meidän välille :)
Ainiin… Ja antaa tuloksien myös puhua puolestaan sen verran. Että tammikuussa aloitin rintapenkin harrastamisen. Sain nostettua 1×32.5kg. Asetin tavoitteekseni, että jonain päivänä nostan 40kg. Helmikuussa yritin taas ja nousi 1x35kg. Maaliskuussa into piukeena nostinkin jo 37.5kg! Huhtikuun penkkiennätyksen kokeilu ei onnistunut kuun ensimmäisellä viikolla, koska en saanut ketään kaveria varmistamaan. Mutta tällä viikolla sitä kokeilin ja sieltähän se nousi – tavoiteltu 40kg x1 !! WHIPPII! Mun usko salitreeniin vaan vahvistui ja toivon, etten enää ikinä vaivu niihin epätoivon syövereihin, jotka mua viime viikon tahmasella treeniviikolla vavisutti :D En oo siis turhaan käyny sitä rautaa siellä nostelee :D Cool! Mulla on nyt niin lennokas olo tän mun salitreenin kanssa, että toivottavasti ette ärsyynny. Tuntuu vaan, että kerrankin teen jotain oikein pitkäjänteisesti ja on niin hitsin hyvä fiilis :)
Milla

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta