treenaajan ruokapäiväkirjaa

Moikka! Multa on kyselty aina toisinaan, mitä syön, kun treenailen aktiivisesti. Ajattelinki tänää esitellä ihan tavallisen _maanantain_ ruokapäiväkirja, eli kaiken sen, mitä on tullu syötyä päivän mittaan :) Siitäpä saatte vähä osviittaa. Ja tosiaan ihan tavallista hyvää ruokaa ilman hifistelyjä löytyy mun listalta :)
 
Aamupala klo: 7:45
- puuroa + vadelmia + mehukeittoa
-valkuaisia + 1kokonainen muna paistettuna ja maustettuna chili explosionilla
Lounas klo: 12:15
- Täysjyvämakaronia + jauhelihaa
- Salaatti-kurkku-tomaatti-raejuusto-oliiviöljy sörsseli
Välipala 1 klo: 15:40
- rahka + vadelmia+mehukeittoa+soijalesitiinirakeita
 
 
Välipala 2 klo: 17:45
- salaattia-kurkkua-tomaattia + raejuustoa
Päivällinen klo: 21
- sama kuin lounaalla eli makaronia ja jauhelihaa + salaatit kylkeen :)
(en ottanu kuvaa)
 
Ja tosiaan mun suunnitelma oli, että syön välipalan töissä ja meen suoraa salille, mutta sainkin saliseuraa,  mutta aloitus piti tehdä vähän myöhemmin illalla, nii sen takia tuli toi välipala 2 tohon väliin vielä. Ennen päivällistä join palkkarin. Ja muita juomia tänää on ollut 2 kuppia kahvia ja 3-4 litraa vettä.
 
Päivien ruokailut tottakai vaihtelee ja riippuu paljon myös työvuoroista. Tänää mulla oli iltavuoro, nii tiesin, että pääsen ekan kerran tauolle vasta tolloin 12 jälkeen, nii sen takia söin kunnon aamupalan kotona. Joskus taas jos meen jo 6 tai 7 töihin, nii syön kevyemmän aamupalan ja sitten 8-9 aikoihin kevyen välipalan töissä. Mutta mikä tästä tekstistä nyt varmaa paistaa läpi, nii syön siis usein (3-4 tunnin välein) ja annoskoot riippuu esimerkiksi sitten siitä, onko treenipäivä vai ei. Huomenna, kun en aijo treenata, nii lounas on paljon kevyempi, kuin tällainen treenipäivän lounas. Se saattaa koostua esim. kanasta+ salaatista ilman noita pastoja – tai ainakin sellaset laitoin nyt purkkiin huomista odottamaan :-) Pikkuhiljaa nää ruokailut löytää paikkaansa ja annokset kokonsa ja aika pitkälle mun epäviralliselta pt:ltä saatujen suositusten ja ohjeiden mukaan meen ja sillain, että treenit ei kärsi vaan nimenomaan päinvastoin – että niissä jaksaa painaa ja sais myös tuloksia :)
 
Tänää siis aktiivisuustaso on ollut melko korkea: työmatkat pyörällä yhteensä 15km ja kulutus 450kcal. Sen lisäksi kuntosali 1.5h ja kulutus 477kcal.Sain tänää muuten mun pitkään kaipaamani ylätaljatreenikuvan! Oon aina ihastellut näitä muiden blogeissa ja nyt mulla on oma – jee! :) Ja hyvää vappua nyt jo kaikille lukijoille, jos sattuu, etten huomenna ehdi kirjoittelee ettekä te lueskeleen ;p Palaillaan varmaanki sitten keskiviikkona tunnelmiin! Klara vappen bara vatten, vai miten se kunkin kohdalla meneekään :-)
 

2 thoughts on “treenaajan ruokapäiväkirjaa

  1. Liina

    Ohoh, haastoin sut juuri eilen blogissani ja tämä postaushan on jo melkein vastaus siihen haasteeseen :D

    Reply

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>