kipeet lihakset

Heips. Kipeet on lihakset! Huh. Vaikka salitreenaus ja jumppailu  on vapaa-ajan harrastuksia, nii ne kyllä kantaa, tuntuu ja muistuttelee pitkin viikkoa muidenkin touhujen lomassa :D Tein tosiaan ihan tavallisen jalkatreenin keskiviikkona, eli toissapäivänä. Tai ei se ihan tavallinen ollut – puristin itsestäni kaikki voimat vielä viimeisten voimien päälle, koska tiesin, että seuraava jalkatreenipäivä tulee olee aikasintaan viikon päästä. Eilen töihin pyöräillessä jalat tuntui tietysti siltä, että niillä on käyty moikkaamassa jalkaprässiä ja muita hyviä ystäviämme salilla. Mut jessus. Tänää en meinannu päästä sängystä ylös ku oli niin kauhee jumitus jaloissa päällä! Haha. Ja joku hullu toistaa tätä joka viikko?
 
Tuleeko teille aina lihakset ihan perhanan kipeeks salin jälkeen? Mulla on ihan väistämättä sillai, että seuraava päivä viel menee ihan okei, mut sit siitä seuraavana päivänä on ihan juntturassa. Kyllähän niiden kuuluukin tulla kipeeks, tottakai. Eikai siinä treenissä olis mitää ideaa eikä sillä sais mitää tuloksia, jos niiden painojen kanssa ei kunnolla ota yhteen :-) Mut mietin vaa, että kyllä tääkin on aika hullua ku joutuu kaverii pyytää nostoavuks ku ei pääse lattialta ylös, jos sinne tarpeeks mukavaan asentoon sattuu asettuu ja jämähtää yhtää liian pitkäks aikaa :D Täytyy siis olla jämähtämättä ja pysyä liikkeessä. Ja ehkä venytellä vähä enemmän?
 
Oonkin alkanu suunnittelee viikottaiset treenini myös siitä näkökulmasta, että eri lajit ’kärsisivät’ mahdollisimman vähän toisistaan. Tarkoitan siis sitä, että en esimerkiksi tee jalkatreeniä 1-2 päivää ennen attackia, jos voin valita. Koska attack nyt vaan on paljon kivempaa sillon, kun pääsee pomppaa korkeelle ja tekee askelkyykkyhyppyjä ilman sitä tunnetta että persus repee kymmenen sekunnin jälkeen. Ja toisaalta oon koittanu myös vuorotella salitreeniä + jumppatreenejä vuoropäivin, jotta ei kävis sillain, että teen kaikki salitreenit peräkkäisinä päivinä (esim.ke, to,pe,la) ja sitten oon sunnuntaina päästävarpaisiin asti rikki :-D Oon mieluummin yks osa kerrallaan. Haha. Ja nyttekin siis jalat piti tehdä jo alkuviikosta, koska lauantaina (eli huomenna) on likkojenlenkki enkä halua juosta lenkkiä tai viettää urheilullista päivää vasta rääkätyillä jaloilla. Ja sitten maanantaina on attacki nii ei voinu jättää tän viikon jalkareenii sunnuntaille. Ja tiistaina on se cooperin testi nii ei voinu jättää maanantaillekaa. Eli noidankehästä huomaa, että hyvin suunnittelemalla saa tehtyy monipuolisemmin treeniä ja ne ei sit ehkä häiritse niin kauheesti treeni-iloa muiden lajien parissa :-)
 
Onks teillä viikottaisia suunniteltuja lihaskipupäiviä? :D Tuutteko aina yhtä kipeeks vai vaihteleeko se?
 
 
Milla

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta