bodyattack81

Tänää tosiaan toista kertaa pääsin riehumaan bodyattack 81 ohjelman ja tässä vähä mun ajatuksia siitä :) Sizzler &  bodyattack 81 tracklist jos halutatte klikkailla ja tutkia tarkemmin. Tällä kertaa mulla on mukana tässä tiukassa analyysissani myös aika monta youtubesta otettua pätkää. Noi musiikit on vaa nii hyviä, että halusin ottaa niitä nyt mukaan, kerranki ku vielä löytyy suunnilleen oikeita versioita!
Jo lähdetää nyt ihan ykkösbiisistä perinteisesti, nii Feel this moment houkuttelee kyllä kaikki uudet ja konkarit mukaa ihanaan bodyattacktunnelmaan! I JUST WANNA FEEL THIS MOMENT! Olin odottanut tätä tän päivän attackia niiiin hartaudella, että mä todellakin halusin kokea tän hetken täysillä :) Eka lämppäbiisi on aivan ihana. Ja koreo on sitä peruskauraa eli helppoa askellusta ja näpäytyksiä :) En löydä tota attackiversioo youtubesta enkä spotifysta, joten fiilistelyt nyt tässä vaiheessa tosiaankin jää vain sinne tunnille tän biisin osalta.
Kakkosbiisissä troublemaker on saatu kivaan muotoon miksattua! Ja koreo viittaa osin myös lyriikkaan, kun käsiä nostellaan ylös ja alas välillä hitaasti ja välillä nelosia pumpaten :) Ei mitää ihneellistä muuta sanottavaa tässä vaiheessa, muuta ku että paljon parempi, kuin viime ohjelman kakkonen.
Kolmosen biisistä en oo koskaan tykänny normaaliversiona, ja niinpä vähä pelkäsin, että kuinkahan sen kanssa käy. Mutta oli se miksaus ihan ok. Ei hyvä eikä huono. Ihan tavallinen keskitaso. Koreoon kuului myös eri suuntiin tehtävät juoksut käsiä taputtaen ja heilurihyppelyt taakse! Tykkäsin heilureista, kivaa vaihtelua. Vaikka äkkiähän nekin vaihtui jo haarahyppyihin kuitenki :p

Mua hymyilytti kauheesti alusta asti – oli vaa nii siistii päästä tän uuden ohjelman kans riehuu ja tällä kertaa myös mikki ja muu tekniikka toimivat, nii kaikki vaan oli täydellistä! Ekan kerran hymy lähti kasvoilta hetkeks aikaa tässä nelosbiisissä. Ihan vaan siks, että ne tukkihypyt sieltä lattialta yleisliikkeestä lähdettynä oli ihan perhanan rankkoja! Huh. Nelosen koreo pohjautui vähä esim. Tabata-tyyliseen treenaukseen, eli tehtii neljä kierrosta samaa sarjaa siten, että sykkeet piti jokaisen sarjan lopussa saada ihan maksimiin. Sarjojen välissä pidettiin ihan totaalinen palautus, eli ravistelua ja pientä liikettä, mutta ei pientä hölkkää, niinkuin attackin nelosissa totutusti yleensä on. Koreo oli helppo ja tehokas: joustoja/hyppyjä kyykyssä + yleisliike + tukkihyppy. Sitten kannat pakaroihin + polvennostoja +askelkyykkyhyppyjä! Toimii! :D
Vitosen biisi oli musiikin kannalta ihan huikee! Haha. Ekaa kertaa punnerruskappale nousee yhdeksi suosikiksi, mutta tää musa vaan toimii :) Kuuntelin tätä aamulla työmatkallaki repeatilla, ja joku varmaa katto autosta, et mikä hullu pyöräilijä on karannu jostai ku ihan onnellisena maanantaiaamuna kuudelta polkee kuulokkeet korvilla ja laulaa jotai attackihömppää :D Koreoon kuului tavallisia punnerruksia, punnerruksia olkapääkosketuksen kanssa, seiskan joustoja ja sitten kylkipitoja. Onneks ei muuten ollu ojentajapunnerruksia tällä kertaa – en tykkää niistä!

Juoksubiisissä oli ehkä tän ohjelman tylsin biisi mun mielestä.Koreo oli aika ketteryystreeniä: sivuttain ristiaskellusta ja nopeita kääntymisiä. Ei ollu mikään kaikist raskain kutonen kyllä. Johtui ehkä siitä, että askelykyykkyjä ja semmosia kokovartalon liikkeitä oli aika vähän. Lähinnä juoksentelua eri tavoilla ja pari askelkyykkäystä väliin :)

Joukkuebiisissä scooter toimii taas, niinkuin aina :) Kutosen vastapainoksi tää oli taas mun kokemuksen mukaan tosi rankka. Mulla oli sykkeet koko ajan jotai 160-170! Koreo oli monipuolinen ja siihen sisältyi muun muassa luistelu+ristiaskel+polvennosto toisessa päässä -comboa (tiedätte kyllä, mä en tiiä mikä sen liikkeen nimi on) ja siitä tehtii myös L-muotoa sitten. Lopussa laskettelua ja kumparelaskuja ja jessus, sykkeet oli ihan hyvin nousussa ku lähdettii seuraavaan intervallibiisiin. :D

Intervallissa oli mun erästä suosikkiliikettä kauheesti!! Nimittäin polvi-potkua ja siinä oli vielä käsillekin koreo mukana :D Se on niin siistiä! Tulee semmonen atleettinen olo, kun niitä tekee täysillä! Eteen juoksemisia ja polvia, joita tehdään aina intervallissa, nii tehtii nyt 4 toistoa. Oon jotenki nyt kai niin rutinoitunut tohon 8 toistoon, että ekalla kerralla mulla kesti hakee se rytmi ja mun mielestä se ei sopinu siihen musiikkiin. Mutta nyt tokalla kerralla, kun tiesin, että niitä tehdään vain 4 taputusta + juoksua ja 4 jalannostoa, nii meni helpommin ja se musiikkikin tuntui sopivan :)
Vika sykehuippu on ihan huippu! Biisi on loistava, koreo hipoo täydellisyytta tehokkuudellaan ja fiilikset muutenki ihan katossa! Tässä biisissä tehdään jotakuinkin 60 tukkihyppyä :-D huh. Tsiisus. Ja siltä se kyllä tuntuikin! Oma luonne ei anna periks luovuttaa ja niistä hypyistähän piti sitten jokainen tehdä niin täydellisesti ku kropasta lähti. Ja niiden tukkihyppyjen perään sitten haarahyppyjä samalla käsikoreolla, kun where have you beenissä, nii huhheijaa, kyllä oli sykkeet korkeella ja vaikka oli superikivaa, nii hymy vaa pakosti vaihtui siihen tuskanirvistykseen :D haha. Lopussa tehtii piiri ja vikat haarahypyt + polvennostot tehtii piirin keskustaa kohti. En tykkää näistä sisäpiirihommista, koska oma tsemppi lähtee parhaiten sieltä peilin kautta. Mutta onneks piirihetki oli vaa lyhyt, eikä semmonen niinku aikoinaa saxobeatissa :D

Sitten oli tietysti jalkojen lihaskunto eli aktiivinen palauttelu. Koreo oli helppo, joskin keskittymistä vaativa, jotta saa tuntumaan oikeessa paikassa. Sopii mulle tämmönen tavallaa vähä kevyempi lopetus, koska joskus ne jalkabiisit tuntuu vähä turhan rääkeiltä kauheen pomppimisen jälkee, ku kuitenki omat fiilistelyt on noissa sykehommissa eikä siinä jalkareenissä attackin suhteen :) Vatsoissa tehtii perusnostoja, kolmen pumppauksia, pitoja ja vuorikiipeilijöitä hitaaseen sekä nopeeseen tahtiin. Ja sitten venyteltiin. Venyistä en muista mitään. Olin nii endorfiinihumalassa taas :D Kivaa oli!
Ja kooste:
rankinta: vika sykehuipun tukkihypyt+haarahypyt, uutta hauskaa: nelosbiisin yleisliikkeestä tehdyt tukkihypyt, paras fiilis: heti ykkösbiisistä lähti hyvänmielen jumppa reeni käyntiin, yllättäjä: vitosbiisi oli huikeen hyvä biisinä ja ku koreossakaa ei ollu ojentajia nii mä tykkäsin! tylsintä: kaikki oli kivaa, mutta jos joku oli tylsää nii varmaa kutosbiisi eniten. Arvosana: 9 Kaikki oli kivaa, oli perusvanhoja liikkeitä mutta myös jotain ihan uutta, oli monipuolisia koreoita ja rokkibiiseiltäkin vältyttiin! Oikeastaan siis ihan täydellistä, joskin ihan joku huikeen uusi yllätäjä biisi / miksaus jäi puuttumaan, tosin nyt saatan myös verrata liikaa combattiin, josta kirjoitin pari postausta aikaisemmin…. Ja jos vertaisin viime ohjelmaan, niin aivan samanlaisia kiksejä en nyt saanut, mutta en silti valita mistään :) Kyllä varmasti tulee käytyä paljon ja on aika samantasoinen ohjelma combatin kanssa, joten tällä kertaa tuskin kumpikaan tulee dominoimaan mun treeniviikkoja :)
Mitäs mieltä te ootte? Onko löytyny jotain erityistä suosikki-/inhokkibiisiä? mmitens noi tukkihypyt? :D
Milla

2 vastausta artikkeliin “bodyattack81”

  1. Hmm, puhutko Bridge of lightistä jossa tehdään 8 toistoa eteen juoksua ja 8 jalannostoa? :O

    Mut tästä nykyisestä ohjelmasta: 4, 7 ja 9 <3 Etkä oo muuten yksin tuon kans et seiska on normaalia rankempi ;D Intervallissa oon myös fiiliksissä siinä palauttelukohdassa :-) Se vaan on jotenkin niin herkkä, hahah. Kakkosbiisistä mä en tykkää ollenkaan, alkuperäinen ja tää miksattu on mun mielestä tylsiä. Tosin monipuolinen ja hauska koreo pelastaa, onneksi.

  2. Joo viittasin oikeastaan miksauksiin, joissa meillä oli kaikissa toi pitkä 8:n toiston sarja :) ja noi biisit joita hehkutit niin on kyllä ihania!! :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta