tuplatunnit

Heips. Suunnittelin tässä tän viikon treenejä ja meinas iskeä harmitus, kun näytti vähä siltä, että en pääsisi yhteenkään combattiin koko viikoon! Onneks on kuitenkin olemassa tää yks hyvä ratkaisu, jonka avulla saa mahdutettua 7-päiväiseen viikoon monen monta lempparilajia – ja sehän on tuplatunnit eli comboilu kuten mä sitä kutsun! Mun tulee tehtyä tuplatunteja pääsääntöisesti vain viikonloppuisin, arkivapailla ja loma-aikoina. Tavallisena arkipäivänä se ei ole oikeastaan mahdollista, ellei Elmo sitten satu oleen hoidossa :)

 Ootte varmaankin joskus törmänneet mun hehkutukseen lauantaiaamun combosta: pumppi-combat. Se vaan toimii! Varmasti paras combo, jota oon kokeillut :) Syksyn ja talven ajan se kuului joka viikko mun treeniohjelmaan. Sitten aloin kuntosali-intoilun ja pumppi jäi yhden ohjelman ajaksi kokonaan tauolle. Nyt taas tilanteen normalisoitumisen jälkeen ja kun käsi ei oo ollut niin kipeä, oon palannut takaisin tän kaikista parhaimman combon äärelle :) Lauantaiaamun combo on sen puolesta tosi toimiva mulle, että oon aamuihminen ja oon sillain virkee lähtee treenaa jo heti aamusta ensimmäisenä. Sen lisäksi vapaapäivä ja reilu aamupala komppaa hyvää jaksamista treenissä! Ens lauantaina tosin tulee attackipäivä ja mietinkin, kuinka toi attack sopisi yhteen pumpin kanssa? :) Jostain syystä en oo koskaan sellaista yhdistelmää kokeillut ja nyt kyllä tekis mieli kokeilla..
kyllä jaksaa ku on kunnon eväät! oon ihan koukussa tähän aamupalaan eri höysteillä ;) instagrammista löytyy
Ja tosta aasinsiltana siis, mitä comboja ooon kokeillut ja mitkä toimii? Entisellä salilla mun suosikki oli combat-cxworx. Ja vielä tossa järjestyksessä, nii jotenki sai molemmissa tehot kunnolla irti. Muutenkin oon tykännyt, että comboissa toisiinsa yhdistettävät tunnit on aivan erilaisia, koska sitten jaksaa vetää täysillä sekä aerobisen että lihaskunnon :) Toimivia comboja kokeilujeni mukaan ovat pumppi tai balance yhdistettynä steppiin / attackiin/ combattiin / bodyjamiin/ spinningiin, myös CxWorx on helposti yhdistettävissä oleva tunti melkein mihin tahansa aerobiseen, ja esimerkiksi grit plyon kanssa se oli ihan toimiva :)  Sitten tietysti yleisimmät combot mulla on salitreeni yhdistettynä johonki aerobiseen jumppaan – melkein aina attackii tai combattiin. Joskus mukana voi olla joku hasarditreeni, kuten bodyjam tai sh’bam :-D haha.  Oon siis kokeillut näitä kaikkia edellämainittuja ja mun mielestä paras järjestys on ensin tehdä lihaskunto, oli se sitten pumppia, salia tai cx:ää ja sitten perään aerobinen riehumistunti. Mun ei ehkä tulis lähdettyä pelkkään cx:ään tai pumppiin, koska ne ei oo mun kaikista lemppareimpia lajeja, joten senkin takia ne varmasti tulee useimmiten yhdistettyä johonkin toiseen treeniin.
Mikä sitten on kokeilematta? No, kaikki kovat aerobiset tunnit yhdistettynät toisiinsa. Ehdotin juhannuksen jälkeen, että oltais vedetty kavereiden kanssa combat-attack -setti, mutta kukaan ei ollu messissä, joten päädyttiin sitten kaikki attack-balanceen. Oon siis kokeillut sh’bamin, bodyjamin ja jonkun puolikkaan stepin yhdistämistä toiseen kokonaiseen kovaan riehumistuntiin. Koviksi riehumistunneiksi nimeäisin siis attackin, combatin ja stepin näistä lajeista, joita itse ’harrastan’. Mutta aloin tosiaan miettii, että oonkohan oikeesti koskaan ees tehnyt kahta kovaa kokonaista riehumistuntia peräkkäin?! Muuta kun tietysti kaikissa erityistilanteissa, kuten tapahtumapäivissä ja maratoneilla. En oo oikeesti varma! Jos joku kamu lukee tätä, nii muistuttakaa, jos mä vaan oon unohtanut tällaisen tapahtuman :D Ja jos en oo oikeesti vetäny attack-combat-comboa, nii lomalla viimeistään aijon semmosen vetästä! :)) Kaks lempparia peräkkäin, nii olishan se hullua olla kokeilematta.

Mikä sun lempparicombo on? Onko olemassa parempaa kun pumppi-combat? :)
Milla

4 vastausta artikkeliin “tuplatunnit”

  1. Pumppi ja siihen perään combat, on kyllä yhdistelmänä loistava! Tällä hetkellä meillä ei sitä noin päin ene missään ja ihan harmittaa kun ei voi niitä yhdistää.. nimittäin jos ensin tekee combatin ja siihen pumpin, niin siinähän ei taas oo mitäänjärkeä :P tai siis kun tykittelee kaikki voimat combtatiin, niin mitäs lihaskuntoa sitten enää tehdään:D

    Balance sopii pumpin perään myös tosi hyvin, miksei minkä tahansa muunkin tunnin. Rauhoittaa ja pääsee lepo moodiin rankan tunnin jälkeen :)

    • jep, kyl se vaa toimii paremmin niin päin, ku vetää eka lihaskunnot alta pois ja sitte riehuu vikatkin energiat combattiin :) ja balance olis kyllä hyvä, mitenhän sinne malttais jäädä vaan useammin :-D

  2. Todellakin on olemas parempaa kuin pump+combat! ;) Ehkä toi on sellanen järkevä ja hyvä yhdistelmä, mut hauskin on ehdottomasti, aina ja ikuisesti pari riehumistuntia putkeen. Step+combat on kaikkein huipuin! <3 Ehkä se kuulostaa hullulta, mut kroppa tottuu nopeesti. Mut parasta siinä on just se, et noi on niitä kaikkein lemppareimpia tunteja ja parhaalla porukalla tietysti. Vaikka pumppi onkin ehkä järkevämpi kombotettava, niin pumppi nyt vaan on tylsempää kuin attack, step tai combat. Parhaita järkeviä yhdistelmiä mun mielestä taas ois attack/combat/step+cx.

    • jep, onkohan musta tullut liian järkevä treenaaja, ku oon kokonaan jättänyt noi riehumistuplat kokeilematta!? voisin kuvitella, että mun suosikkicombo olis sit attack+combat ja vielä tossa järjestyksessä, koska noi nyt vaa on ne lemppareimmat tällä hetkellä… Tulihan nyt muuten pohdittua ensimmäinen virallinen suunnitelmakin lomaviikolle! Pakko päästä kokeileen toi yhistelmä :D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta