Les Mills Grit Strength

Moi! Tänää kävin kokeilemassa Les Mills Grit Strengthiä kahdesta syystä: ensinnäkin Eve haastoi lukijoitaan kokeilemaan heinäkuun jokaisella viikolla jotain uutta lajia ja toisekseen, mä yleensä kahlaan kaikki lesmillsit samantien läpi, ja kun tää laji on jo lähes puoli vuotta pyörinyt meidän salilla, nii oli jo oikeastikin korkea aika käydä kokeilemassa se! Plyon kävin heti alkuunsa kokeileen, ja sen fiiliksiä voit lukea täältä. Linkin takana olevassa tekstissa löytyy myös lyhyet kuvaukset näitstä gritestä, joita meidän salilla tällä hetkellä pyöriin. Eli Grit Cardiota saadaan vielä odotella hetki :)
before
tää on selkeesti joku grit-asukokonaisuus, ku oltii tsäkällä pukeuduttu IHAN SAMOIHIN  :D
 Täytyy myöntää, että laitoin jo eilen illalla viestiä treenikamulle. Siinä viestissä koitin perua tota tuntia, kun halusin niin kauheen kovasti mennä sinne torstain huippuhyvään combattiin. Laitoin sitten puhelua myös tänää samasta asiasta, ku kaveri ei viestillä antanut periksi :-D haha. Ja ei antanu edelleenkään. Eli strengthiin mentiin. En tarkalleen tiennyt, mitä olisi luvassa, sillä oletin strengthin olevan jotenkin erilaista verrattuna plyoon (koska miks olis keksitty kaks samanlaista tuntia) ja toisaalta mua vähä jännitti, jos siellä on jotain ihan jäätävää voimaulua, kun ite oon paljon vahvempi ketteryyshommissa :) 
No, mitä sitten saatiikaan? 30 minuuttia ihan kauheeta voimailua ja sykettä, ja kropan sai kyllä ajettua ihan äärimmilleen ja tunnin jälkeen sai todella todeta, että ”ny muute lähtetää kotii että mä en jaksa enää mitää” :-D haha. Eka biisi oli niin sanotusti lämmittelybiisi, mutta mulla oli sykkeet jo about 170 ku päästii loppuakohti. Tuntui jotenkin vähä pelottavalta, kun sen ’lämppäbiisin’ jälkeen ohjaaja sanoi, et noniii nyt aletaa sit vast nostaa sitä sykettä! :D ”Aijaa nii, no onneks se ei vielä noussutkaa kauheesti”… Kaveri oli  mua etukäteen varottanu, että toi on vähä silmienpyörittelyjumppaa, ja voin kompata tätä. Eli tarkoitan siis justiinsa tämmösiä tilanteita, ku oot jo ihan rikki ja sit ”vasta aletaan hommiin ja tulee level2!”, haha. Ei siinä voi ku pyörittää silmiä ja kelata, et ootkoha tosissas. Oli se. Strengthin liikkeet oli tosi helppoja ja apuvälineinä tässä ohjelmassa oli ainoastaan pumppitanko + painot ja yks irtokiekko sekä matto. Alussa kehotettiin laittamaan tankoon kolmasosa kehonpainosta. Mä laitoin alkuun 20kg yhteensä, mutta puolentoista kierroksen jälkeen mun oli pakko ottaa yhet kakspuolikkaan kiekot pois, koska en yksinkertaisesti vaa jaksanu enää :D Liikkeinä tehtiin kaikenlaisia tavallasia, mutta supertehokkaita ja sykettä nostavia liikkeitä ripeään tahtiin. Jos nyt jotain mainitsen, nii burpeeta, kyykkyhyppyjä, tangon kanssa pystypunnerrusta + rinnallevetoa + maastavetoja + kulmasoutuja, rinta- ja ojentajapunnerruksia, askelkyykkyhyppyjä ja vatsalihaksia.
Tunnin aikana mä olin lähes varma, että saan jonku sydärin. Mun teki mieli jokaisen tauon aikana huutaa joku kirosana! Siis minä, joka en kiroile koskaan :D Se oli niin perhanan rankkaa, ku vaa laittaa omaan tasoon nähden paljon painoa. Huhhuh. Onneks oli treenikamut mukana, koska niiltä sai vähä tsemppiä siellä. En tiiä kyllä, tulisko jatkossa kyllä yksin ees mentyä. Sen verran kovaa settiä oli. Ja jos verrataan grit plyoon, nii mun kohdalla tää oli jotenkin rankempi. Oon ehkä niin tottunut noihin pomppimisiin ja korkeisiin sykkeisiin sitä kautta, että grit menee vielä just ja just sen fiilistelyjumpan kategoriaan. Tää strength sen sijaan menee kyllä johonkin muualle :D Voimalun nostattamat kovat sykkeet on paljon pahemman tuntuisia, kun juoksemalla/pomppimalla saadut kovat sykkeet :D Jotenki vähä ristiriitainen fiilis – kun pitää itseään hyväkuntoisena, nii jotenki jäi ihan epätoivo, et miten sitä olikin siinä 30 minuutin aikana niiiiin rikki! Ja toisaalta jäi myös semmonen näyttämisenhalu, että ens kerrallahan mä teen kyllä paremmin! Tossa lajissa kehittyy varmasti huikeesti, kun tulis käytyä se 1-2 kertaa viikkoon. Musiikista sanoisin pari sanaa myös. Ja ne pari sanaa on, että melko huonoa. Ei ollut yhtään semmosta basslouder-remix-disko-edit- miksiä, vaan sellasta vähä hidasta tylsää, ei kovin tsemppaavaa mun mielestä.
Mä en oikein tiedä, tuleeko toi strength jäädäkseen mun treeniviikkoihin vai ei. Ehkä siitä tulee cx:n kaltainen vaihtoehtoreeni, mutta ei mikään vakkaritunti viikkoihin… Ja miten vetäisin yhteen nyt näitä sekavia fiiliksiä, nii sanoisin, että strengthissä oli jotain todella koukuttavaa ja samalla se oli todella kamalaa rääkkiä. Eli kiitos Evelle haasteesta ja kiitos treenikamuille tsempistä, oon ehdottomasti sitä mieltä, että kannatti astua taas mukavuusalueelta ulos ja kokeilla jotain ihan uutta!

ps. heiaheiaan on näköjään vihdoin tullu noi gritit! :) 

…. and after workout :D
Ootteko te kokeillut grittejä? Kumpi oli kivempaa plyo vai strength?
Milla

2 vastausta artikkeliin “Les Mills Grit Strength”

  1. Hei kiva, että tartuit heti haasteeseen! ;) toivottavasti itekin pääsee joskus ton strenghtin testaaman. Kuulostaa kyllä juuri siltä mitä oon pelännytkin, hullun raskaalta :D Siinä varmaan kokee kyllä muutamat epätoivon hetket kun syke hakkaa ja hiki virtaa ja aina vaan painetaan. Uskon, että plyo on mullekin enemmän mieluinen näistä tunneista, mutta kaikkeahan pitää ensin kokeilla!

    • jep, oon aina innokkaana messissä ku on jotai kivaa liikuntaan liittyvää haastetta :D tosin heti aloin kattoo tota ens viikkoa, et saa nähä ehtiikö sinne mahduttaa jonkun uuden lajin, toivottavasti :D tosiaan mulleki nyt ekan kokeilun jälkeen toi plyo tuntuu houkuttelevammalta, mutta voi olla, että mieli muuttuu, kun tulee vielä tutummaksi kummankin kanssa :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta