pienenpieniä suunnitelmia syksyyn

Moikka! Huomasinpa ilostuksekseni, että blogin kävijämäärät on olleet kasvussa, kivaa! :) Toissapäivänä meni vuorokauden ennätyskävijämäärä rikki ja eilen rikottiin jo toissapäiväinen luku. Ja pari uutta lukijaakin oon saanut, tervetuloa :) Kiva, kun ootte löytäneet mun blogiini – toivottavasti jäätte myös seuraileen. Ja jos on mielenpäällä mitä tahansa kysyttävää tai ihmeteltävää tai jotain postausehdotuksia, nii laittakaa ihmeessä kommenttia tonne boksiin. Niitä on aina kiva saada, koska blogin eräs tärkeimmistä asioista on kuitenkin vuorovaikutus muiden samoista asioista kiinnostuneiden ihmisten kanssa. Ja tosiaan viime postaukseenki tais tulla tähänastinen kommenttiennätys! Pikkuinen blogini kasvaa siis pikkuhiljaa, ilahduttavaa :)
 
 
Nyt on tosiaan jo elokuu – aika hurjaa ajatella, että syksyä kohti mennää jo :D Heinäkuun pöhöt alkaa olla poissa ja treeniviikko on lähteny ihanan vauhdikkaasti käyntiin! Nyt lomalla surffailen vielä kaikkia kivoja treenajä ja viikkotunnit tulee olemaa suurempia, kun tavallisella arkisella työviikolla. Mutta oon jo vähän mielessäni miettinyt, miten aijon syksyllä treenata ja rytmittää arkeni, jotta jaksan ja saan pidettyä itseni ja arkeni tasapainossa uuden työn, koiranhoidon, treenauksen, kavereiden ja muun arkihomman välillä. Keväällä mulla oli välillä sellanen fiilis, että vuorokaudesta yksinkertaisesti vaan loppuu tunnit kesken, joten sitä asiaa pitää ainaki nyt miettiä paremmin.. Myös lepoa tuli etenkin loppukevättä kohti välillä liian vähän, joten kehittymisen ja jaksamisen kannalta mun on oikeesti pakko alkaa myös panostaa siihen!
 
Suunnittelinkin, että panostan erityisesti kuntosalitreeniin loppuvuoden ajan, koska se vaa nyt kulkee niin hyvin ja mulla on älytön motivaatio kehittyä siellä! Rakastan kuitenkin LM-jumppia niin paljon, että en niistä halua luopua, joten pari jumppaa viikkoon voisi toimia salitreenin ohessa. Ei siis sitä kolmea-neljää-viittä, vaan ihan vaan pari-kolme. Oon nyt löytänyt ton jamin koukuttavan puolen, joten jumpat tulee luultavasti olemaan pääosin jami-combatti-attacki -akselilla :) Lepopäiviä mulla on ollut pitkään viikossa vain 1 ja joskus toisinaan 2, joten melkein vois alkaa tohon kahteen pyrkimään ainakin silloin, kun muilla osa-alueilla tuntuu raskaalta. Uusi työ on ainakin alkuun varmasti tosi kuluttavaa, kun on niin paljon opeteltavaa, että täytyy vaan muistaa, että näillä intensiteeteillä ku treenaa, nii pari lepopäivää viikossa ei tee muuta ku hyvää :) Jollekin tää voi kuulostaa hassulta ja itsestäänselvältä, mutta oikeesti sit ku arki taas koittaa ja kaverit pyytää ja mieli tekis jumppaa ja pumppaa ja humppaa ja salittaa, ni en vaa osaa kieltäytyä, vaikka oikeesti lepo tekis paljon parempaa. Syksyllä harjoittelen siis sitä taas vähän enemmän! Nyt lomalla annan mennä vaa fiilisten mukaan täysillä!
 
Ja mitäs sitten tonne salin puolelle. Oon treenannut koko kevään 3-4 kertaa viikossa salilla, ja ainaki musta tuntuu, että oon kehittynyt siellä. Ja mitä tarkoitan kehittymisellä? Oon saanut tekniikkaa hiottua paremmaksi ja haettua lisää uusia liikkeitä tietooni. Painojaki oon saanu nostettua monissa liikkeissä ja kroppa tuntuu vahvemmalta kuin aikaisemmin =) Kehonkoostumusmittaushan sen lopullisen totuuden varmasti kertoo – onko kaikki kehitys vain päänsisäistä, vai olisko sitä lihaa tarttunu kuitenki vähä mukaan ;) Mutta innostus, joka syttyi joskus silloin viime vuoden loppupuolella on vaan kasvanut koko ajan! Ja mitä enemmän oon saanut mun kavereita innostuu myös tosta salitreenistä, nii sitä enemmä tulee iteki käytyä ja haastettua omaa kroppaa :) Loppua tälle innostukselle ei siis ainakaan tällä hetkellä näy.
 
Toi  leuanveto on mun mielestä aika hyvä esimerkki siitä, että joko mun kroppa on kehittynyt tai sitten mieli ja tahtotila kehittymiselle vaan on kova. Ja jos tahto on kova, nii eiköhän se jossain välissä näy voimankin lisääntymisenä. Mutta alkuun salilla kävin oikeesti vaa roikkumassa siellä tangolla, enkä rehellisesti sanottuna uskonut, että koskaa voisin saada yhtää leukaa vedettyä edes ’sinnepäin -tekniikalla’ :D Nyt kuitenki säännöllisen salitreenauksen, henkisen valmistautumisen, kaverin tsemppauksen ja itseensäuskomisen myötä mä oonki yht äkkiä vähä parempi siellä! Kuten viime viikolla laitoinkin sitä videopätkää, nii ei se kauheen hienosti edelleenkään suju – mutta kehittymistä on kuitenkin ilmassa!  Mähän perhana käyn siellä räpiköimässä vaikka joka salitreenin yhteydessä, nii kyllä mun on pakko joku kerta vetää taas vähä paremmin!
 
avustetusti….
 
 
tai räpiköimällä :D
Periaatteessa en siis aijo muutta treenitottumuksiani syksyllä. Jatkan edelleen samoja jumppafiilistelyjä ja käyn salilla muutaman kerran viikossa. Jos joskus tuntuu, että jumpat vetää enemmän puoleensa nii sitten käyn siellä, ja jos salitreeni iskee enemmän nii sitten suuntaan sinne :) Veikkaan, että etenkin LM- ohjelmien vaihtuessa tulee olee aika jumppapainotteista, ja sitten kun uudet ohjelmat on katsastettu muutamaan kertaan, nii valitsen taas sen hetkiset kivoimmat lajit (eli parhaat ohjelmat) ja treenaan niissä kuntosalitreenin ohessa =) Eli ihan niinku tähänkin asti! Ainut oikeesti tärkeä ja isompi muutos on toi lepoon panostaminen. Kuntosalitreeni on oikeesti tosi raskasta kropalle, joten 2 lepopäivää viikossa voi tulla enemmän tarpeeseen, kun sillon ku vedän pelkkiä jumppia. Jumpista jotenkin palautuu nopeemmin, ne on nii eri tavalla raskaita ;) Kunhan muistan tän asian, ja noudatan sitä vielä käytännössäkin, nii uskoisin, että joulun-uudenvuoden katsauksessa oon taas vähä paremmassa kunnossa! :) 
Ootteko te meinannu syksyllä panostaa johonki tiettyy lajiin? Tai muuten jotain erityissuunnitelmia nyt kun kesä pikkuhiljaa vaihtuu syksyä kohti? Painonpudotusta, lihasten kasvatusta, ketteryyttä, rentoilua, maratonsuunnitelmia, jumppahulluutta vai jotain ihan muuta? :)
Milla

8 vastausta artikkeliin “pienenpieniä suunnitelmia syksyyn”

  1. Täällä ilmottautuu uusi lukija!
    Löysin tänne jonkun toisen blogin kautta ja tykästyin heti noihin jumppajuttuihin, LM-jumppia fanitan minäkin :).

    Käy joskus kurkkaamassa blogiani, siellä ei vielä juuri mitään ole, mutta pikkuhiljaa ;).
    http://komiantahare.blogspot.fi/

    • heii ja tervetuloa! tosi kiva ku liityit lukijaks :)) käyn kurkkaa sunki blogia!

  2. Mä oon ilmottautunut Pirkan Hölkkään vielä tälle syksylle ja sitten haluaisin panostaa vielä enemmän kuntosalilla treenaamiseen, eli juoksua ja salia tiedossa :) Ja heti kun lumet tulee niin sitten aion viettää aikaa myös hiihtäen ja hioen luistelutekniikkaa.

    Ootko vielä samoissa hommissa kun keväällä vai ootko vaihtanut?

    • ai sä lähet vielä sinne juoksee, kiva! =) minkälaisella ohjelmalla sä treenaat, ei ollakaa juteltu näistä salihommista pitkää aikaa! onneks ehkä nähääki porukalla tossa lokakuussa ;p

      joo mä oon samoissa hommissa edelleen – nyt elokuussa vaihdan vaa toimipistettä niinsanotusti :D meen ihan pikkusille! ihanaa mutta niin jännittävääki ku oon aina vaan ollut isoilla!

    • etenki toho jälkimmäisee ;) vaikkakin sä oot mun paras salitreenimotivaattori! :)

  3. Esittele joskus sun treenivaatteita! Ja kerro esim. treenikengistäsi omia mielipiteitä, kun ilmeisesti olet kokeillut useampia!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta