salivierailulla osa 2

Muistatte ehkä, kun kirjoittelin alkukesästä salivierailustani hyvän kaverini vakkaritreenipaikkaan, eli suomen kasarmien kuntosalille. Silloin koin äkillisen motivaatioboosteripiikin ja haastoin itseni treenaamaan kovemmin salilla ja käymään kehonkoostumusmittauksessa heinäkuun lopussa – ja näin teinkin ja tuloksetkin oli ihan kivat :) Haastoin itseni, koska sain tosi kovan uskon ja motivaation salitreenaukseen, kun tää mun salikaveri oli nii hyvässä tikissä ;) Tää treenikamu ei oo mikää jumppamimmi vaa vetää ihan kunnon salitreeniä usein ja täysillä, joten mun usko salitreenin toimivuuten jotenki lisääntyi taas 150% ku näin, miten hyvää tulosta kaveri on saanu aikaa :)) Niin, ja taisinpa viime vierailullani myös sanoa, että tulen mielelläni uudelleen, jos kutsu vielä käy. Ja nythän se kävi taas! :)
 
Tuli siis vietettyä kiva päivä hämeenlinnassa ja kun urheilijoita ollaa, nii tokihan vedettiin aamupalan jälkeen kova yhteissalitreeni! Ja se oli oikeesti kova! Sali oli taas lähes tyhjillään, joten laitettii mun LesMills-soittolista spotifysta soimaan treenimusiikiks taustalle :) Tällä kertaa vuorossa oli jalkatreeni. Se treeni siis, jonka oon viimeks juhannuksena tehny kunnolla! Heinäkuussa treenit jäi pariks viikoks vähemmälle ja sen jälkee oon vaa tehny aina vähä jalkoja muiden treenien ohessa. Oon vaa pelänny sitä jalkareeniä nii perhanasti, koska siitä tulee nii kauheen kipeeks, että jo kävely ja kyykistyminen tuntuu kamalalta, saati sitte jumppa tai juoksu! Enkä sit oo jotenki halunnu ’pilata’ potentiaalisia jumppapäiviä sillä, että mun jalat on nii kipeet, että jo kävely on tuskaa.. Huh. Mutta nyt sitten koitti paluu kunnon töihin eli jalkaprässin ja muiden rientojen pariin. Kääks!
 
 
 Jalkatreeni koostui siis seuraavista palasista:
jalkaprässi 5 x 10
askelkyykky kahvakuulien kanssa 3 x 10
leveä kyykky vapalla tangolla 3 x 15
etureidet istuen (jalanojennuslaitteessa) 3 x 10
pohkeet
 
Ja kyllä meinaa huomas, että mun treenikamu oli käyny pikkusen ahkerammi ja kovemmin salilla kun mä! Ja kyllä huomas myös omasta tekemisestä, että superkovat jalkatreenit on skipattu kesällä pariin kertaa :D Voi tsiisus! Vedin juhannuksena silloin omat ennätykseni jalkaprässillä 2 x 140kg. Ja nyt jalkaprässin 120kg tuntui ihan ylärajalta, ei vaa pystyny lisää enempää! Toi prässi kyllä oli erilainen ku mun ’oma’ ja siinä tuli kauheesti painetta polviin, mutta ei sillä, ei se siihen vaikuttanu, että jalat vaa ei ollu nii iskussa, ku mitä ne oli vielä kesäkuussa :-D
tässä vaiheessa (tai kauan sitten) olin jo tippunu pelistä pois: 190kg WTF :D ja kympin sarjoja!
Sen lisäks, että tää mun treenikamu veti noita jäätäviä painoja toho prässii, nii se näytti vähä vaihelua mun ainaiselle askelkyykylle smithissä – askelkyykky kahvakuulien kanssa! Kaveri otti kahvakuulat kätee ja lähti pumppailee. Sillai kevyen näkösesti, lähinnä näyttäen mulle, miten on askelkyykkyi noiden kuulien kanssa tehny. No minäpä menin perässä ajatellen, että jes kivaa, mä tykkään askelkyykyistä. Nii joo :D ”Paljo nää kahvakuulat oikee painaa?” -24kg per kuula! haha. Näytti paljon pienemmiltä, ja kaverin tekemänä tää liikekin näytti helpommalta. Oli meinaa tasapainossa jonkin aikaa hakemista, ennen kuin turvallinen ja toimiva tekniikka löytyi. Kantsii siis kokeilla, jos ette oo tehny! Joutuu väkisin pitää koko kropan ihan linjassa, jotta ei satuta esimerkiksi selkää, koska 48kg käsissä on jo kuitenki aika paljon painoa :) Smith antaa niin paljon valheellisemman kuvan tästäkin liikkestä……..
 
 
 
Jos viime salivierailulla tuli semmonen olo, että perhana mäki haluun noin isot ja vahvat lihakset nii arvatkaa tuliko nyt taas!! :D Onneks oon jo vähä ehtiny noita tuloksia saamaan tuolla salilla, nii tästä on tosi hyvä jatkaa taas astetta kovempien treenien pariin. hihiii. Saa kyllä ihan mahtavaa treenimotivaatiota, ku menee ns. paremman / kokeneemman / lajin kanssa tutumman kaa treenaa! Sillon keväällä ku kävin sen puolimaratooneja kilpaa juoksevan kaverin kanssa sillä mulle pitkällä (15km) juoksulenkillä, nii innostuin et haluun iteki juosta useemmin :D Ja aina ku käyn tän mimmin kanssa salilla pumppaa, nii haluun kehittyä yhä vain vahvemmaksi salitreenaajaksi itekin! Ihan huippua, kiitos kivasta päivästä <3
 
 
Ja kyllä. Tänään on tuntunut juurikin siltä, että viimeisimmästä kunnon jalkatreenistä on yli kuukauden mittainen tauko! Vessaan ei pääse, portaat on mahdoton ajatus ja kyykkyyn meneminen (esim. kenkien hapuilu lattialta) on itkun ja naurun sekaista sähellystä! ääääh. Sanotaanko vaikka näin, että pitää paikkansa vanha sananlasku: minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Enää en jätä jalkatreenejä :D
ps. jotta mäki saan loistaa joskus tällä äijäsalilla, nii sovittii, et vedän alkulämpäks seuraavalla vierailukerrallani jotai vanhaa attackia/combattia kaverille, hahaa! unelma toteutuu siis vihdoin, ku pääsee oikeesee salii soittaa niitä LM-biisei ja rihuuu. hihiii!
 
 
 pps. joku päivä mäki vedän jalkaprässii 190kg- oikeesti?! oon vieläki ihan pyörällä päästäni.
Milla

7 vastausta artikkeliin “salivierailulla osa 2”

  1. On se rautanen mimmi !! Ottakaa mutkin joskus mukaan :DD tavotteena siis 190 kiloo vuoden loppuun mennessä, vai ? :)

    • todellaki on, huhhhuh! ;D tervetuloa treenailee, yhteistreenit on parhaat treenit ja kamut on aina tervetulleita :) mä en tiiä pääsenkö koskaan näillä pienillä jaloillani tohon 190kg, mutta ainaki aijon kehittyä tästä omasta tasostani eteenpäin :) kerran onnistuin jo noustaa 120kilosta 140kiloon nii eiköhän tää tästä taas! sulle toi voiski olla hyvä haaste, oot muutenki nii kovasti ahkeroinu siellä salilla ja ku se on sun päälajiskin!

  2. Kyllä tässä alko ruokkiksella itekin miettii että ehtisinkö mä sittenkin salille vielä tänään :D kiitos tästä! Kati

    • haha :D aamusali, ruokkissali, iltapäiväsali. on sulla vaihtoehtoja ainaki ku on noi hyvät puitteet ja lähellä! :))

    • mä luulin, että olit toinen kati :D hups. mut onneks toi kommentti sopii sulleki kyl :) kiva, että sait motivaatioinspiksen taas, aktiivisuus palkitaan vielä ;)!

  3. kiitos kun tulit taas, oli huippua!! <3 oot säkin kehittynyt tosi paljon! pian taas uudelleen… sun alkulämppää odotellessa.. :D ps. en oo kirjoittanu tota edellistä kommenttia… :)

    • mä ihmettelinki miks et ollu kirjautunu ku yleensä kirjotat omalla tunnuksella! mut se et ollukaa sä :D hahaa. no, onneks toi kommentti sopii toiselleki katille ;) mun täytyyki alkaa kokoo jotain biisilistaa ja muisteleen koreoita ens vierailua varten!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta