henkisen valmistautumisen jälkeen: grit strength again

Kaamee jumppaboogi päällä! Mun tekee mieli vaa jumppaahumppaapumppaa :D Nyt, kun en oo suunnitellut treenejä etukäteen kalenteriin, vaan menny ihan fiiliksen mukaan, nii on ihan hullussa jumppahumussa. Jumppa on nii kivaa! Koska mulle iski tämmönen riehumiskuume yhtäkkiä, nii tällä viikolla päätinki ottaa teemaksi ainoastaan ne. Hauskaa jumppaa hyvässä seurassa. Oon käynyt niin ahkerasti salilla, että ei kyllä yhtään haittaa, vaikka tällä viikolla jäis kaikki salit väliin. En tiedä jääkö. Ei oo vielä kertaakaa aikasemmi salitreeni-innostuksen jälkee iskeny näin hurja jumppakuume :-D Otan siitä siis kaiken irti. Nyt innostuttaa kauheesti vielä nauttia vikoista miksaushetkistä riehumistunneilla, ennen ku kohta tulee uudet ohjelmat taas kehiin :-) 
 
Eiks combatti kolmena päivänä peräkkäin oo ihan okei? :D Kaverit pyyteli tänääki compsuileen, mutta en sentää menny neljäntee combattii vaa suuntasin taas hetken tauon jälkeen Grit Strength -tunnille! Huh. Onneks sain sinneki yhden kaverin mukaan, koska toi tunti vaa vaatii jonkun, jonka kanssa yhessä tsempata koko rääkki läpi :-D Voi kattella peilin kautta ja lähettää tuskan irvistyksiä parhaansa mukaan, haha. (Tai sitten kaataa oman juomapullon sisältö lattialle ja pyytää kaverin hikipyyhkeen kuivausvälineeksi kun oma on jääny kotiin? Näin tein!)
 Strenght on eri tavalla paha ja raskas tunti verrattuna plyoon. Tässä mulla ei oo ihan niin korkeat sykkeet, mutta silti koko tunnin ajan tuntuu siltä, että ei jaksa niinku enää sekuntiakaan enempää eikä yhtäkää lisätoistoa! Tänään keskisyke oli 150 ja maksimisyke 178. Ei näytä kauheen korkeilta, joten ehkä vois vielä parantaa? Toisaalta, mun fiilikset oli ihan kaikkensa-antaneet ku salista lampsin ulos.

 

Tän päivän tunnille olin tehnyt henkistä valmistautumista jo tiistaista asti, kun päätettii, että grittiin luultavasti mennään. Teettekö te koskaa henkisiä valmistautumisia johonki tunnille? Nyt ku aloin miettii, nii johonki attackii/combattii voi mennä ihan tosta noin vaa ja vetää vaikka extemporee pumpinkin kylkeen (kuten viime sunnuntaina). Sen sijaan salilla jalkapäivä sekä grit strength ja grit plyo vaatii multa jonkinlaista valmistautumista. En vaa voi mennä sinne sillai rennosti hengaillen. Niihn täytyy jotenki keskittyä enemmän. Ja ehkä myös suhtautua jollain tavalla ihan hitusen vakavammin. Ehkä ne pelottaa mua kovuudellaan jotenkin? :D Ja mitä tää mun valmistautuminen sitten käytännössä on? Nii jollain tapaa noi kolme edellämainittua on NIIN KOVIA TREENEJÄ, että mun tarvii olla palautunut edellisestä treenistä, eli edellisenä päivänä tulee olla takana jokin kevyt juttu tai niinkun eilen oli ihanteellisesti, lepopäivä :-) Kroppa on silloin parhaassa tilassa lähtee repii ittestä kaikki voimat irti. Joskus menin plyoon sillain vähä extemporee jumppaviikonlopun jälkeen, sunnuntai-iltana ja voin kertoa, että ei kulkenut. Ei yhtään. Ja sekös vasta oli turhauttavaa! Puoli tuntia treeniä, mutta silti piti jättää monta toistoa välistä ja kaikki liikkeet tuntui hapottavilta ja todella epämukavilta. Eli levännyt ja mahdollisimman palautunut kroppa, jotta tunnilla saa ne tehot irti, mitä sinne on menty hakemaankin. Gritit on ehkä vähemmän sellasia fiilistely-hyvänmielen-jumppia, kuin muut LesMillsit. Ainakin mulle. Ei mua siellä paljon nimittäin hymyilytä. Saati naurata :D! No okei, epäuskoisia tyrskäyksiä saattoi välillä tulla. Esim. jälleen kerran siinä ekan biisin jälkeen, kun syke hakkaa maksimia ja ohjaaja sanoo, että ”pistetääs sitte päivän reeni käyntiin”. Joo :D Onneks se ei vielä lähtenykää?

 Treenien suunnittelun ja etukäteisvalmistelun lisäksi mä mietin heti ensimmäisenä aamulla, että tänää mä pystyn siihen. Valmistauduin jotenkin ajatuksen tasolla siihen, että tänään klo 18:15-18:45 mä teen niin täysillä ku ikinä pystyn. Sillain, että ku combat alkaa siihen perää ja kaikki kaverit tulee pitää hauskaa, nii mä voin onnellisena todeta, että oon vetäny itteni strengthissä ihan piippuun, eikä combatista tulisi mitään. Mä päätin siis jo alkuviikosta, että tän viikon kovin treeni on strength ja sen mä vedän myös niin kovaa ku ikinä mahdollista. Emmä muihin jumppiin mee ehkä niinkään edes sellaisella asenteella, että meen vetää kovan treenin. Niissä on niin paljon hauskaa ja niin hyvää musiikkia, että se kova treeni tulee siinä ohessa ;)

………onko muuten jotenki väärin puhua näiden tuntien yhteydessä, että kävin vähä jumppailemassa. Mitä perhanan jumppaa toi grittiki muka on :D Sehä on kokovartalon rääkkireeniä, jossa imetää kaikki mehut irti. Ja niin on kyllä kovia muutkin lesmillsit, että jotenki musta tuntuu, että toi jumppa ei nyt ihan kuvaa käytäntöä kauheen hyvin :D haha. Mutta menköön nyt. Kävin siis tänää jumppaa grit strengthin! ;)

Niin, ja kuinkas kävi? Sykkeet laitoinkin jo tohon. Ne ei sillai vaikuta kauheen suurilta, mutta mulla on ilmeisesti keskivertoa matalammat sykkeet. Ainaki mitä oon kavereiden kanssa vertaillut, nii mulla on usein jumppien ja lenkkien jälkeen 20 vähemmän keskisykettä ja ainaki 10-15 vähemmän maksimisykettä kun muilla…… Mä yritin alusta asti olla päättäväinen – tänää reenataa enkä jätä yhtään toistoa väliin. Mutta en ihan onnistunut siinä tavoitteessa :D Jossain vaiheessa oli vaa niin saakelin hapokasta, että oli pakko tiputtaa tanko hetkeks alas tai jättää yks vuorikiipeilijä kiipeilemättä. Huh. Tuli niin hiki, että vatsabiisissä mun silmissä vaa sumeni. Ei siis siitä, että olis jotenki huono olo, vaan siitä, kun hikeä tippu niin paljon suoraa linsseihi, hihii :-D Ripsivärit poskilla, naama punaisena ja paita märkänä mä todellaki koin tunnin lopuksi, että tää treeni oli niiiiin onnistunut ja hyvä! Se on niin hienoa. Siis se tunne, kun voi poistua grittunnilta voittajana. Mä tein tänää niin. Tein nii täysillä ku pystyin, jee! :) Ja haluun kyllä ehdottomasti mennä taas uudestaa. Jollain sairaalla tavalla toi rääkki on todella koukuttavaa?
………………….. Ja ps en todellakaan olis jääny enää combattii ;)

Milla

2 vastausta artikkeliin “henkisen valmistautumisen jälkeen: grit strength again”

  1. Kävinkin tohon aikasempaan julkaisuun jo kommentoimassa, kun Griteistä etsin tietoa.. Nyt on miullakin sekä Plyo että Strength testattuna, huh.. Ensi maanantaille Strength varattuna, ja veikkaisin että tarvii maanantaina vähän henkistä valmistautumista harjoittaa.. :D Nyt kun tietää mitä on tulossa, ekat kerrat menee kuitenkin aina että jaa mitäs sitten, uskaltaako tässä ihan täysillä tehdä jos kohta tulee jotain niin rankkaa että taju lähtee.. Miten suurilla painoilla teet?
    Ostin tähän jumppainnostukseen vielä sykemittarin, tänään kävin vähän kahvakuulatunnilla testailemassa, kyllä tuo sykemittari taitaa uusi hyvä ystävä olla jonka kanssa tulee aika monta tuntia aikaa vietettyä..

    • joo henkinen valmistautuminen auttaa, että tulee sitten tehtyä oikeesti täysillä koko se 30min mitä siellä salissa ollaan ;-) mulla on kans edellee ton strengthin kanssa toi tunne, etten tiiä tarkkaa, kuinka paljon painoa olis hyvä, kun ei vielä muista ulkoa, mitä juttuja on vielä tulossa ja kuinka paljon. Pelkään nimittäin oikeesti välillä, että en vain jaksa loppuun :D! haha. hullua. Ai sä ostit kans sykemittarin! kivaa, ne on koukuttavia kapistuksia ;)

      strengthissä suositellaan laittamaan kolmasosa kehon painosta tankoon. Ite laitoin ekalle kierrokselle siis yhteensä 17kg (5kg+2.5kg+1kg kiekot per pää), mutta sen kanssa jaksan tehdä vähä reilu puolet alkulämmittelystä! 15kg (eli 7.5kg per pää) oli ehkä realistisempi mulle :-) Kokeilemalla löytää!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta