mitä jos vain jumppaisit?

Viime viikon omistin vain ja ainoastaan jumppaamiselle. Niinkuin kerroinkin teille aika alkuviikosta jo :-) Teki mieli, niin miksikäs ei. Treeniä kertyi  viime viikolle noin 8 tuntia, josta siis aerobista jumppaa/juoksua/pyöräilyä kaikki muu paitsi 55 minuuttia, jonka vietin salilla ennen lauantain attackia olkapää-hauis -treenin kimpussa. Oli kyllä kiva viikko! Kävin erilaisissa miksauksissa erityisesti combatissa ja attackissa. Kivaa, kun on niin monta eri ohjaajaa, niin pääsee monta kertaa viikossa elää ihan uudenlaisia ja erilaisia tunteja, vaikka kyseessä on sama laji. Kaikki kun valitsevat omiin miksauksiinsa kuitenki niitä omia lemppareita tai nostalgiabiisejä ;)
Oudointa viime viikossa oli ehkä se, että missään jumpassa ei ollu mikää lihas varsinaisesti jumissa! Tiiäättekö esim. attackissa on yleensä ihan tuskaa tehä vitosbiisiä, jos on justii edellisenä iltana tehny rintareenin salilla. Tai combatissa joku matrixbiisi on ihan hirvee, jos on justii edellisenä päivänä tahkonu ennätyksiä smithissä askelkyykkypainoissa! Saatika kuvitella ees Grit Strengthiä jos on alla olkapää-yläselkäreeni :-D hui! Nyt koko viikon oli vetree olo ja jumpissa jalka nousi hyvin! :) Toki jumppaamallakin saa pidemmänpäälle ittensä ihan juntturaan, mutta tää viikon jumppatesti tuntui jotenkin kauheen kevyeltä jumppahumpalta, kun ei ollu niitä tavalliseksi tulleita salitreenin hapotuksia painamassa.
kerran vuodessa muutki vaatteet ku reenivaatteet päällä ja tukka ponnarilla ;)
Vaihtaisinko sitten arkeni takaisin tähän jumppaboogieen? En vaihtaisi. Mä siis oikeesti vaa oon alkanu nii tykkään tosta salitreenistä, että en sieltä kauheen pitkään pois halua olla :-) Tästä lihasten jumituksesta vois ehkä vetää johtopäätöksen, että mun kesällä tekemäni päätös vähentää jumppaamisia 2-3 kertaan viikossa on oikeasti hyvä päätös. Koska ei ne lihakset vaan ehdi palautua millään, jos liikaa tekee samaan aikaa kumpaaki. Eli pari-kolme salitreeniä ja saman verran jumppaa ja hyvin suunniteltuna nii toimii varmaankin kivasti! En vaa sitten tiiä, kuinka toi jumppaaminen kuitenki hidastaa kehittymistä salilla. Kun esimerkiksi jalat ei vaan oo oikein koskaan täydessä iskussa, kun niitä käyttää usein ja kovalla teholla. Mutta en kyllä pystyis jumpista luopumaankaa sen toivossa, että jalkaprässissä nousis vieläki enemmän painoa, joten näillä mennään. Oon nii aloittelijan kengissä edelleen tuolla salilla, niin uskon,  että kehitys on mahdollista näilläkin palasilla aivan hyvin! :)
välipalana kinkkufetapaprikamunakasta. eli kaikki jämät kaapista ennen kauppapäivää :D
 Kokeilisinko sitten pelkkää salitreeniviikkoa seuraavaksi? Hmmm. En tiedä, en ainakaan tällä viikolla, koska on tiedossa kivoja yhteisjumppia. Mutta kyllä vois varmaan joku kerta kokeilla sellaistakin. Tosin siihen on jo melkein pakko liittää jotain työmatkapyöräilyä tms. aerobista hikiliikuntaa mukaan kuitenkin, kun muuten mulle tulee kuitenki se semmonen tukkonen löllöolo. Niinku sillon kesällä kirjoittelinki joku kerta, kun oli ollu salipainotteinen arkiviikko, nii loppuviikosta oli vaan ihan pakko päästä hikoileen kunnolla jumppaan tai juoksulenkille! Se hikoilu on nii ihanaa ja erilaista :-) Mut jos kokeilis siis viikkoa ilman jumppia? Ihan vaa salia ja muuta hikiliikuntaa. Ei kyllä kuulosta kauheen houkuttelevalta :D haha. Ei edes näin jumppaboogieviikon jälkeen! Kerran jumppahullu nii taitaa olla sitä aina ;)

elmeri on kuvauksellinen
Ainii. Ja jumppaviikon jälkeen vaakakin näytti -2kg. Että hellurei :D Kaikki kreatiinilla kerätyt nesteet mun pikkulihaksissani tais lähtee sitte matkalle? On kyllä siltikin paljon pöhöttyneempi olo, kun nykyisen normaalin treeniviikon jälkeen.. Ei varmaan tolla allaolevalla kuvalla oo mitää tekemistä asian kanssa. Oon kyllä muutenki syöny viime aikoina jotenki enemmän mitensattuu ja se kyllä tuntuu olossa. Joku sanoo, että tosi tylsää syödä aina samoja terveellisiä juttuja ja liian tarkkaa hifistelyä, kun syön 3-4 tunnin välein. Mutta nyt kun on välillä napsinu leipää ja näkkäriä, syöny ravintolassa, maistanu muffinssia ja venyttäny ruokaväliä jopa 6 tuntiin nii herranjestas että voi olla kroppa ja pää sekasin :D Ei tarvii olla isoja muutoksia, nii kuitenki ne painaa ja vaivaa kropassa. Että mulle kyllä sopii tavallinen, säännöllinen ja terveellinen ruoka. Tänääki jäi treenit välistä, kun kauhee päänsärky ollu koko päivän siitä lähtien, kun yks ateriaväli venyi kolmesta tunnista viiteen tuntiin……….. Mä oon niin heikko kestää kylmää, nälkää tai muuta kärsimystä, haha :D
makumatkalla maailmalla. kaikki muu oli hyvää paitsi kala.
 Sori nää vähä randomkuvat täällä väleissä. En tykkää kuvattomista postauksista, nii halusin laittaa jotain. Mut tosiaan tää päivä meni vähä plörinäks ja oon vaa maannu kotisohvalla (ja tehny henkistä valmistautumista huomiseen jalkapäivään), nii ei oo sit kuviakaa tullu otettua.
 Kivaa alkanutta viikkoa! Muistakaa syödä hyvin =)
Milla

4 vastausta artikkeliin “mitä jos vain jumppaisit?”

  1. Kun luin otsikon, säikähdin että joku sun kaveri on ehdottanu sulle ”mitä jos vain jumppaisit?” Huhhuh, syke kerkes jo nousee…

    .anne

  2. mä rakastan näitä salitreeniviikkoja ;) <3 salia, juoksua ja pyöräilyä! kyllä sekin toimii. mutta jumpat kuuluukin sulle!!

    • sulle sopii kyllä toi salihomma! ja ku tulee aerobista sit juoksusta ja pyöräilystä nii nehä vastaa vähä niinku mun jumppailua ;-) mä vaa mieluummmin jumppaan ku käytän energiaa pyöräilyyn.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta