urheilullista viikonloppua

Terveisiä kuntosalilta! Oonkohan koskaan aikasemmi viettänyt jumpatonta viikonloppua!? En varmaa :D haha. Mä jumppaan ihan aina viikonloppuisin, koska en vaa malta tehdä vapaapäivänä ja hyvänä treenipäivänä pelkkää salia – jumppa kun vaan on ylivoimaisesti niin kivaa! Nyt sain kuitenkin kaverin kylään viikonlopuks, nii tehtii salitreenistäki niin kivaa, että ei tarvittu yhtäkää jumppahumppaa mihinkään väliin. 

Lauantaina tehtii ihan killeri jalkatreeni! Niinku vähä suunnittelinkin perjantai-iltana ;) Jalkatreeni näytti suunnilleen tältä:
 jalkaprässi 5 x 10
reidenojennus 4 x 10
askelkyykky smithissä 3 x 10
pohkeet istuen 3 x 15
takareidet maaten 3 x 10
Se, mikä teki tästä reenistä ihan killerin, nii vedettii ekojen, toisten ja kolmansien tärinöiden päälle vielä pari toistoa ;) Huh. Salilla oikeesti jaksaa paljon enemmän, mitä mieli etukäteen ajattelee, kunha vaa jostain kaivaa sen boostin siihen tekemiseen. Mulla ainakin läsnäoleva treenikamu toimii ihan loistavana piilevien voimien etsijänä! Jalkaprässiä tehtiin leveällä ja tällä kertaa tein pari sarjaa 155kg painolla. Ei tosin menny kymppejä, mutta niinhä sen kuuluiski kai mennä  ;)
  Pakko ny kehua mun kaveria, meinaa oltii sen kanssa samaisella salilla ekoissa yhteistreeneissä maaliskuussa. Tuosta treenistä voitte lukea täältä ;) Silloin tutustutin kaveria mun saliohjelmaan, ja yhdessä vähä ihmeteltii painoja ja erilaisia liikkeitä. Haettiin vähä suuntaa kaverin treeneille, joita se halus jollain tapaa koventaa siellä helsingin päässä. No, tää kaveri on nyt sit siitä lähtien koko vuoden treenannut aivan täysillä, säännöllisesti, ahkerasti ja innokkaasti salilla ja sen kyllä huomas näissä reeneissä!! Huikee kehitys! Jalkaprässissä mun toistot tosiaan stoppas tohon 155kg, nii kaveri veti 170kg ja pisteli sarjoja menee sillä. Ja etureidet huus mulla hoosiannaa reidenojennuksissa, kun lähestyttiin 50kg kohtaa painopakassa, nii kaveri vaa kysy reteesti että ”voisinksmä vähä lisää painoo?” Haha, Ai voisitko!? Tottakai! Ja niillä pitkillä vahvoilla koivilla se veteli 10-15kg isommilla painoilla kun mä, vaikka lähtötilannehan oli vielä maaliskussa esimerkiksi se, että etureidet oli ihan rikki 25kg jälkeen :D hihi. Tottakai lihasten hermotus muuttuu, kun niitä säännöllisesti treenataan salilla. Ja alkuun tuntuu, että kehittyy painoissa usein ja paljon, kun uskaltaa pikkuhiljaa siirtyä isompiin painoihin, kun tekniikka varmistuu. Mutta sen lisäks, että kaverin tekniikka on parantunut ja usko omiin voimiin lisääntynyt, niin on sitä voimaa ja lihastakin tullut lisää! Ihan huippua :) Musta on tosi motivoivaa ja kivaa, että oon saanut olla mukana tässä projektissa mm. kertomalla kuntosalitreenistä kaikkea mitä tiedän ja antamalla ruokavaliovinkkejä. Sanotaan, että ystävä on sellainen henkilö, johon ei tarvitse yrittää tehdä vaikutusta, nii tää kaveri teki kyllä muhun suuren vaikutuksen kehittymisellään :-)
Meijän piti alunperin osallistua yhdessä Helsingin midnight runiin, mutta sattuneista syistä johtuen ei päästykään osallistuu. No, eipä jääty sitä harmittelee, vaa järkättii viikonlopun aikana myös oma midnight run :D hihiii. Startti oli tottakai klo 21 ja kirmailtii semmonen 8km vähä reilu tuntiin. Oikee midnight runhan olis 10km pituinen lenkki, mutta me otettii tää enemmänki palauttelevana fiilistelylenkkinä, jonka jälkee vois vähä venytellä salilla rikottuja jalkoja :) Ja kuten kuvasta näkyy – saatiin ilotulituksia saattelemaan tätä juoksutapahtumaa! Oikeesti noi oli kyllä jonkun häiden ohjelmistoa, mutta sattui olee meijän lenkkipolun varrella. Aika kiva fiilis!

Hyvin nukutun yön jälkeen piti tietysti vielä jakaa treeni-ilot ja -osaamiset yläkropan salitreenin yhteydessä. Aamupuurojen jälkee reenattii siis vielä olkapää-hauis-ojentaja, ja aikamoista lisäintoa tuli vissii jaettua tässäkin reenissä ;) Sen lisäks, että treeneistä saa hyvät tehot irti, nii oli kiva ottaa treenikuvia! Oikeesti! Arkisin salilla on niin paljon porukkaa, että esim. blogia varten kuvia on tosi hankala ottaa. Monesti treenaan yksin, nii senkään vuoksi kuvaaminen ei ole kauhean helppoa. Ja ite en ainakaa halua tehdä toisten oloa kiusalliseksi siten, että ne saa koko ajan pelätä ja miettiä, että joutuuko ne nyt siihen kuvaa vai ei. Johan siinä menee muiden treenitki pielee, ku keskittymine on siinä mun kamerassa :D Nii oon sit jättänyt kuvat vaan ottamatta. Nyt kuitenki mentii tarkoituksella sellaisiin aikoihin treenaa, että ihmisiä on oletetusti vähän vähemmän, ja saatiikin kivoja muistoja kotialbumiin taas talletettua. Ja ja tietysti tänne blogiinki.

 Musta tuntuu, että salitreenaus alkaa näkyä mun kropassa jo vähän. Silloin kun aloitin salitreenit, nii toivoin, että esim combatissa näkyis, että mullakin olis sellaiset hitusen erottuvat yläkropan lihakset. Ja nyt ne alkaa jo vähä erottua ;) Toki monet kuvista on otettu treenin aikana/jälkeen, eli lihaksissa on pumppia, mutta on niitä silti kiva kattoa :D Ainaki näkyy, että niitä on käytetty. Ja sillaihan ne kehittyy. Pikkuhiljaa, mutta varmasti kuitenkin. Minun pikkusuuret lihakseni.

Semmosta urheilullista viikonloppua tällä kertaa! Huomenna alkaa sitten jumppaviikko, kun LM-ohjelmat vaihtuu. Täytyy käydä testaa ainaki combatti, jami ja attacki heti alkuun! Voi olla, että aikamoisella kokovartalokipsillä lähetää liikenteeseen, mutta eiköhä nää jalatkin tästä taas vetreydy.
Milla

6 vastausta artikkeliin “urheilullista viikonloppua”

  1. Kyllä munkin mielestä sulla näkyy lihakset enemmän kun sillon kun alotit :) Kiinnitin siihen huomioo sillonkin kun nähtii kirkon puistossa, mut en jotenkin saanu sanottua, en tiedä miksen :D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta