pt-projekti laitettu konkreettisesti käyntiin

Nyt on sitten ruoka- ja treeniohjelmat käyty läpi huolella ja hartaudella. Tavoitteet asetettu ja sitä tukevat toimet on paperilla mulla näkyvissä ja ne on mulle perustellusti selitetty. Okei. Sitten pitää vaan toimia. Ei olla sovittu mitään tiettyä lopetuspäivää tälle pt-projektille, mutta kyse on siis nimenomaan projektista, eli loppuelämää tää ei tule tällaisessa muodossaan kestämään. Mietinkin sen perusteella, että oonko mä ny vähä niinku dieetillä. Jos dieetti meinaan määritellään joskikin määrätyksi ruokavalioksi, jolla on jokin tarkoitus. Urheilijan ravitsemus kun tavallaan kuuluu dieettien laajaan kirjoon. Ja etenkin jos katson omasta näkökulmastani, niin tavallista ruokavaliotani on puhdistettu, ravintoaineiden suhdetta toisiinsa on muutettu ja aterioihin on lisätty ainesosia, joita en tavallisesti käytä. En siis söisi näitä kaikkia aineita näin tarkasti, ellei nyt olisi tällainen projekti kyseessä. Myös sitoutuminen tähän hommaan tietyksi ajanjaksoksi viittaa mun omasta mielestäni siihen, että mulla on juurikin aluillaan projekti, johon sisältyy tietynlainen dieetti. Ja tavallisuudesta poiketen tosiaan siis ruokailujen kannalta syksy menee tarkemmin, koska haastan kehoa ja mieltäni tavoittelemaan asettamia tavoitteita ihan tosissaan.

Vaikka olen henkisesti ehtinyt valmistautua asiaan ja käynyt läpi mahdolliset kompastuskiveni, täytyy silti sanoa ääneen, että en tiedä, kuinka mä onnistun tässä. Toivon itselleni parasta onnea matkaan. Ja oon juuri nyt innoissani ja motivoitunut – tottakai. Mutta en myöskään koskaan oo ollut osa tällaista projektia, tavoitteellista treenaamista, jossa vastuu valinnoista on kuitenkin mulla itselläni. Aina ennen oon vaa syöny sillä perusteella, mikä olis hyvää, suunnilleen terveellistä ja riittävää. En tiedä, kuinka reagoin siihen, jos mun tekeekin mieli jotain (terveellistäkin) ruokaa, jota nyt periaatteessa en voi syödä. Mä kerron teille sitten. Mua jännittää kyllä. En halua mitenkään korostaa tätä ruokahommaa, koska se nyt vaan ei olis varmaankaan kauhean kiinnostavaa, mutta pakko oli nyt ainakin alkuun kirjoitella vähän fiiliksiä. Mun arjessa kun tää ruokavalio vaikuttaa joka hetki =) No, ainakin joka ruokahetki ;) Ja tosiaan siis tuosta ruokavalion sisällöstä vielä sen verran, että mitään suuria muutoksia siihen ei rakenteellisesti tullut. Mulle annettiin ruokapäiväkirjan perusteella palautetta, että mulla on tosi hyvät lähtökohdat tähän projektiin, koska syön  hyvin ja hyviä aineksia. Ja nyt uskon sen, kun katson tota dieetin sisältöä, ja huomaan, että muutokset on vain pieniä viilauksia, ja suuret kokonaisuudet on edelleen ihan samanlaisia kuin tähänkin asti. Voisi luullakin, että tää tulis olemaan mulle sen vuoksi helppoa? Mutta oon tosiaan sen perussyömisen lisäksi myös perushyvä herkuttelija, ja herkuttelen ihan huoletta, kun mieli tekee. Ja nyt ei sitten viitikkään ihan ekasta mieliteosta lähtee karkkiostoksille :D

Treenien kannalta en nää niinkään muutosta mun arjessani. Tai ainakaan sellaista kovin erilaista tai uutta. Projektin ajan teen 4 salitreeniä viikossa, eli melko samalla kaavalla kuin tähänkin asti. Nyt vaan tuun pitää näistä salitreeneistä tarkemmin kiinni. Aiemmin kun saatoin vaa skipata treenin salilla, jos joku kaveri pyysi jumppaileen. Nyt mä pidän kiinni salitreeneistä, ja jumppaan sitten vähemmän. Kivaa tässä salitreenihommassa on erityisesti se, että ohjelmassa on uusia liikkeitä, vaikka hyvin perusliikkeillä mennäänkin edelleen. Ja nyt saan sitten ihan henkilökohtaista tekniikkaopastusta tekemiseen :) Eilenkin aloitettiin olkapää-ojentaja -treenillä, ja heti selvis esimerkiksi sellainen asia, että oon tehny olkapäitä paljon myös selkälihaksilla. Tippui painotkin sitten ihan nolostuttaviin minipainoihin, ku alettii tekee hommia ihan vaa niillä olkapäillä ;) haha. Mutta on kyllä hienoo saada varmuutta tekniseen puoleen, nii pääsee sitten joskus toivottavasti kehittymään painojenkin kanssa ihan turvallisestikin =)
Hmm. Tässä varmaan oli näitä aloitusfiiliksiä projektista. Onko jotain, mitä haluaisitte erityisesti kuulla? Oon itekin ihan sekasin vielä tästä kaikesta, mutta päivä kerrallaan, ruokailu kerrallaan ja treeni kerrallaan mennään eteenpäin :) Nyt en enää sähellä toivottavasti niin paljon, kun ei tarvii niin kauheesti miettiä, että mihin jumppaa menis vai meniskö salille vai moneltaha söis ja hakisko karkkia vaiko eikö hakis ;) Nyt on selkeet suunnitelmat ja mun tehtävä on vaan parhaani mukaan noudattaa niitä. Tänää pidinkin lepopäivän ihan vaan sen takia, että huomenna mennää tekee jalkatreeni! kääks :-D Niiin, ja oli muuten tosi kiva, että mun jumppaaminen oli huomioitu tosi kivasti viikkosuunnitelmissa, ja esim. justiin toi jalkatreeni tulee sillain, että sen jälkeisinä päivinä ei mee mun lempparitunteja :) Ja kun kerroin, että en voi sitä sukraloosia mielellään syödä, niin sitäkään ei ole lainkaan ruokavaliossa! Niiin, ja tärkeintähän oli tietenkin se, että aamut alkaa edelleen mulle niin tärkeällä kaurapuurolla <3
Milla

8 vastausta artikkeliin “pt-projekti laitettu konkreettisesti käyntiin”

    • jees. me hiotaan sitä ensi viikolla jonkin verran lisää, mutta täytyy laittaa sitten jotain tarkempaa ruokapostausta :) kiitos tsempistä!

  1. Tsemppiä dieettiin! Itsellä tällä hetkellä menossa superdieetin viimeinen viikko ja 21. päivä jatkuu sd extrana :) Kyllä ne mieliteot kummasti hellittää tai ainakin niitä on helpompi sietää kun ”se ei nyt kuulu mun ruokavalioon” (heh odotan kun kuuta nousevaa ens viikkoa että saan edes hiukan karkkia :D ). Hyvin sä varmasti pärjäät! Ja aina on olemassa tankkauspäivät, niitä odotellessa jaksaa ihmeen pitkälle ;)

    • kiitos paljon! sulla onkin useammin viikon projekti jo sitten takana! tankkauspäivät tosiaan antaa varmasti sellaista lisätsemppiä mieliteoista kieltäytymiseen =) harmi, ku en vielä tiedä, koska mun sellainen koittaa :D

  2. Vaikka en itse osaisi kuvitellakaan noudattavani jotain tiettyä ruokavaliota (varsinkin kun joku muu olisi sen sanellut), niin tämä sun projektisi kuulostaa mielenkiintoiselta :) Kivaa päästä lukemaan jatkossa sun fiiliksiä, niin hyviä kuin huonojakin – ja varmasti noita ensimmäisiä tulee enemmän! :)

    Tuo on kyllä jännä juttu, että vaikka olisi aiemminkin syönyt jo aikalailla samalla tavalla kuin dieetissä (niin kuin sun tapauksessa), niin kummasti voikin tulla mielitekoja ihan vain senkin takia, että tietää ettei saa syödä mitään listan ulkopuolelta :D Hassu mieli! Mä kuitenkin uskon aika vahvasti, että sä tulet selättämään mahdolliset karkkihimot tai muut mieliteot, sillä kuten sanoit, tuo on vain tietyn mittainen ajanjakso, joka on ”kärvisteltävä” läpi ja sitten katsottava taas uudestaan asioita.

    Tsemppiä tulevaan, mielelläni luen jatkossakin sun kuulumisia tämän(kin) asian tiimoilta! :)

    • kiitos kommentistasi, kiva kuulla! :) nimenomaan toi mielipeli on se, joka mua kiinnostaakin tässä fyysisen kehittymisen ohessa. Oon aika usein antanut vaan periksi mieliteoille, koska miksipä ei? Kun ei se kuitenkaan aktiivisella urheilijalla heti näy ulospäin. Mutta nyt onkin jännää testata itseä myös mielenlujuuden kannalta. onkohan musta tähän? Kiitos tsempistä, sitä todella tarvitaan!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta