ruoka- ja treenipäiväkirjaa

Istuskeltiin eilen kavereiden kanssa iltaa hienostuneinan coctailjuhlatunnelmissa, ja tuli jossain vaiheessa puheeksi tää mun pt-projekti. Ja sitä kautta tämä blogi. Joku niistä oli lukenut tätä ja joku taas ei. Se, mikä mua ilahdutti ja yllätti valtavasti blogista puhuttaessa oli se, että joku on täältä saanut vinkkiä ja motivaatiota terveelliseen ruokailuun! Vähänkö kivaa :) Huomaan kyllä tuolta bloggerin kautta, että yleisimpiä hakusanoja, joiden kautta blogiini päädytään, ovat esimerkiksi terveellinen ruokavalio, treenaajan ruuat, vinkkejä terveelliseen lounaaseen, hyvä aamupala, terveellinen välipala, päivän ruuat kuvina jne. Mutta että joku oikeesti ottaa jotain käytännön vinkkiä mun teksteistä ja kuvista on tosi  ilahduttavaa! Eniten otettu olin kuitenkin varmaan juurikin siitä, että joku mun läheinen ystävä oli pitänyt mun juttuja innostavina ja motivoivina :) Kun mun kaverit kuitenkin on kaikki urheilijoita ja sellaisia, joilla tietoa ja taitoa asiasta on ihan itsestäänkin. Innostuin niinkin kovasti, että ajattelin heti tarttua taas toivottuun postausaiheeseen. Tänään siis pyynnöstä ruokapäiväkirjaa.
 
Aamupala: kaurapuuroa, marjoja, raejuustoa, soijalesitiinirakeita ja kahvia
 
lokakuuruokap_iv_kirja_1_
 
 
Lounas: Kanaa, salaattia, raejuustoa, öljyä ja realia
 
lokakuuruokap_iv_kirja_5_
 
Välipala: rahkaa ja pilttiä
lokakuuruokap_iv_kirja
 
Päivällinen: Perunaa, jauhelihaa, raejuustoa, salaattia
 
lokakuuruokap_iv_kirja_7_
 
Iltapala: rahkaa vaniljapulverilla maustettuna=vaniljarahkaa
 
lokakuuruokap_iv_kirja_8_
 
Näin kirjattuna tää näyttää hyvinkin tavalliselta ja helpolta. Monesti tuleekin näitä kirjoittaessa sellainen olo, että onkohan tässä järkeä, kun kyllähän kaikki osaa ja käyttää tällaisia perusraaka-aineita. Koska en todellakaan oo mikää gourmetkokki, vaan syön kanat kanana ja jauhelihat jauhelihana. Ilman hifistelyjä :D Eli näitä on kaikkien helppo tehdä ja valita päiviinsä. Terveellisesti syöminen on oikeestaan tosi helppoa. Ihmettelinkin, kun eilen ihmisten humaltuessa kohti lauantaiyön bailuja, moni alkoi nostaa mulle hattua. Siis wtf?! Mistä ne sitä hattua nostaa :D Kysyinkin tätä, koska en oo jotenkin ajatellut, että tällainen projekti olisi välttämättä niinkään iso tai kiinnostava asia muiden mielestä, etenkään tuntemattomien ihmisten. Mulle tää on tärkeä asia, ja panostankin tähän täysillä sen ajan, mitä tätä kestää. Voin hyötyä paljon. Mutta että ihmiset on oikeesti yllättävän kiinnostuneita asiasta ja nostavat hattua! Nii, ja kun kysyin, että mistä se hattu nousee nii sain seuraavanlaisia vastauksia: a) kun pystyn kieltäytymään ilmaisesta alkoholista b) kun pystyn suunnittelemaan kaikki päivän ateriani niin tarkasti, että ruoka-ohjeita tulee oikeasti noudatettua ja c) kun mulla on aikaa ja tahtoa treenata niin monesti viikossa. Hmmm. Voitte uskoa, että yksikään näistä ei oo mulle kynnyskysymys onnistua tässä projektissa. Alkoholi ei muutenkaan houkuttele mua luoksensa, olkoon kuinka kallista tai ilmaista tahansa. Mun tarvii joka tapauksessa valmistaa itselleni 5 ateriaa päivässä, joten miksipäs en tekisi niitä mahdollisimman hyvin. Ja koska oon treenannut pitkään jo useamman tunnin viikossa, niin sekään ei tuota ongelmaa mulle.
 
Mä jollain tapaa tajusin näiden keskustelujen kautta, että mun on oikeasti mahdollisuus onnistua tässä projektissa hyvin. Mulla on hyvät edellitykset ylittää itseni ja saavuttaa tavotteeni, koska mun lähtökohdat on oikeasti tosi hyvät! Noi edellämainitut ei oo minkääntasoisia kompastuskiviä mulle, mutta jollekin muulle (ehkä monellekin) ne voisi olla. Ja mitkä sitten on mun mahdolliset kompastuskiveni? No, täytyy myöntää, että maggi jauhelihakastiketta sekä irtokarkkihyllyn fudgeja tekee välillä kovasti mieli ;) Mutta nekin selvitän vain sillä, etten lähde niitä erikseen kotiin ostamaan. Oon muuten ihmetellyt sitäkin, että mulla on avattu karkkipussi ollut kotona projektin toisesta päivästä lähtien, eikä se oo kertaakaan houkuttanut mua luokseen. Sisko oli tuonu sen (varmaa kiusallaan) mun pöydälle ja koska se ei suostunu hakee sitä pois, nii laitoin sen kuivakaappiin odottamaan projektin loppumista :D Aluksi olin varma, että se alkaa houkuttaa niin paljon, että joudun heittää sen roskiin, mutta eipä niin käynytkään. Ihme. Se on kuitenkin vielä sellainen jättimegaremixpussi! :D Eli ihan hyvin tässä edelleen kulkee kaikinpuolin.
 
Treenaamiseen projekti on vaikuttanut jonkin verran. Koska salitreenejä on 4 viikossa, jää jumpalle luonnollisestikin vähemmän aikaa ja energiaa. Normaalisti energiaa voisi hankkia syömällä, mutta koska nytte ei voi, nii jumppia on sitten vähemmän. Musta kuitenkin tuntuu nyt tosi hyvältä tää yhdistelmä. Oon alkanut kuin huomaamatta pitää 2 lepopäivää viikossa. Tossa heiaheia-kaappaus todistamassa ja kuvaamassa ehkä paremmin mun treeniviikkojani. Tää viikko oli muuten kyllä ihan huikee, hihi. 4 salitreeniä ja 3 jamia <3 Ja sitä edellisellä viikolla 4 salitreeniä ja parin tunnin lesmills-maraton päälle. Mutta jumpat on siis vähentyneet aika merkittävästi… Tällä hetkellä ei haittaa yhtään, koska kaikki jumpat, joissa oon ollut, on kuitenkin olleet niitä täydellisen hyviä ;) Ja miksauksiinkin on vielä pari viikkoa aikaa, niin seuraavat viikot tulee luultavasti olemaan edellisten kaltaisia :)
 
 
Tämmöstä sekalaista settiä mulla tänää. En tiedä, tuliko tästä nyt ilmi se mun ajatukseni ja valaistumiseni sen suhteen, että ennen eilisiltaa luulin, että kuka tahansa voisi olla mun tilallani tässä projektissa. Tavallaan voisikin. Mutta nyt tajusin, että projekti oikeesti vaatii tosi paljon motivaatiota, sitoutumista, suunnittelua ja tahdonvoimaa. Ja mulla on sitä kaikkea! :D Ja se erottaa mut monesta muusta. Tän valaistumisen myötä toivotan teille kaikille kivaa ensi viikkoa ja hyviä treenejä! :)
Milla

2 vastausta artikkeliin “ruoka- ja treenipäiväkirjaa”

  1. mä ainakin luotan 100 prosenttisesti, että onnistut tässä projektissa! mielenkiinnolla ja jännityksellä odottaen, millaisia tulokset tuleekaan oikein olemaan!!! :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta