pt-projektin ekan kuukauden tulokset

Nyt on aikalailla tasan kuukausi menty pt-projektia ruokineen ja treeneineen. Tänää otin sitten mitat. Pt kehotti ne ottamaan silloin projektin alussa, koska oon kuitenkin aika mini-ihminen, nii vaa’alla tai ulkoisesti tulokset tuskin ovat kauhean selkeitä ja silminhavaittavia. Omassa olossa ei oo kauheesti muutoksia tullut myöskään. Olin siis aika skeptinen mittausta tehdessäni. Ja onhan kuukausi aika lyhyt aikakin… Mutta projektia on vielä jäljellä, joten olkoon tää nyt ensimmäinen välietappi. Ruokaohjeetkin muuttuvat hieman ensiviikolla, joten siksikin oli nyt hyvä pysähtyä tsekkaamaan tilanne juuri tänään.
Ja mitäs mitat sitten kertoivat? Oon mitannut mittanauhalla kädet, reidet, lantion, vyötärön ja rinnanympäryksen rinnan alta ja jalat erikseen. Ainiin ja tietysti painon. Tulokset tässä vaiheessa ovat seuraavanlaiset:
rinnanympärys: -1.5cm
vyötärö: -2cm
lantio: -1.5
vasen käsi: -1cm
oikea käsi: +2cm
oikea reisi: -1cm
vasen reisi: -3cm
paino: -1.9kg
Senttejä on siis lähtenyt! Olin oikeastaan tosi yllättynyt. Tässä vaiheessa ekan kuukauden jälkeen senttejä on yhteensä lähtenyt jopa 10! Mutta toi oikea käsi vähän hämmentää mua, miten siihen nyt on voinut tulla 2cm ku toinen käsi on kutistunut :D haha. Outoa. Toisaalta, toi vasen käsi on nimenomaan se vammainen käsi, ja tänääkin rinta-hauistreenissä sain huomautuksia siitä, kuinka teen oikealla paljon puhtaammin ja vahvemmin kuin vasemmalla.. Painoa on myös tippunut 1.9kg, mikä lienee oikein hyvä tulos kuukauden jälkeen tällaiselle mini-ihmiselle. hihi. Oon alkanut tykkää tosta mini-ihminen sanasta, koska nyt kaks mulle ennestää tuntematonta ihmistä on kutsunut mua sillä nimellä :D
Projektin aikana tähän mennessä oon oppinut tekemään salitreeniä puhtaammin ja tarkemmin. Kaikissa treeneissä oon saanut kehuja, että mulla on pääosin tosi hyvä tekniikka, ja sitä on hiottu koko ajan paremmaksi. Oon oppinut luopumaan niistä suuruudenhulluista jättipainoista omassa treenissäni, sillä oon tajunnut (kun mulle on moneen kertaan selitetty ja perusteltu), että lihaksilla tehty  puhdas työ on paljon paljon hyödyllisempää treeniä, kuin riuhtomalla tehty hurjastelu. Ei mee paikatkaan pitkällätähtäimellä rikki, kun tekee hyvällä tekniikalla. Mun pt:n ohjaaja oli sanonut, että mun pitäis jättää kokonaan noi jumppahumpat ja lesmillsit pois, mutta koska mun pt tietää kuinka tärkeitä ne mulle on, saan edelleen niissä käydä projektin aikana. Suositus vaan olisi nyt jatkossa tehdä siten, että salitreeni ja jumppa on eri päivinä, koska salitreenistä menee vähän tehoja hukkaan, kun kroppaa rasitetaan vielä tunnin aerobisella jumpalla ja palkkarin juontia viivytellään tämän vuoksi turhan pitkään. Käytännössä jos siis alan tätä noudattaa, tarkoittaa sitä, että mun on mahdollista tehdä 1-2 jumppaa viikossa. Koska lepopäiviä pitää olla vähintään yksi ja mielellään vaikka kaksikin. No, mutta omien voimien mukaan edetään päivä ja treeni kerrallaan :)
Mutta mikä tärkeintä – täähän siis selkeesti toimii tää homma!!
Tänää kävin kaupassa tankkauspäivää varten. Mutta kuinkas kävikään. En osannut päättää, mitä haluaisin syödä, joten en ostanut mitään muuta kuin tavalliset ostokseni! :D ääh! Ennenkuulumatonta mulle. Etten muka osais herkkuja ostaa. Huomenna sais tankkailla normiruokien lisäksi vähän ekstraa. Voisin tehdä sitä jauhelihakastiketta, mutta puolet siitäkin pitäisi laittaa pakastimeen odottamaan projektin loppumista. Sen lisäksi äiti lupasi tuoda mulle ruisleipää oivariinilla ja juustolla. namnam. Tilaa jäisi vielä jollekin ruokavaliosta poikkeavalle, mutta toistaiseksi en oo osannut päättää, mikä se olisi! Valion mansikkajugurttia? Mars-jäätelöä? Jacky-vanukasta? Fazerin sinistä? Noita pyörittelen mutta en osaa päättää :D Kun jos syön noita suklaita, nii mun iho menee taas niin huonoon kuntoon, että en tiedä onko sen arvoista. Mun iho on nimittäin nyt tosi hyvässä kunnossa hyvän ruuan ja runsaan vedenjuonnin seurauksena. Mut jos nyt en syökää mitää hyvää, kun siihen on lupa ja mahdollisuus, nii harmittaako se mua sitten myöhemmin taas? :D En tiedä. Tää on ylipäänsä niin outoa, että minä – varsinainen herkkuperse – mietin, että syönkö herkkuja vai en!
Milla

8 vastausta artikkeliin “pt-projektin ekan kuukauden tulokset”

    • joo onhan tässä töitä tehty sen eteen, mutta iteki yllätyin että tulosta voi nähdä jo nyt! kiitti kannustuksesta :)

  1. Ihan mielenkiinnosta.. Miksi sun pitäis jättää les millsit kokonaan väliin? Eikai sun tavoite ole kehonrakentajaksi ryhtyä?

    • mä en itseasiassa tajunnut asiaa sen enempää edes kysyä. hmm. Voisikohan syy liittyä palautumiseen ja kehittymiseen? kun ruokavaliokin on alunperin suunniteltu siten, ettei jumppaamista ole huomioitu lainkaan ja siksi se aiheuttaakin vähän ’harmaita hiuksia’ :-D (Toki oon saanut nyt enemmän ruokaa jumppapäiville, ettei siis jää väärä käsitys, mutta alunperin sitä ei oltu huomioitu lainkaan). Tai sitten jos salitreenin perään tehty jumppa vie vähän niinkuin hukkaan salilla tehtyä työtä, kun ei saakkaan sitä palkkaria ja lihakset lähde korjaamaan syntyneitä vauroita, vaan sen päälle vielä jumppaan tunnin aerobista. Hmm. Mä en rehellisesti sanottuna tiedä oikeaa syytä, mutta voisin kysyä ensi viikolla, alkoi itteäkin kiinnostaa virallinen perustelu asialle :D

    • No palautumiseen ja kehittymiseenhän se varmasti liittyykin.. MIkäli haluat lihasmassaa.. Kuulostaa vaan vähän hassulta treenisysteemiltä, jos tykkäät jumpista ja haluat nimenomaan ”kovaan yleiskuntoon” etkä niinkään kehonrakentajaksi.

      Tottakai kovat jumpat kuten grit, attack, bodycombat väsyttää lihaksia ja vie hieman tehoja salitreenistä pois. Toisaalta nuo jumpat, erityisesti grit, taas kasvattavat huomattavan tehokkaasti muuten sinun kuntoasi. Jos tavoitteena on atleettinen vartalo ja hyvä yleiskunto, niin sitä on vaikea pelkällä painojen hinkkaalmisella saada. T: 15v salilla ja 5v jumppia.

    • niin siis tällä hetkellä mun ensisijainen tavoitteeni on kiinteytyä ja haluan nyt panostaa salitreeniin, mutta koska tykkään myös kovasti jumpasta nii pari kertaa viikossa käyn myös siellä. mutta tän hetken treeniviikot on suunniteltu siten, että ne tukisivat mun kiinteytymisprojektia.

    • kiitos kannustuksesta :) Kieltämättä tässä motivaatio vaa paranee, kun nyt jo on tuloksia nähtävissä :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta