pt-projektia 2 kuukautta takana

Projektia personal trainerin kanssa on nyt takana aika tasan kaksi kuukautta. Ajattelin nyt kirjoittaa vähän kuulumisia sen suhteen, missä oikein mennään tällä hetkellä :) Projektissa tavoitteenani oli siis yksinkertaisesti ilmaistuna kiinteytyä. Polttaa rasvaa kropasta lihaksia  menettämättä. Olen tehnyt viikoittain 4 salitreeniä. Salitreenit kuuluvat viikko-ohjelmaani yhtä ”pakollisina” kuin tietynlainen ruokailukin. Pakollisena tarkoitan sitä, että olen saanut ohjeita treenaukseen ja ruokavalioon tulosten saavuttamiseksi, ja oma valintani toki on, kuinka niitä noudatan. Tähän asti olen pääsääntöisesti noudattanut. Siitä lisää hetken kuluttua. Salitreenin ja järkevän ruokailun lisäksi olen toki jumpannut viikoittain 2-3 jumppaa. Pääosin bodyjamia. Haha. Attackit ja combatit on nyt syystä ja toisesta vähän jääneet taka-alalle. Mutta jami on vaan niin kivaa! En osaisi enkä haluaisi olla ilman. Ja bodyjam sopii mun mielestäni hyvin salitreenin lisäksi treeniviikkoihin, koska se on vaa suht kovaa aerobista jumppahumppasyketreeniä ilman minkäälaista lihaskuntoa.
Julkaisin ensimmäisen kuukauden jälkeen kropassa saavutettuja tuloksia – mistä kohti kroppaa oli lähtenyt senttejä ja kuinka paljon. Ja ehkä teen sen saman tälläkin kertaa. Jos se on kiinnostavaa ;) Musta itestäni ainakin on! Eli tuloksissa näkyy siis verrokki lähtömittoihin. Ei siis niihin ekan kuukauden tuloksiin, vaanlähtömittoihin nähden.
Rinnan alta: -1.5cm
Vyötärö : -2cm
Lantio: -2.5cm
Oikea käsi: +1cm
Vasen käsi: +/- 0cm
Oikea reisi: -3cm
Vasen reisi:-2.5cm
Paino: -2.5kg

Oon siis kahdessa kuukaudessa onnistunut tiivistymään ainakin 11.5cm! Ehkä enemmänkin, en oo mitannut kuin sieltä täältä ympäriinsä vähän. Olis pitäny mitata pohkeetkin. Mulla on meinaa paksut pohkeet. Ja pohjetreeni on mun inhokkini :D Mut nyt oon tunnollisesti tehny niitäkin parin kuukauden ajan. Voi olla, että sielläkin osastolla on jotain tapahtunut. Joku kysyi multa, minkälaiseen olotilaan olisin tyytyväinen. Ja mä vastasin, että semmoseen jossa näytän myös biksuissa ja farkuissa hyvältä ;) Tavoitetta riittää siis yhä vain. Ne jotka mut tuntee paremmin, nii voi varmaan veikata etten tuu koskaan oleen tyytyväinen. Ainakaan mitä farkkuihin tulee ;) hihi. Mutta ei saa liian tosissaa silti miettiä. Mulla on nyt ihan hyvä olla näin. On ollut ennen tätäkin. Mutta silti paranee koko ajan! Tää on vähä koukuttavaa hommaa kai ;)

Kuten huomaatte, niin pointtina nyt siis se, että ainakin tää homma toimii. Vauhti nyt ei oo mikään maata järisyttävä, mutta mitoista huomaa, että kuntosalitreeni yhdistettynä hyvään ruokailuun ja riittävään lepoon tuottaa kyllä haluttua tulosta , vaikka sitten pikkuhiljaa =) Ja noista käsien mitoista sen verran, että pullistettuna haukkari on isompi kun vielä kesällä, mutta ilman pullisteluja aika samoissa mitoissa ollaan :-)

before
after

 Oon pääsääntöisesti noudattanut sekä ruoka- että treeniohjeita. Ruuan suhteen oon pyrkinyt mahdollisimman hyvin ohjeiden noudattamiseen, mutta muutamia kertoja on käynyt siten, että mun ruokailuväli on töissä venähtänyt melkein viiteen tuntiin, ja sitten oon ottanut jonkun maitolasin tai lihapullan samalla kun syötän lapsia. Koska on vaan ollut niin kamala nälkä. Ja kerran oon skipannut päivällisen ja kerran välipalan ja syönyt niiden tilalla puuroa. Näinä kertoina ei vaan tippaakaan tehnyt mieli syödä ruokaa. Ihan yökötti ajatus jostain jauhelihasta ja perunoista tai rahkasta. Yff. Sen sijaan ajatus lautasellisesta puuroa raejuustolla houkutteli niin kovasti, että sorruin sellaisen syömään ;) haha. Mutta nää oli yksittäisiä kertoja kun käytännön toteutus ei oo lainkaan vastannut ohjetta. Ja sitten tosiaan oon hedelmiä syönyt enemmän kuin ohjeessa sanotaan. Appelsiinit ja omenat on niin hyviä, että en oo ottanut huonoa omaatuntoa, vaikka niitä on mennyt oikeastaan päivittäin jonkun ruuan kanssa. Ruuan suhteen oon siis ottanut vähän rennommin viime viikkoina. Mutta toisaalta myös se on mulle tärkeää, että perusrunko ruokailujen suhteen on kunnossa ja sinne väliin voi sitten toisinaan mahduttaa poikkeuksia ja pieniä arjen nautintoja :) Tiukalla dieetillä periaatteessa varmaan ylimääräinen banaankin voi tehdä hallaa, mutta mun kohdallani kyse on projektin lisäksi loppuelämää tukevista valinnoista. Olis kiva, kun saisin pidettyä jatkossakin tämmösen säännöllisen ja terveellisen ruokailun. Ja kun perusasiat on kunnossa, nii yks hedelmä tai puurolautanen siellätäällä ei voi kyllä mitään pahaa tehdä :)

Ja sitten asiaan nimeltä herkut. Mä oon herkutellut tänä syksynä vähemmän kuin koskaan. Kolmena päivänä. Ja nyt puhun siis oikeista herkuista, kuten suklaasta ja irtokarkeista. Musta on ihanaa, että oon päässyt projektin myötä eroon siitä sokerihiirestä, joka mussa asuu. Tarkoitan tällä sitä, että pystyn nykyään hallitsemaan ja suunnittelemaan herkkupäiväni etukäteen ja ne tuntuu palkitsevilta ja ansaituilta juuri silloin kun niiden aika on! Aikaisemmin nimittäin saattoi jopa arkiviikolla tuntua siltä, että tekis mieli syödä jotain hyvää. Ja viikonloppu nyt tarkoitti oikeastaan aina herkuttelua jossain muodossa. Mutta nyt minä, maailman suurin herkkuperä, olen päässyt irti sokerikoukusta! :-) En olis koskaan uskonut itestäni, että sanon näin. Ja siis kyllä mä tottakai tykkään ihan yhtä paljon vielä suklaasta ja karkista. Ja aion niitä syödäkin jatkossa. Monestikin vielä. Mutta on eri asia syödä herkkuja silloin kun haluaa, kuin silloin kun on pakko kun tekee niin kovasti mieli! Tiiättekö mitä ajan takaa :D haha. Oon huono selittää. Mutta nyt siis voin töissä helposti kieltäytyä keksitarjoiluista, kun tiedän, että oon vaikka viikonloppuna menossa kaverin kanssa leffaan ja sinne ostetaa irtokarkkeja. Pystyn jollain tapaa hallitsemaan herkutteluani paremmin kuin ennen! Hieno tunne, vaikken sitä osaa nyt kauheen hienosti kuvata teille.


 Ja treenit tosiaan on ollut mulle se ’helpoin’ osuus tässä projektissa. Eihän itse treeni aina nii mukavaa ja helppoa oo, mutta treenaaminen on mulle niin olennainen osa päiviä, että sen suhteen ei oo tullut ongelmia, ettenkö liikkeelle olis päässyt. Oon käynyt poikkeuksetta joka viikko salilla neljästi tekee suunnitellun treenin. Yleensä yksi näistä treeneistä on pt:n kanssa tehty treeni toisella salilla. Omalle salilleni kun ei saanut ulkopuolista pt:tä tuoda! pöh. Ja sitten oon jumpannut 2-3 tuntia viikossa. Suunnittelen aina etukäteen viikon bodyjamit  työvuorojen ja muiden menojen puitteissa, ja sitten vasta salitreenit. Jotta niitä tulisi tehtyä se 4. Ja sitten huomaankin, että ohops – enhän mä muualle ehdikään kun pitää pystyy palautuu salitreeneistä :D haha. Eli oikeastaan koko tän projektin ajan oon mennyt siten, että 2 bodyjamia viikossa ja 4 salitreeniä. Mut on mulla ollut kivaa! Salitreenit kulkee mukavasti ja jami on vaa niin huikeeta, että en tiiä kyllästynkö siihen koskaan?! :D

Fiilis on hyvä. Ja se on tietysti tärkeintä. Treenit on motivoivia ja ruokailut menee säännöllisesti omalla painollaan. Ja omia pieniä sovelluksia oon ihan hyvällä omallatunnolla tehnyt välillä ;) Loppupeleissähän kuitenkin hyvä olo kropassa ja iloinen mieli on tärkeintä. Ja mä en ainakaa väkisin ala syömään jotain perunaa, jos mun ihan oikeesti ei tee mieli. Mieluummin sitten syön vaikka sitä puuroa. Poikkeukset ei projektia kaada, kunhan perusasiat on pääsääntöisesti kunnossa :-) Mulla on vielä yhdet pt-treenit sovittuna, mutta sitten voipi olla että omin voimin mennään eteenpäin. Ihan projektin päätteeksi tekis kyllä mieli käydä taas kehonkoostumusmittauksessa. Kävin silloin tän vuoden alussa ( oliskos ollut helmi-maaliskuussa) ja sitten kävin heinäkuussa, joten joulukuu vois olla hyvä väli taas hakee lisäinspistä (toivottavasti) ja kattoo, mitä muutoksia kropassa on tapahtunut koostumuksen suhteen :-) Muistuttelisin vielä, että blogini siirtyy ylihuomenna, eli maanantaina fitfashioniin! Toivottavasti jatkatte seurailuja siirtymisen jälkeenkin. Osoite ensi viikosta lähtien on siis www.inmytrainingshoes.fitfashion.fi – whoop!

Milla

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta