yhteisjalkatreeni ja kasvissosekeittoa

Joskus vaan kulkee ihan ekstrahyvin, ja tänää mulla oli sellainen päivä! Oltiin sovittu kaverin kanssa treffit salille heti kun salin sunnuntaiaukiolot mahdollisti treenin aloittamisen, eli kympiltä ;) Itehän kuvittelin, että joudun odottelee taas tapani mukaan, että päivä koittaa ja sitä rataa. Mutta mitä vielä – heräsin puoli yhdeksältä :D haha. Tuli melkein kiire tällekin aamuvirkulle. Ei käy usein, mutta oli kyllä kieltämättä ihanaa herätä noin myöhään! Oli jo lähestulkoon valoisaa ulkona!? Siitä varmaan sainkin jonkun ekstraboostin treeniin ja alusta asti kulki ihan perhanan hyvin. Sain kunnian johdattaa tänää laitteesta toiseen, ja kokonaissetti näytti tältä: kyykky vapaalla tangolla, jalkaprässi kapealla, etureidet laitteessa, lantionnostot smithissä sekä maastavetoja. Ja kaveri teki vähä pohkeita. Mä en enää jaksanu. Inhoon muutenki pohkeiden tekemistä, nii teen ne mieluummin jonkun muun treenin yhteydessä. Ai hups. Nyt ne kyllä jäi tältä viikolta kokonaan :D Sain muuten tehtyä 4 salitreeniä tähän viikkoon siitä huolimatta, että pidin treenitaukoa ne kolme päivää, jotka olin siinä orastavassa flunssassa..

Mitä mieltä te ootte yhteistreeneistä salilla? Musta on pääasiassa kiva treenata ihan itekseen, koska silloin intensiteetti pysyy ainakin satavarmasti hyvänä. Itekseen kun voi vaan uppoutua siihen treeniin ja fiilistellä musiikkia kuulokkeista. Kaverin kanssa taas saattaa helposti mennä höpöttelyksi. Ite ainakin oon semmonen, että koko ajan on jotai kommentoitavaa painoihin, liikkeeseen tai tuntumaan liittyen :D Tänää tehtii siis kuitenkin kaverin kans yhteistreeni. Oltiin etukäteen sovittu, että tänää sitten vedetää nii kovaa kun jaloista lähtee. Otettiin kumpikin musiikit korville, ja tehtiin kaikki liikkeet vierekkäisillä paikoilla, jos oli esim. vapaana kaks vapaata tankoa samaan aikaan :-) Ei ollu aikaa eikä varaa sortua höpöttelyyn, koska tavoite oli selvitä ulos salilta 1h15minuutissa ja siihe sisällyttää suunnitellyt liikkeet. Ja hyvin me vedettii! Parhaimmillaan yhteistreenit kyllä toimii superihyvin ja tän päiväinen esitys oli malliesimerkki siitä! Pakko yrittää parastaan ja voi pyytää toista tsemppaa tai varmistaa, jos yrittää vähän uusia painoja ;) Ja niin, kyllähän me etureiskakoneessakin sovittii vikalle kierrokselle +2.5kg omiin treenipainoihin lisää, ja niinhän ne menikin! Viimeistään tokavikan liikkeen kohdalla, kun tehtiin lantionnostoja smithissä nii mä olin pakahtua onnellisuudesta! Kaveri toteskin, että ”mieti ny miten pienestä asiasta tuut onnelliseks”. haha. Mutta tottahan tuo on. Oon meinaa tähän saakka aina tehnyt jalkatreenit tossa mun lähisalilla, mut tänää mentiin tonne keskustaan, koska siellä smith menee alemmas. Eli pääsin vihdoin kokeilee muuallakin kun pt-treeneissä lantionnostoa smithissä ja saakeli, se on niin hyvä liike, että ihan vain siitä ilosta taidan jatkossakin tehdä jalkatreenini tuolla keskustan salilla! Aluks ei meinannut oikein toimia, mutta kun lisättiin jalkojen alle steppilauta nii johan oltiin asian äärellä! jeee! Ja sit hihkuin intoa ja onnea :D Koska on uus jalkapäivä!?

joulukuu10 (9)Sen lisäksi, että jalat tärisi loppua kohti yhä vain enemmän, nii sain ihan uudet lukemat mun sykemittariinkin. Harvoin missään treenissä tulee kulutettua kutosella alkava luku. Ihan sama siis onko kyseessä attacki, jami tai sali, nii aina se lukema on maksimissaan vitosella alkava luku. Mutta tänää kulutus oli 646kcal :D huhhuh! Tänää oli siis ihan paras jalkatreenipäivä. Hyvät yöunet takana, henkinen valmistautuminen kovaan treenin, hyvä treenikamu tsemppaamassa, musiikit korvilla ja kunnon aamupala alla. Siitä oli hyvä jalkapäivä tehty!<3

joulukuu10 (3)joulukuu10 (8)

Kotiin tultuani tein toisenkin yllärihomman, nimittäin kasvissosekeittoa. Ja toisaan, mähän en kauheesti harrasta kokkailuja. Eli tää oli aika saavutus. Ja koska ruuasta tuli vielä hyvää, nii pitihän se täälläki mainita ;) Keitin joku viis porkkanaa, parisataa grammaa lanttua ja jättimäisen bataatin. SItten blenderissä sekasin, mausteeksi suolaa paprikaa ja chiliä ja mukaan pari desiä ruokakermaa ja lautasella purkki raejuustoa mukaan, namiii. Harvoin teen hyvää ruokaa, mutta tää oli oikeesti hyvää :D Ja todellisuushan meni siis siten, että katoin kauniin annoksen, jossa oli 100g raejuustoa. Mutta tosiaan jalkatreenihän vaati hyvän palautumisen, kröhm, nii heitin sitten lopulta toisen samanlaisen satsin naamariin. Ja mä en oikeesti koskaan ota lisää ruokaa, kun en vaa tykkää sillai ruuasta nii tää oli nyt ihan outo juttu :D?!

joulukuu10 (15)

Milla

8 vastausta artikkeliin “yhteisjalkatreeni ja kasvissosekeittoa”

  1. Itsekin oon syksyn aikana rakastunu tuohon lantionnosto -liikkeeseen! Teen itse sen vain kylläkin maassa levypainon ollessa lantion päällä, superrrhyvä tuntuma perseeseen ku oikein muistaa pitää pepun piukkana ja puristuksessa! huuuh. Ennen tätä syksyä en olekkaan keskittyny yhtään peppuun ja sen kyllä huomaa, mullahan ei peppulihaksia ole melkein ollenkaan! :D Mutta nyt oon saanu senki osalta draivin päälle, että ehkä jos ens kesänä jos mullaki ois peppu! wow. -Kirsi

    • joo toi on kyllä tosi tehokas liike! Oon tehny sitä pt-treeneissä toisella salilla sekä smithissä että vapaalla tangolla, mutta omalla salillani tosiaan smith ei mee tarpeeksi alas ja painot on taas läpimitaltaan niin pieniä, ettei sinne väliin mahdu tangon kanssa tehdessä :D Siks varmaa olinki nii onnellinen, kun vihdoin pääsin tekee tätä ominpäin kunnolla! Kesäkunto 2014, täältä tullaan -hitaasti mutta varmasti ;)

  2. Kasvissosekeittoaaa <3 Sä varmaan arvaat minkälaista sekoitusta mä suosittelisin hih ;)
    Oon muuten pariin otteeseen heittäny sosekeittoon raejuuston sekaan fetaa. Omnomnom! :)

    • haha, sulta tulee aina parhaat hifistelyvinkit ruokiin ;) en oo ees aikasemmin tajunnut, kuinka hyvää kasvissosekeitto voi oikeesti olla! Varmaan eka kerta elämässä kun ees tein :o

  3. Sulla on ihan törkeen ihana blogi! Löysin tän ihan sattumalta ja jäin totaalisen koukkuun.. tunnut jotenkin niin avoimelta ja suhun on tosi helppo samaistua :) Oon itse käynyt salilla aktiivisesti n. puoli vuotta ja sain tosi paljon lisää motivaatiota, kiitos sinun!

    • Oi, kiitos paljon! Vähänkö mulla tuli hyvä mieli tästä sun kommentista :-) Tervetuloa mukaan seurailemaan ja jutteleen kaikista treenihömpästä :D

  4. Kasvissosekeitot on kyllä huippuhyviä! Mun ikisuosikki on tuunattu kookoskermalla ja proteiininlähteenä toimii katkarapu (eli se siitä ”kasvis”keitosta :D). Kaikessa yksinkertaisuudessaan kyllä talven lemppariruokia! Sitä on vielä ihanaa tehdä jättikattilallinen kerrallaan, kun sen maku tuntuu vain paranevan päivä päivältä :)

    Sun jalkatreenit kuulosti kyllä melko kadehdittavalta, mäkin haluaisin! Tuntuu, että sitä tulee vain puurrettua siellä omalla mukavuusalueella, joten tuollainen kunnon ryminä tulisi välillä tarpeeseen. Ehkä joku päivä… :)

    • sillonhan kyselin sulta kaikkia vinkkejä, et mihin tota kookoskermaa vois käyttää. Mut eipä käyny mielessä et tähänhän se sopis hyvin! Onneks mulla on vielä toinen satsi noita kasviksia kaapissa, ehkä haen niiden kaveriks kookoskermaa ;) Kiitti vinkistä! Oon nin pitkää halunnut maistaa sitä, mutta en tiiä mihin laittaisin sitä ku syön aina vaa jauhelihaa :D Ja tsemppiä jalkatreeneihin! Kyllä ne siinä kovenee koko ajan pikkuhiljaa. Oot kuitenki jo hyvässä vauhdissa salin kanssa kesän kotitreenailun jäljiltä, sekin on hienoa! :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta