jalkapäivä vei toimintakyvyn

NONII, täällä ollaan taas. Mulla oli netti poikki alkuviikon nii oon nyt vähä tipahtanut blogimaailmasta. MItä teille kuuluu? Mitä te ootte kirjoitelleet? Pahoitteluni siitä, että on kommentteihin vastaaminen vähän viivästynyt tän takia. Mulla on kyllä netti toki puhelimessa, mutta en tykkää sen kautta vastata kommentteihin, kun tulee aina jotain kirjoitusvirheitä ja jotenkin puhelimella ei voi nii hyvin keskittyä lukemaan itse sisältöä :D Mutta enivei, nyt toimii netti taas tässäkin talossa! Jouduin siis hankkimaan uuden nettitikun ja välttelin sen asennusta viimiseen saakka, koska tiesin, että siitä ei kuitenkaan tule mitään. Ja sitten koittikin päivä, jolloin vanha netti ei enää toiminut. Eli asennus oli edessä. Ja kuten arvattu – eihän siitä mitään tullut! Nettitikussa on kaks liikkuvaa osaa, ja silti meni aika pitkä aika ennen ku sain homman toimimaan. Eka koitin laittaa sim-korttia muistikortin paikalle, sen jälkeen laitoin sen väärinpäin ja se jäi jumiin. Ja sitten kun vihdoin sain sen irrotettua jumista, ja laitettua oikein päin, nii kone ilmoittaa että ”sim-korttia ei löydy”. JEP. Onneks on vähä viisaampi pikkuveli, nii sen vierailun yhteydessä sit hokasin, että olin tosiaan irrottanut sen simkortin liian pienessä osassa. Ku siihen piti ottaa se kehikkokin mukaan. Joopajoo.

marraskuu3 (2)Mitä tällä välin ehtikään tapahtua? – Omasta puolestani ei paljoakaan. Viimeks kirjoittelin siitä superupeasta jalkatreenistä, jonka tein sunnuntaiaamuna. Ja se oli lopulta niinkin upea treeni, että mä oon ollut niiiin kipeä, että en oo voinu tehdä mitään muuta sen jälkeen kun koittaa selviytyä hengissä. Ihan jäätävät kivut ja jumit tuli! Jopa niin pahat, että mun oli pakko ottaa ma-ti välisenä yönä särkylääkettä! voi apua :-D EIlen oli tarkotus tehä tän viikon eka salitreeni, mutta koska jalat ei vaan kantanu, nii oli pakko skipata se suunnitelma. Ja sen tilalla koitin venytellä kovasti. Ehkä tän viikon jalkatreenin ei tarvii olla ihan noin kova :D Rehellisesti sanottuna mä olin alkuviikon aivan varma, että mun jalat ei tuu palautumaan koko viikkoon sillain, että ehtisin niitä tällä viikolla uudestaan tekeen. Mutta kappas – tänää onkin ollu jo lähestulkoon normaali olotila :-) Kaks lepopäivää teki tehtävänsä. Ja ehkä särkylääkkeillä, venyttelyillä, magnesiumilla, pitkillä yöunilla ja hyvillä ruokailuilla oli oma osansa myös. Tein oikeasti kaikkeni, että se kamala kipu olisi muuttunut edes jotenkin siedettäväksi :D Mietinpähän vaan siinä tuskaillessani, että jos joku liikunnan aloittaja saa ittensä noin kipeeks jonku ekan jumpan jälkeen, niin en ihmettele, että alkuinnostus lopahtaa melko pian. Mulla nimittäin oli ajoittain niin hermostunut olo, kun mua sattui koko ajan joka paikkaan, että mielessäni skippasin jo tän viikon jalkatreenin pois suunnitelmista… Mut nyt oon jo sopinut treenitreffit taas saman asian pariin, että lähti sekin mielenhäiriö onneks pois :D hahaa.

Tästä treeniviikosta tulee ilmeisen salipainotteinen. Kaks päivää seittämästä käytetty palautumiseen, eli lopuille viidelle jää neljä salitreeniä. Eipä siinä paljon muuta ehdikää. Tai oikeastaan pystykään. Ainakaa, jos teen yhtä kovaa ku viimeks, hihi :D Eikujooo. Yks tärkee juttu jäi – tänää on bodyjampäivä ;)<3 Viikon ainut!! Söin mun lempparivälipalan, jonka voimalla jaksaa jorata. Liian usein välipala menee siellä bussissa istuskellessa, mutta kerranki kun oli aamuvuki töissä, niin sain syödä välipalan kotona, namnam. Banaanilettuja! (1 jättibanaani, 3 valkuaista, piparkakkumaustetta ja öljyssä pannulla miedolla lämmöllä puolintoisin. Ja päälle loput jättibanaanista ja västikää sulatettuja survottuja mansikoita. Avot :D) KyllÄ ny jaksaa reivata!

joulukuu12Olisko teillä jotain tieteellisesti oikeaksi todettua tai käytännössä hyväksi todettua vinkkiä, miten noin järkyttävistä lihasjumeista selviytyy? Tai voiko niitä jotenkin helpottaa ja nopeuttaa paranemaan? Jessus mä en oo kyllä montaa kertaa ollut noin kipeä ku tällä kertaa!

Milla

4 vastausta artikkeliin “jalkapäivä vei toimintakyvyn”

  1. Mulla on auttanut treenijuoma (bcaa+(malto) +glutamiini), kävelylenkit kun jalat ja hartiat niin tukossa et venyttelyä ei voi ajatellakaan;kun tilanne vähän parempi putkirullailua, venyttelyä, hierontaa. Runsas vedenjuonti ja uni myös tärkeitä :)

    • joo mulla on kans käytössä treenijuoma, jossa on bcaa:ta ja eaa:ta. mut en ookaan ajatellut, että se vois auttaa palautumiseenkin! Jotenki luulin, että vaa siihen treenitehoon ;) Ja tosiaan joskus venyttely on ihan tuskaa kun on tosi jumissa, mutta kun käyn koiran kanssa kävelyllä nii sen jälkee tuntuu vähä paremmalta vähä venytellä jalkojakin.. Kiitti vinkeistä!

  2. Tiedän hyvin ton tunteen, joskus vedin pohkeita pitkästä aikaa oikeen kunnolla, niin parin päivän päästä alko iskee sellaset kivut et aijai, ei oikein pystynyt edes seisomaan jaloilla. Piti olla ns. päkiöiden varassa kokoajan eikä saanut kantapäätä maahan koska jumitti niin hyvin pohkeet kauttaaltaan ja oli ihan kosketusaratkin..:D näistä oppii että ei kannata tehä jotain ”uutta”(Vanhaa) hirveen kovaa vaa totuttaa eka paikat siihe ja lisää vähitellen sitä rääkin määrää.

    • joo nimenomaan tollanen tunne mulle oli etureisissä, takareissiä ja pakaroissa. huhhuh. Ihan tuntui kun olis joku tulehdus ollu :D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta