salitreeniä, puddingia + pari kysymystä

Heips! Tällä viikolla oon keskittynyt ennen kaikkea salitreeneihin. Jessus että oonki nyt sitten jumissa :-D Kun tietää, että pääsee esimerkiksi neljästi treenaamaan viikon aikana, tulee jotenkin tehtyä vieläkin keskittyneemmin ja niin loppuun saakka kun ikinä vaan pystyy. Ja olo on nyt sen mukainen.

Aloitin viikon rinta-hauis -treenillä torstaina iltapäivällä. Perjantaina aikasin aamukuudelta tein olkapää-ojentaja-vatsatreenin ja tänää aamulla selkätreenin. Rinta on ihan kosketusarka kainaloista rintalastaan saakka, ja esimerkiksi takin pukeminen on ihan yhtä tuskaa :D Arvatkaa kuinka sujui shock absorbereitten kanssa :’D. Torstain treenistä ojentajat on niin saakelin kipeet, että hiusten harjaaminen näyttää huvittavalta. Ja tulihan ne vatsatkin kipeeks! Tottakai! En meinaa joka kerta saa vatsoja tehtyä sillain, että ne oikeesti olis kipeet seuraavina päivinä. Mutta nyt nekin on. Nauraminen koskee :D Ja koska tein olkapäille oikein ekstrakovan ja monipuolisen treenin, nii nekin on ihan voimattomat. Käykääs kurkkaa Emmin blogista hyviä vinkkejä olkapäätreeniin! Tein tolla mallilla ja ensimmäisen kokeilukerran jälkeen voin sanoa, että toimiiii! Huh.

joulukuu8 (1)

Ai että mikäs se tän viikon neljäs salitreeni sit olis? Nii huomenna? Joo – huomasitte oikein: jalat. Oumai. Suunnitelma oli hyvä, mutta jos kroppa ei oo yhtään palautunu nii näillä olotiloilla en kyllä pysty huomenna tekee jalkatreeniä :-D Morjes. En tiiä miks ihmeessä oon nyt näin kauheen jumissa? Onhan tossa tietysti kolme kovaa treeniä peräkkäisinä päivinä.. Mutta mietin vaan, että vaikuttaako toi joulun valvominen, matkustelu, herkuttelu ja proteiiniton ruokailu siihen, että kroppa ei nyt palaudu niinkuin tavallisesti? Vai oonko vaan oikeesti tehny niin kovaa, että tää nyt on ihan normaalia. No en tiedä, mutta sen tiedän, että ens yönä nukun hyvät yöunet ja ruokailuja jatkan tällä ihanan tutulla normaalilla linjalla. Miten hyvältä oikeesti tuntukin palata taas tavallisen ruuan pariin!? Oon syöny tosi puhtaasti nyt nää välipäivät tässä, koska ens viikolla se ei sitten taas vaihteeks ookaan niin helppoa. Koska oon lomalla! ;) Musta on ihanaa, että oon oppinut tässä vuoden aikana omaksumaan puhtaan ruokailun mun normaaliksi ruokailukseni. Ei haittaa yhtään noi pienet poikkeuksen juhlapäivinä, kun muuten on suh oikeilla linjoilla valintojen suhteen. On niin hyvä olo, treenit kulkee ja kehitystä tulee kun jaksaa vähän panostaa ja kiinnittää huomiota siihen, mitä syö :-) Ja joulukuuhan on ollut muutenkin höllempi kuukausi, mut tammikuusta sitten taas kiristellää syömisiä. Oli niin hyvä olo koko syksyn, että taisin vähä jäädä koukkuun tähä hommaan ;)

Syömisestä puheenollen sain uutta puddingia joululahjaksi ;) Omena-kanelin makuista. Kuka lienee lukenut täältä, että se on yks mun suosikki makuyhdistelmistä! Puddingi pääsi heti kokeiluun ja täytyy kyllä sanoa, että tässä maistuu miljoona kertaa paremmin noi edellämainitut maut kun esimerkiksi siinä fastin omena-kaneli -protskupatukassa. Tää puddingi on TODELLA makeaa! Mun mielestä kaikista makein ikinä maistamistai puddingeistä. Tykkään onneksi  makeasta ja kun siihen yhdistyy mun lempparimaut, nii lopputulos on hyvä! Menee varmasti käyttöön toi pussi, välipaloina tai iltapaloina :) Ja kattokaa mitä sain myös lahjaksi, tommosen siistin blenderin! Tuolla on tommonen vieteripallo sisällä nii sitä kun sheikkaa nii menee banaanit sun muut hyvin sekasin ;) Vähä cool!

joulukuu28 (6)

Mulla olis myös pari kysymystä teille. Kaipaisin nimittäin vinkkejä sekä palkkarin että kookosöljyn suhteen. Oon käyttänyt tähän mennessä omatekemää palkkaria, koska mun ihoni ei oo tykännyt sukraloosilla makeutetuista palkkareista. Pönikkä maustamatonta wheyta alkaa kuitenkin olla tyhjä pian, joten uutta pitäisi tilata. Ajattelinkin nyt vaihteeksi kokeilla jotain ”tavallista” palkkaria silläkin uhalla, että ihoni ei siitä pidä. Olen kuitenkin vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna muuttanut ruokavaliota puhtaampaan suuntaan, ja iho saattaa senkin takia voida nyt paremmin. Treeninaikaisessa juomassa on sukraloosia ja mitään pahoja akneja en oo siitäkään nyt syksyn aikana saanut, joten haluaisin nyt testata, josko pystyisin neljästi viikossa myös sukraloosipalkkaria käyttämään. Eli – mitä palkkaria suosittelisitte mulle? Pääpointtina olisi se, että se sopisi salitreenin päälle tai sitten kun viikonloppuisin käyn sali+jumppacombossa nii sen päälle? Ja hyvä maku olis tietty plussaa ;) Tähän mennessä oon kokeillut fastin whey+ mansikan sekä suklaan makuisena ja jotain fastin minttusuklaata. Ja toinen kysymys liittyikin tuohon kookosöljyyn. Mulla on sellaistakin täällä kotona, mutta en oikein tiedä mihin sitä käyttäisin!? Kertokaahan vinkkejä, missä se maistuisi hyvältä :) Tähän mennessä oon käyttänyt sitä vain protskulättyjen paistamiseen.. Kiitti!

Milla

18 vastausta artikkeliin “salitreeniä, puddingia + pari kysymystä”

  1. Hitsi sun kanssas, mä olin autuaan tietämätön tällaisesta puddingista ja nyt mun on PAKKO saada tätä. Mieluummin heti! :D

    • voiei :D harmi ku asut niin kaukana, olisit saanu multa maistiassatsin vaikka heti!

    • Nyt on pudding ostettu, maistettu ja hyväksi havaittu!
      Joten kiitos (taas!) hyvästä pudding-vinkistä :).

  2. Hei toivottavasti et nyt hämmenny :D Mutta eksyin sun blogiin ihan vahingossa pari päivää sitten ja rupesin kattelemaan, että hetkinen, tosi tutun näköinen tyttö… Ja sitten tajusin että käydään samalla salilla! :D Ollaan oltu monta kertaa samassa jamissa ja ihan pakko sanoo, että sulla on kyllä hyvä meno aina päällä! :)

    Ja apua minkä makusta puddingia! Mulla on nyt sitä tuplasuklaata ja noh.. ei mitään erityisen hyvää. Vähän jauhomaisen makusta. Yritän syödä sitä paljon ja syöttää pikkuveljellekkin että pääsen siitä nopeasti eroon ja voin ostaa toisen makuista! :D

    • hei kiva kun jätit kommenttia! julkista blogiahan kirjoitan ja ihan omalla naamallani, joten ihme olisi, jos joku ei tunnistaisi ihan saliltakin!

      haha jostain syystä mua nauratti toi sun kauniisti ilmaistu ”hyvä meno aina päällä”. Hulluuden ja innostuksen välinen raja on kai häilyvä, ainakin kun on bodyjamista kyse ;) harmi kun fitfashionissa ei saa mitää omaa kuvaa tohon kommenttikohtaan (niinku bloggerissa), nyt en yhtää silti tiiä että kuka sä oot! höh. jos jamissa käyt usein, nii varmasti kasvot tunnistaisin :)

    • Mun mielestä bodyjamissa ei koskaan voi mennä liian kovaa :D se on vaan parasta :) ja joo kyllähän jamissa aika paljon tulee käytyä, samoin myös melkein kaikissa muissakin les mills jumpissa :)

  3. Itse käytän kookosöljyä just paistamiseen ja sen lisäksi sit puuron sekaan ja smoothieeseen. Lisäksi käytän sitä öisin kasvorasvana ja hiusten latvoihinki joskus laittanut ennen suihkua jos ne on ollut oikeen kuivat! Ainiin, sit kans riisin sekaan ihan pikkusen jos ei oo oikeen mitään kastiketta :D

    Hihih, mulla on samanlainen sheikkeri! Toi on muuten niiiin kiva pullo mut se pallo vaan kolisee kauheasti jos se on tyhjä :D

    • miten sä saat sen sinne puuron sekaan sekoitettua? Tuleeko siitä jotenkin vetelää, kun sen iskee sinne kuumanpuuron joukkoon ja sekoittaa rajusti :D? Oon kyllä muualtakin lukenu/kuullu, että se sopis kaurapuuroon hyvin.

    • Siis se öljy sulaa heti sinne lämpimän puuron joukkoon! Kookosöljyn sulamispiste on muutenkin joku +25 että ei sen kovin kuumassa tarvi olla sulaakseen, meillä se öljy on välillä valmiiksi sulaa kun säilyetään sitä hellan vieressä :D Toivottavasti ymmärsin oikein sun kysymyksen, hahah :D Koita nyt ihmeessä sitä sinne puuroon, sit huomaat miten se siellä käyttäytyy!

  4. Iteki just ostin pari vkoa sitten kookosöljyä, ja on kyllä olut kovassa käytössä! Super hyvää just paistamisessa ja antaa kivan lisämaun smoothieihin, varsinkin vihersmoothieihin! :)

    • okei kiitti vinkeistä! aika moni näyttää suosittelevan paistamisen lisäksi noita smoothieita, täytyy kokeilla =)

    • puuroa menee kyllä joka aamu, kenties voisin itsekin kokeilla. jos se tekis aamupuurosta vieläkin täydellisempää? ;)

  5. Puuro ei ole enää mitään ilman kunnon kookosöljylusikallista! Tai vaikka kahta ;) Käytän myös kookosöljyä aina broilerin paistamiseen, sillä se maku sopii siihen niin hyvin :) Lisäksi kookosöljy toimii mun meikinpoistoaineena sekä kasvo-, kroppa- ja huulirasvana :D Juuri muita mömmöjä ei kylppäristä enää löydykään!

    • kanan kanssa sopiikin varmasti tosi hyvin! Miksei mulla oo toi tullu mielee, vaikka kookoskermastaki on ollut niin monesti puhe!? Kiitti vinkistä! Ehkä alan taas tykkää kanastakin enemmän, jos toi kookosöljy tois siihen vähä uutta makua :-)

  6. Mun mielestä kookosöljy on parasta aamulla kaurapuuron kanssa! Sinne kun heittää vähän raejuustoa sekaan niin avot! Toki kookosöljyä kannattaa käyttää kohtuudella, vaikka se hyvin puhdasta onkin, niin se sisältää vain ”huonoja” rasvoja. Eli kookosöljy/voi ja hyvät öljyt (extra neitsyt oliiviöljy) tasapainoon niin verisuonetkin tykkää :)

    Kiitos muuten blogista! Olen jo kauemmin tätä seuraillut, mutten ole tainnut ikinä mihinkään kommentoida.. Motivoi hyvin munkin salireenaamista ja jokusen vinkinkin olen täältä saanut. Olisiko mahdollista saada parempi kuvaus tuosta sun salirytmityksestä? Millaisia liikkeitä teet mihinkin ohjelmaan jne.

    Tsemppiä sulle ja jatkossakin ja hyvät uudet vuodet! :)

    • joo totta. oon koko syksyn kiinnittänyt kyllä aiempaa enemmän huomiota nimenomaan noiden hyvien rasvojen saantiin. jos niitä saa tarpeeksi nii ehkä toi kookosöljy sopii mukaan sit kans :)

      ja hei kiitos tosi paljon kivasta kommentista! :) ja hyvät vuodenvaihteet sullekin! oon ite reissussa et tulee nyt viikon aikana kirjoiteltua vähemmän mut arkeenpaluun jälkeen treenijuttuja sit taas ;)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta