perjantai-illan superit yhteistreenit

Sain viikonloppukylään kavereita kauempaa ja ennen ku oltiin sen enempää kuulumisiakaan ehditty vaihtaa, nii suunnattiikin jo salille ;) haha. Oltiin toki suunniteltu tämä treenihomma etukäteen, koska muutenhan olis mennyt treenikierto vähän ristiin. Hyvin suunnittelemalla meillä oli samaan aikaan nyt siis rinta-hauis -treeni. Ollaan treenattu monesti aikaisemminkin yhdessä, mutta ei varmaan ku kerran rintaa ja hauista. Yleensä kun jalkapäivä vie voiton siinä vaiheessa kun suunnitellaan, mitä treenattaisiin ;) Ja itseasiassa ens kerralle sovittiiki jo jalkarääkkiä taas! Rinta-hauis -treeni osalta kokonaisuudessaan setti näytti tältä:

lämmittelyt crossarilla 10min + penkissä lämpät 2×20 tangolla

rintapenkki käsipainoilla 3 x 10-13 11kg

vinopenkki käsipainoilla 3 x 8-10 11kg

ristikkäistalja 3 x 15 17.5kg

Hauis käsipainolla 7kg 3 x 10-13

Hauis scottpenkissä 3 x 8-10 10kg + mutkatanko

Hauis taljassa 3 x 8-10 25-30kg

IMG_20140208_182322[1]

Kaikkineen siis kolme liikettä per lihas, ja jokaisessa liikkeessä kolme sarjaa. Ideana se, että toistoja menis toi jälkimmäisenä mainittu luku ekalla kierroksella, ja vikoilla sit pitäs pystyy ainakin tohon ekana mainittuun. Vaikka toi setti ei välttämättä tossa kirjoitettuna näytä mitenkään erikoiselta, nii oli kyllä kova! Tehtiin vähän joka liikkeessä pakkotoistojakin, kun mulle ainakaa ei oo kovin usein mahdollista sellaisia tehä. Huh! Piti vähän hyödyntää, kun kerrankin on joku varmistamassa ja tsemppaamassa ;) Oltiin sellaseen aikaan liikenteessä, että porukkaa oli vielä ku pipoa, nii treenikuvia ei saatu niin paljon, kun olisin halunnut. Höh. Mut mieluummin hyvä treeni ja huonot kuvat kun paljon kuvia ja huono treeni ;) hehee.

Toi treeni tehtiin tosiaan eilen, ja tänään ku meni itekseni pakertaa jalkatreeniä, nii huomasin jotenkin, että on puristusvoima ihan kateissa?! Voi olla, et oon eilen sit ihan hädässä puristanut noita käsipainoja, kun tehtiin aika paljon liikkeitä niiillä… Nyt tuntui meinaa 25kg kiekon rahtaaminenkin jo hankalalta :D Oon varmaan joskus maininnutkin, mutta mä oon jotenkin keskimääräistä huonompi hikoilemaan. Intervallitreeni on melkein paras keino saada oikein kunnon hiki pintaan, mutta jos juoksen tasasykkeellä tunnin tai teen salitreeniä, nii vaikka mulle tulis lämmin, nii en silti hikoile kauheasti. No, tänää olinkin ihan ihmeissäni, ku koko jalkatreeni ajan hikeä puski kun mistäkin possusta! En oo koskaan joutunu hakemaan kesken salitreenin paperia (koska eihän mulla ny salilla mitää hikipyyhettä oo mukana!), mut nyt piti pariin otteeseen käydä kuivailemassa hikeä, että näki eteensä. Ihan outoa. Mietin kyllä, että johtukohan se siitä, kun pidettii eilen illalla vähä tavallisuudesta poikkeava cheat meal ja söin kaks tortillaa, joissa oli lihojen ja kasvisten lisäksi salsaa, kermaviilidippiä sekä juustoraastetta! Ja se plättykin vielä! Tuli varmaan oikeen kunnon boosti aineenvaihduntaan kun tankkas vähän enemmän ruokaa ja välittämättä mistään makroista. Ja sit sen takia hikoilin tänää ihan överisti? En tiiä, onko tässä mitään perää, mutta näin nyt päättelin. :D

helmikuu8 (2)

Ainiii, ja kyllähä me vähä kilpailtiinki! Nimittäin crosstrainerilla polkemisessa :D haha. Oon tällä viikolla käynyt pelkästään salilla, eli yhtää jumppaa ei oo alla. Ja sen takia oon joka salitreenin päätteeksit vetänyt 10-15 minuutin pituisen intervallisyketreenin, jotta saan kunnon hienkin valumaan ja endorfiinit taivaisiin. Eihän sitä voinu tästäkään treenistä jättää pois, ja kilpailuhenkisiä ihmisiä kun ollaan, nii poljettiin aivan täysiä hikipäässä niillä crossareilla 10 minuuttia :D Matkaa kertyi vain alle 2km mutta syke sen sijaan oli jotain 170-180 välissä. Jos siis haluut polttaa enemmän kaloreita salitreenin yhteydessä tai saada kunnon valuvan hien pintaan enne kotiinlähtöä, nii suosittelen kyllä ton 10-15minuuttia polkemaan! Se ei vaadi kun muutaman hyvän biisin kuuntelemisen läpi ja oot jo maalissa! Ja katottiin ihan huvikseen myös kalorit, nii meijän testauksella kaloreita palaa 10minuutin crossailulla 85-115! :)

Ainiii. Ja jos kaipaatte jotain terveellisempää herkkua kuin irttarit esim. tänää kun katotte putousta nii kokeilkaas hedelmiä bonneen upotettuna! Mulla on nyt joku ihmeen päärynäkausi menossa ja kokeilin yks päivä et sekoitin päärynän palasia, kiiviä ja Bonnen mangososetta sekaisin. Tsiisus kun oliki hyvää!

helmikuu5 (1)

 

Milla

4 vastausta artikkeliin “perjantai-illan superit yhteistreenit”

  1. Bonnen soseet on kyl ihania:) Ite vetelen nyt vaan niitä marjasia mut toi mango on kyl bueno! :) Hyvää sunnuntaita!:)

    • marjaisista oonki maistanut kai vaan sitä mustikkaa. hmm. mut uskon et muutkin on hyviä! Bonnet on niin monikäyttöisiä, menee lättyihin, puuroihin, rahkan joukkoon jne :-) Samoin kiitos kivaa tätä päivää!

  2. Mites venyttelyiden kaa on lähtenyt käyntiin? Ootko muuten huomannu töissä salilla käynnin hyötyjä/haittoja (voiko olla haittoja) ja arjessa muuten, siis muutenkin kuin hyvän ja energisen olon kautta? :)

    • oon kyllä maailman kankein lankku! oon jääny salille venyttelee aina ku aikataulu antaa periks, eli ainaki puolet enemmän on venytelty kuin viime vuonna :-) jea! Mut silti oon kyllä koko ajan ihan jumissa ja tönkkö. Ja en oo kyl huomannu töissä mitää vaikutusta treenaamisen hyödyistä. Haittoja enemmänkin: en pääse kyykkyy kerää leluja, sattuu saakelisti ku joku lapsi pomppaa syliin ku on just tehny jonku etureiskatreenin, olkapäät on hapoilla ku koitat nukuttaa lapsia ja kärryjen työntäminen on ihan tuskaa ojentajatreenin jälkeen :D hehe. Ei vaa, mut vakavasti otettuna, kai sitä oikeesti jaksaa paremmin tollasta fyysistäkin työtä, kun on oma kroppa vahva ja hyvässä kunnossa. Ei ehkä tuu mitää särkyjäkää nii helposti kantamisesta :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta