tahti kiristyy, minä en – eiku?!

Mulla on ollu tosi hyvä fiilis tästä projektista nyt ekojen kolmen viikon aikana :) täh meneekö tää aika näin nopeasti!? Viime lauantaina lähetin taas pt:lle mittoja, ja kuten oon täälläkin kertonut, niin mitään maata mullistavia muutoksia mun kropassa ei painon tai mittojen suhteen oo tapahtunut. En tiedä miksi, mutta en oo kyllä ressiä asiasta ottanut, koska mulla on niin hyvä olo muuten :) Oon syönyt hyvin ja liikkunut sopivasti ja pelkkä sokerin jättäminen kahdeksan viikon ajaksi ruokavaliosta pois tekee varmasti hyvää. Oon siis luottavainen, että kehitystä tapahtuu. Viime kehonkoostumusmittauksen mukaan mulla oli kropassa rasvaa joku 11kg, joten ei tässä nyt mitään övereitä määriä ole kiristettävääkään.. Ja kuten pt:kin mulle sanoi: paino saadaan kyllä aina pois, mutta jos kiinteytyä halutaan, nii sit tarvii jo vähä tehä duuniaki ;)

Ja näinpä tehdään!

Sainkin tän viikon alusta taas uuden muokatun ruokavalion ja nyt lisättiin treenejäkin viikkoihin. Elikkäs nyt alkoi sitten se aamupomppiminen munkin kohdalla – kääks! Se hyvä puoli henkilökohtaisessa trainerissa on, että kaikki suunnitellaan nimenomaan mulle. Jos olisin liittynyt Liteen, nii varmaa tiedossa olis jotain lähes tunnin mittaisia aamuaerobisia kävellen? Ehkä? En tiiiä. Mutta nyt kun on mulle henkilökohtaisesti tehty suunnitelma, nii on huomioitu se, että mulla on koira ja se, ettei siitä todellakaan oo mihinkään nopeatahtiseen aamukävelyyn :D Elmohan siis tykkää eniten siitä, että pyöritää 100m säteellä ympyrää ja mieluiten mahdollisimman pitkään. Eli perinteisille aerobisille siitä ei olisi kaveriksi. Jos yrittäisin ottaa sen mukaan, niin mulla lähinnä menisi hermo, kun joutuis koko ajan pysähtymään. Ja joku 45minuutin aamuerobinen toki onnistuisi, mutta tuottaisi vähän turhanpaljon päänvaivaa arkiaamuna, kun sen lisäksi pitäisi vielä käyttää toi koirakin ja ehtiä töihin klo: 6-9 välillä. Niin elikkäs, kaiken tän sijaan sainkin aamutreenejä, jotka teen intervallina ja treenit on kestoltaan lyhyempiä! Ja on niissä koiraki huomioitu, ehkä kerron vielä joku päivä että miten :D haha. Tarvii eka kokeilla! Mutta siis aamutreenit, tervetuloa! En ookaan koskaan harrastanut sellaisia….

toukokuu1 (8)Oon aloittanut tän treeniviikon aika lungisti. Maanantaina piti olla lepopäivä, mutta mun teki ihan hitsisti mieli mennä jamiin, nii menin sit sinne. Sain tosiaan nää uudet ruoka- ja treenijutut tietooni vasta maanantaina iltapäivällä juuri kun olin matkalla jamiin, joten jos olisin tiennyt vähän aikasemmin, nii en olis ehkä mennyt :D Mutta no, tehty mikä tehty. Tästä eteenpäin ei kyllä varmaa kauheemmin pysty mitää ylimääräistä tekee, kun salitreenejä on 4 viikossa ja aamutreenejä 3. Ja lepopäiviä sitten 1-2 viikkoon, vähintään 1 täyslepo. Tänää oonki keräillyt voimia tulevaan ja viettänyt tollaista täyslepopäivää..

toukokuu1 (23)Oon tosi innoissani edelleenkin tästä hommasta :D Oikeastaan oon vähän yllättynyt, miten hitsissä oon näin motivoitunut ollu koko projektin ajan, mut tietty hyvä näin. En oo mitää mittojen suhteen vielä saavuttanut, mutta toisaalta se tuntuu vähän toisarvoiselta nyt, kun mulla muuten on tosi hyvä olo siitä, että syön hyvin ja treenaan järkevästi :-) Ja joinain päivinä, kun viisi ateriaa ei riitä, nii oon kyllä syönyt yhden ylimääräisen aterian ruokavalion ulkopuolelta. Eli esimerkiksi tänään, kun oli lepopäivä ja aamupala jo klo 6:15, niin eihän mitenkään riitä ruuat, jos syö 6:15, 9:30, 12:30, 16 & 19. Okei, kyllä ne riittäis, jos oikein venyttäisi. Mutta en nyt haluu liikaakaan kärsiä ja yks raejuustopurkki nyt ei oo kovin kohtalokas,eli semmonen menee kyllä vielä iltapalaksi :D On se varmasti parempi aineenvaihdunnalle kuin yli 5 tunnin tauot ruokailuissa? Eli rennosti kuitenkin terveellä järjellä mennään :-) Ja tää taitaaki olla se ero niiden oikeiden dieettajien ja mun välillä ;) mut ei haittaa! Hyvä boogie! Toivottavasti jatkuu näin kivoilla fiiliksillä loppuun saakka ;)

Huomenna meen kokeilee ekaa aamutreeniä, toivottakaa onnea matkaan ;)! Ootteko te muuten harrastaneet aamuaerobisia jossain muodossa? Oliko jees? Mä luulen, et mulle vois sopiakin, koska oon aamuihminen muutenki ;) Lupaan raportoida asiasta lisää.

Milla

17 vastausta artikkeliin “tahti kiristyy, minä en – eiku?!”

  1. Miulle ainakin on korostettu, että jos päivä venyy niin sitten ehdottomasti yksi fiksusti valittu ekstra-ateria mukaan :) Ja siihen on ollutkin joskus pakko turvautua, koska nälissäänhän ei yksinkertaisesti voi mennä nukkumaan :D

    Jatkukoon siun hyvä motivaatio ja riittäköön sitä miunkin osalta myös siun aamuaeroille! :) Näytät muuten ihan älyttömän hyvältä Milla! <3

    • ai sulle on sanottu niin, olipas helpottava tieto :-) Mä ajattelin, et ens kerran kysyn mun pt:ltä kaikki askarruttavat kysymykset, kun ollaan yhteydessä. mut se onki problem solved, luotan suhun ja sun trainerii ;) ja myös omaan fiilikseen. eikai kukaan nälässä menis nukkumaan sitä varten et on joku hupidieetti? :D kiitos tsempeistä ja kauniista sanoista =)

    • Jep, ja uskon että tuo on aika yleispätevä sääntö nimenomaan tällaisilla hupidieeteillä :) Eihän tossa tietenkään mitään pullaa vedellä ekstra-ateriana, mutta enpä usko että siullakaan tuottaa ongelmaa keksiä jotain fiksumpaa suuhunpantavaa :)

      ps. Rakastan tuota hupidieetti-termiä! Niin kuvaava ainakin näissä meidän tapauksissa! :D

  2. Arvasin että sulla on motivaatiota tähän hommaan! Ja niin oikee asenne tohon ruokavalioon ja reeniin :)

  3. Ite kävin viime talvena aamusin juoksemassa, kunnes kaaduin.. :D sen jälkeen ei ole tullu käytyä :p

    • voiei! se loppu sit kerrasta se homma :’D mä en kyl talvella sais itteeni pimeeseen ja kylmään liikkumaan heti aamusta.. et pisteet sulle siitä! tällai keväällä on niin eri ku tänääki oli jo ihan valoisaa 05:45 ku starttasin treenin :-)

  4. Käyn samassa liikuntakeskuksessa kuin sä ja olen vallan tykästynyt torstai-aamun spinning + cxworx -yhdistelmään, joka alkaa klo 6.30. Tehokasta ja hauskaa menoa ja se on niin hienoa, kun muut vasta heräilee ja ite on tehnyt jo kunnon treenin :)

    • ai me treenataan samassa paikassa, kiva ;) se on kyl huippuhyvä fiilis ku on aamutreenit takana ja päivä vasta alussa! ite pystyn tosi harvoin treenaa aamusin mut sillon ku pääsee ni tulee kyl aina hyvä päivä :-) tuolla salilla en oo kyl koskaa käyny spinningissä… tuli ny mieleen ku aloin oikee pohtia asiaa :’D

  5. Mä oon ollut aina periaatteesta aamuaerobisia vastaan omalla kohdallani, sillä oon jotenkin vain aatellut, etten todellakaan pysty harrastamaan minkäänlaista liikuntaa aamutuimaan tai pinkaisemaan lenkkipolulle suoraan sängystä. No, kuten tällaisen periaatteitaan lähes säännönmukaisesti murtavan ihmisen kohdalla yleensä käy, on tääkin ehdoton mielipide muuttunut melko lailla ja nykyään käyn kevyellä, noin puolen tunnin juoksulenkillä niin monena aamuna kuin mahdollista :D Oon oikeasti huomannut nauttivani siitä, että päivä alkaa raikkaalla happihyppelyllä – ja ennen kaikkea siitä, miten superherkulliselta aamupuuro ja -kahvi maistuvatkaan lenkin jälkeen… ;) Tää innostus tosin liittyy aika vahvasti vuodenaikaan, sillä talvella en varmasti tuu olemaan ihan näin into pinkeänä lähdössä ulos pimeään ja kylmään! Mut siis joo, oon alkanut aidosti pitämään aamuaerobisista ja nykyään saatan viuhtoa vapaapäivän aamunakin kävelyteitä pitkin sateessa ja tuulessa – ihan vapaaehtoisesti ja omasta tahdosta :D

    • niinpä se näkyttää itelläki mieli muuttuvan tilanteiden ja vuodenaikojen mukaan. mut eikai siinä mitää pahaa oo, tulee ainaki vaihtelua treeneihin :9) ja komppaan tota väitettä, että aamupala maistuu vieläkin vähän paremmalle aamutreenien jälkeen! ;)

  6. Ai että sun blogia on aina niin ihana ja piristävä lukea! Sun asenne ravintoa ja liikuntaa kohtaan kuulostaa niin terveeltä ja fiksulta :)

    • voi kiitos! onpas kiva kuulla :-)) haluan ehdottomasti kuulua kategorioihin terve ja fiksu sekä nyt että jatkossakin! :)

    • oi kiittii!! mä jostain luin tai kuulin et olis tulossa bäkkäreitä mut et oikeesti on! hihi. kui siistii! ja tuollahan on kaikkia, mitä tällä hetkellä kuuntelen spotifystä muutenki. ihanaa <3

  7. Hah, kun kirjoitit että koirakin on aamuaerobisissa huomioitu niin mulle tuli heti mieleen että sinä varmaan nostelet Elmoa ilmaan siellä aamutreeneissä =D Vähän lihaskuntoa kävelyn väliin. :D

    • noooo, sanotaanko näin että ei kauheen kauas menny tää arvaus :D haha. mun aamutreenihän ei siis sisällä kävelyä, vaan pienimuotoisen kuntopiirin, jotta pystyn ottaa elmon mukaa ulkoilee :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta