vähemmän salitreeniä, enemmän hyötyliikuntaa

Juhannusviikolla oon treenannut aika pitkälti ööööhm,  ihan randomisti. Tein kyllä viikon alussa alustavan suunnitelman, mitä vois minäki päivänä tehdä. Mutta se suunnitelma muuttui käytännössä ihan eriksi viikon kuluessa :D Mun salini oli kiinni perjantaina ja lauantaina, ja olin suunnitellut hyvin, että kerkiäisin tehdä ainakin kolme salitreeniä. Mutta koska meninki ihan fiiliksen mukaan noita treenejä, niin salihommat nyt vähän jäi tältä viikolta. Just tällä hetkellä en jaksa ottaa mitään stressiä siitä, että joku reeni jää nyt tekemättä tai että mun on ”pakko” keritä tekee jotain tiettyjä treenejä. Suunnittelen salihommat lähinnä sen takia etukäteen, että ei sit olis jalat kipeenä just ennen bodyjamia tms. Mutta että en ota nyt mitään pakkoa mistään. Bodyjammailen jos tanssifiilis on kova, käyn salilla jos fiilis on semmonen ja jos en jaksa reenata ni sitten en tee mitään. Mä luulen, että tää moodi sopii tähän kesään aika passelisti. Helpompi heittäytyä hetkeenkin, kun ei tarvi miettiä jotain treenisuunnitelmia ;) Kulunut treeniviikko näyttää heiaheiasta kaapattuna tältä:

kesakuu22 (3)

Toi näyttää kaikkine palluroineen tosi täydeltä, mutta jos sitä katsoo tarkemmin, niin varsinaisia treenipäiviä olivat kaikki maanantaista perjantaihin ja treenittömiä päiviä lauantai sekä sunnuntai. Kuljen työmatkani pyörällä, ja juhannusviikolla pelkästään  hyötyliikunnalla kerättyjä pyöräilykilometrejä kertyi 50km ja tähän käytin aikaa kolme tuntia. Hyötyliikuntaakin tulee siis ihan huomaamattomasti aika paljon viikkoihin…

kesakuu22 (2)

Varsinaisia treenejä oli sitten maanantaista perjantaihin välillä. Maanantaina ja torstaina kävin bodyjamittelee. Hitsit että toi jammailu on vaa aina niiiin kivaa! ;) Ainut harmi on se, että edelleenkään kukaan mun treenikamuista ei käy mun kanssa noilla tunneilla! Eli joudun aina menee yksin. höh. Yksi kaverin kanssa tehty yhteistreeni mahtuu onneks tähänkin viikkoon, kun skippasin keskiviikolle suunnitellun selkä-hauis -treenin ja menin kaverin kanssa extempore combattiin aamusta ;) En kyllä edelleenkään pyörrä sanojani sen suhteen, että toi nykyinen ohjelma on ihan tosi rankka! Varmasti on rankempi kuin moni viime ohjelma. Jotenkin siinä ei oo yhtään semmosta kevyempää biisiä,ja jo nelosbiisin kohdalla on ihan rikki! :D

Tiistaina kävin tekee salilla rinta-olkapää-ojentaja -treenin. Keskiviikkolle olin tosiaan suunnitellu alustavasti tota selkäreeniä, mutta koska tekikin mieli combattiin riehumaan, niin menin sinne. Ja torstaina olis ollut mahdollisuus tehdä jalkatreeni ennen salin juhannussulkua. Mutta jotenki mun teki niin kovasti mieli jammailee, ni skippasin jalkatreeninki ja menin tanssii – again! :D Eli tuloksena tällä viikolla se, että oon jumpannut ja pyöräillyt enemmän kuin pitkiin aikoihin, ja vastapainona nostellu painoja vähän vähemmän..

Ja jotta olisin varmasti saanut jonkinlaisen aerobisen treenin yliannostuksen, ni lähettii vielä juhannusjuoksuille kaverin kanssa aattoiltana :D Pistettii viestiä vähän ennen kun piti lähteä, et muuttaako toi pieni sade suunnitelmaa lenkistä. Todettiin, että taitaa jo kirkastua iltaa kohti ja että voidaa ihan hyvin lähteä juoksemaan. Sinne mentiinkin. Naurettiin vähän kyl, et ollaanko vähä pölhöjä kun juhannusaattoiltana juostaa tampereen keskustassa, mutta no. Eipä ollu paljon yleisöä arvostelemassa :D Eikä ollu muutakaa tekemistä! Mulla on kyl oikeesti joku viha-rakkaussuhde tohon juoksuhommaan. Mentiin nyt ihan rennosti tunnin lenkki ja about 8km. Mut kun tollanen menee ihan kevyesti ja hyvällä fiiliksellä (vaikka taivaalta satoi välillä kaatamalla rakeita, vettä ja räntää sekasin), nii sitä alkaa aina miettiä salaa, et kuinkahan nopee juoksisin kympin lenkin jos oikeesti yrittäisin? Tai jaksaisinkohan juosta esim. 15km tämmöstä hölköttelyvauhtia? Tai jos vähä reenaisin, nii olisko musta joskus puolimaratonille juoksemaan? Hitsit, joku tossa aina vähän kiehtoo ja koukuttaa ;) Se, mikä mua eniten mietityttää ni on mun polvi, joka alkaa aina yhtää pidemmällä lenkillä tai jos juoksen enemmän kun kerran viikoon, nii vihloa ja kipuilla. Nii en tiiä olisko mulla sit mahdollisuutta edes treenata puolimaraton mielessä. No, kattotaa mihin suuntaan tää fiilis menee ;)

kesakuu22 (1)

Tiivistetysti sanottuna on tullu tehtyy hitusen keskimääräistä treeniviikkoa enemmän tota aerobista treeniä ja mieli haluaa jo vähän takas salille ja jalkajumpalle ;) Taidanki startata uuden treeniviikon sillä heti aamusta! Ellei mieli muutu aamuun mennessä, sekin on ilmeisen mahdollista. Suunnitteletteko te muuten kesälläki treenit viikottain, vai ootteko huomannut et kroppa tai mieli kaipaa vähä löysäystä senkin suhteen välillä? Oliko teijän juhannusviikon treenit erilaisia normiviikkoon verrattuna?

Milla

7 vastausta artikkeliin “vähemmän salitreeniä, enemmän hyötyliikuntaa”

  1. Pakko kysyä, minkä merkkinen toi sun pinkki juoksutakki on tossa kuvassa? :)

    • ööhm. lukiskohan tossa et Altitude. Se on niin mun lemppari kun ihanan värinen ja sopii juoksuun/pyöräilyyn/kävelyyn/päämäärättömään rentoiluun :D

    • Se väri näyttää just hyvältä. Treenivaatteiden kuuluu just olla värikkäitä, niin ne piristää mieltä. Varsinkin just sateisena päivänä tuollainen värikäs takki päälle, niin mieli on paljon virkeämpi :)

  2. Moi! Olet jotenkin tosi ihana persoona. Saan valtavasti ite inspistä mun omaan treenaamiseen ja liikkumiseen sun blogin myötä! Ei mulla muuta, jatka samaan malliin koska tääl ainakin yks innokas lukija! :D

    • oi kiitos, kivasti sanottu =) ja huippua kuulla, jos pystyn motivoimaa tai inspiroimaa liikkumiseen, se kai oli alun perin yks tän blogin tavoitekin :)) kiitos kivasta kommentista, tulipa hyvä mieli! kivaa kesää sulla ja tsemppistä treeneihin!

    • en käytä kypärää. voisin kyllä käyttää työmatkoilla, jos omistaisin sellaisen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta