paljon iloa treenivihkosta

BOOM! Vitsit miten hyvä arkiviikko takana! Torstai-illan fiilis on juurikin semmonen, että huomenna on vielä perjantain pienet velvollisuudet ja sitten koittaa ihana vapaa viikonloppu. Kaikinpuolin hyvä mieli! Oon tällä viikolla ottanut käyttöön taas kesätauolla olleen treenivihkoni. Käytin sitä keväällä ja alkukesästä aktiivisesti. Olin niin onnellinen, kun joku osasi antaa niin sopivan lahjan mulle :) Ja kesä kun oli kaikinpuolin sekavaa ja mittaritonta aikaa, niin vihkokin jäi kaappiin odottamaan parempaa aikaa. Ja koin, että nyt oli juuri passeli hetki kaivaa se taas käyttöön. OI että, kun se onkin kiva ja motivoiva!toukokuu29 (3)

 

Ajattelin, että en edes kehtaa jossain salilla kulkea vihko kädessä. Oon jo tottunut olemaan ilman. Jotenkin vapaampi olokin ku ei ole mitään tavaroita kuljetettavana mukana. Mun juomapullokin kun yleensä jää siihen ekalle treenipaikalle ja sit ettiskelen sitä ympäriinsä :D Mutta nyt kun Liten treeniohjelmat ei ole vielä mun ulkomuistissa, nii mulla oli hyvä syy kirjata treenit ylös ja ottaa treenivihko ihan sinne salille mukaan. Ja itseasiassa siinä treenin aikana tajusin, että onhan sillä kai muitakin etuja kuin vain se, että näkee liikkeet ja toistomäärät…

Koska vähänkö niistä treeneistä tulee kovempia, kun joutuu kirjottaa ihan jokaisen yksittäisen toiston ylös! Sillä todellakin on merkitystä kirjaamisen kannalta, teinkö sen suunnitellun 10 toistoa vai en. Ja toisaalta, kyllähän kahdeksan menee aina. Vaikka väkisin. Koska se on vain kahdeksan. Saati, jos puhutaan kuudesta. Tulee todennäköisemmin siis valittua isommat painot, kun mitä etukäteen ajattelisi. Koska oikeasti 6-8 toistoa menee kyllä. Aina niillä yhden suuremmilla painoilla ;)  Ja toisaalta painoja on tulevaisuudessa helpompi valita, kun voi suoraa tarkistaa, millä painoilla on lähdetty esim. tämän Liten kanssa liikenteeseen :) Oon taas liian pitkään mennyt mukavuusalueella treenin kanssa, että jo on aikakin taas ryhdistäytyä! Ja tällä viikolla koen tehneeni ne treenit, joita oon tehnyt niin todella kovaa. Jotenkin se toistojen, liikkeiden ja painojen näkeminen paperilla auttaa sekä etukäteen henkisesti valmistautumaan treeniin että itse treenin aikana tsemppaamaan jokaisen sarjan täysillä loppuun!

syyskuu4 (4)

Litessä tehdään nyt pääasiassa neljä salitreeniä viikkoon. En oo siis ehtinyt vielä kaikkia kokeilla, mutta eiköhän tässä ehdi hyvin ;) Kaikki liikkeet ja niiden suoritustekniikat tuntuu tuntuilta ja muutenkin ohjeet selkeiltä, mikä on entisestään rauhoittanut mun mieltäni. Kunhan nyt tässä treenailen kovaa ja korkealta silloin kun on treenipäivä, ja palauttelen siitten kun on palauttelun aika. Tänää itseasiassa ehdin paremmin selata noita fitfarmin nettisivuja ja foorumia. Sieltä löytyi myös mentaalipuolen juttu, ja ennen kun huomasinkaan niin olin rentoutumassa sen äärellä. Koska aion nyt tehdä tän homman niin tasapainoisen hyvin kuin vain osaan. Ja lepo on mulle ehkä se haastavin osuus kiireisessä arjessa. Niinpä aloitin sen rentoutumisharjoituksen. Ja ööö. No sitten nukahdin :D haha. Eli vaikka oon aina kauheen innoissani kaikista uusista jutuista ja periaatteessa voisi luulla, että oon jo torstaihin mennessä tehnyt kaikki neljä salitreeniä – niin enpäs ookkaan. Oon koittanut sujauttaa Liten alun soljuvasti mun arkeeni mukaan siten, että noudatan ohjeita ikään kuin huomaamattani. Syön ja käyn salilla joka tapauksessa. Nyt vain teen sen Liten ohjeiden mukaan. Ja tavoitteenani on muistaa myös pitää lepopäiviä ja muutenkin rentoutua tarvittaessa, jotta kiireinen syksy ei ime musta kaikkia mehuja. Ja toisaalta, että saan kaiken hyödyn irti tästä projektista. Syksy on myös tuolla busseissa ja päiväkodeissa aikamoista tautien kulta-aikaa ja siihen kun lisätään se henkinen kuorma, mikä tulee väkisin lomalta töihinpaluun jälkeen, niin en todellakaan halua nyt alkaa vielä ressaamaan jostain dieetistä. Sit ainakin olisin kipeenä :D Eli oon koittanut nyt tässä miettiä kroppaani kokonaisvaltaisesti, että fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kuorma ei yhteenlaskettuna olisi liian suuri. Jotta mä palaudun ja jaksan. Ja koska kymmenen viikkoa on pitkä aika, mä ehdin varmasti käydä tän Liten ihan perinpohjaisesti läpi. Niin siksi rento alku. Vaikkakin kaikki on mennyt ihan nappiin. Vai kenties juuri siksi ;)

Mites muut Liteläiset? Onko ekan viikon huumaa muuallakin kun treenivihkoissa? ;) Vai käytättekö te muuten treenivihkoja salilla? Jos, niin ootteko huomanneet, että siitä ois muutakin hyötyä, kuin se, että muistaa, mitä oli tulossa treenaamaan? :D Vai onkse ihan yliarvostettua kantaa kaikenmaailman romppeita salilla mukana, senkun käy nostelee rautaa ja lähtee kotiin :D?

Milla

2 vastausta artikkeliin “paljon iloa treenivihkosta”

  1. Hih, mä jätin kesällä treenivihkon kaappiin, kun en halunnut mitään konkreettista muistutusta siitä, kuinka monta treeniä oli jo jäänyt tekemättä.. :D mutta ennen tätä kesää kirjotin aika pitkälti kaikki treenit ylös yli vuoden ajan. Välillä työmatkatkin, jos olin juossut tai kävellyt pyöräilyn sijaan. Kyllä niiden salitreenien osalta ainakin hyötyi treenivihkosta tosi paljon – näki painot, joilla on viimeksi tehnyt; huomasi kehityksen; näki senkin, jos oli jostain treenistä tai liikkeestä vähän liian kauan aikaa.. kaiken oleellisen siis. Mä oon ainakin niin lahopää, ettei oo mitään mahkuja muistaa noita juttuja ilman, että pidän kirjaa niistä :D

    • haha, kai se treenivihko toimii tosiaan noinkin päin: muistuttaa tekemättömistä treeneistä ;) mutta sitten kun sitä aktiivisesti käyttää, nii onhan sillä tosiaan noita sunkin mainitsemia hyötyjä. Mä toivon, että voin talven aikana huomata sieltä nimenomaan noita kehityksiä painojen suhteen ja myöskin sen, jos alan lintsailee joitakin inhokkiliikkeitä pois :D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta