ainiiiii, mul oli se Litekin!

Viikko tosiaan takana fitfarmin Lite in Shape -nettivalmennusta. Vaikka se on ollut läsnä kaikissa näissä kuluneissa kahdeksassa päivässä, niin en oo kyllä tänne blogiin kauheasti ehtinyt siitä raportoimaan. Yritin eilen kirjautua blogiin, mutta täällä oli jotain häikkää, enkä päässyt, niin saatte nyt koostetta näin tiistai-iltana :) Mutta siitä huolimatta, että literaportointia on ollut heikonlaisesti, niin ei huolta: mukana ollaan  täydellä motivaatiolla ;) Toi otsikko vois kyllä itseasiassa kuvata mun ekan viikon fiiliksiä aika hyvinkin. Oon noudattanut ohjeita parhaani mukaan, mutta ensimmäiseen viikkoon mahtuu mukaan myös niin rentoa mieltä, että suoritin myös yhden tahattoman ohiajon. Ehkä haluatte kuulla tarkemmin, miten mulla on sujunut?

Ruoka:

Ruokavalioon oon ollut ihan valtavan tyytyväinen. Tai voinko sanoa, että jopa äärettömän tyytyväinen. Se vastasi kaikkia odotuksiani, tai jopa ylitti ne! Suositellut ruoka-aineet ovat mun ihan perusarjessa käyttämiäni juttuja, joten itse en ole joutunut kokemaan mitään suurta mullistusta ruokien suhteen. Olen jo pitkän aikaa prepannut ruokia arkiviikolle ja sitäkin pidempään kuljettanut omia eväitä töihin, joten samalla rutiinilla jatketaan senkin kanssa. Treenittöminä päivinä nälkä vaivaa vähän, mutta ruuat riittävät kuitenkin kivasti pitkin päivää. Treenipäivinä ei ole edes nälkäongelmaa, koska treenijuomat tuovat vähän lisäkaloreita päivään ;) Eli treenipäivä on aika moni päivä! haha. Parasta tässä on se, että oon saanut pitää mun maailman parhaan aamupalani!!<3 Ruokien suhteen mulla ei siis ole yhden ainutta valittamisen sanaa. Ruoka on hyvää, sitä on juuri sopiva määrä ja kaikki vaan toimii helposti ja hyvin!

syyskuu9 (6)

Treeni:

Liteen kuuluu periaatteessa neljä salitreeniä viikossa. Viime viikolla en tehnyt kaikkia treenejä täysin ohjelman mukaan, koska tiesin, että lauantain Tough Viking tulee olemaan raskas treeni kropalle, enkä halunnut lähteä juoksemaan sitä valmiiksi kipeiksi treenatuilla jaloilla. Eli muutin vähän treenien järjestystä, ja tein vain toisen suunnitellusta kahdesta jalkatreenistä. Viime viikko oli siis vähän rikkonainen treenien suhteen, mutta en silti sanoisi, että se olisi ollut millään tapaa epäonnistunut. Päinvastoin! Mun tavoitteeni Tough Vikingin kanssa täyttyi ja sain myös viikkoon sovitettua kaksi lepopäivää, sekä kolme salitreeniä. Ei huono ;) Ai mikä se yks treeni sit oli? No Bodyjam tietysti ;) Lite ei siis millään tapaa onneksi sulje pois mun jumppailuja, joten tässä vaiheessa oon täysin tyytyväinen myös treeniohjelmaan. Suunnittelen viikkoihini neljä salipäivää, niiden väleihin yhden tai kaksi lepopäivää ja sitten bodyjammailen loput. Kuulostaa mun korviini ihan täydelliseltä syksyltä!

syyskuu9 (5)

Fiilikset:

Alkuun kuuluu alkuhuuma, ja jollain tapaa varmasti kaikki tuntuukin helpolta nyt, kun vasta eka viikko takana. En silti valita, hyvä näin. Sitten kun niitä haasteita alkaa tulla eteen, niin sittenpä vasta koetellaan tahdonvoimaa :) Eka viikko meni tosiaan kirjanpidon mukaan mutta rennolla mielellä. Sain jopa Tough Viking -päivänä itselleni grammalleen tarkkaan punnitut Lite-sapuskat, kun huoltojoukot oli sellaisetkin tehneet!! Kuin hyviä ystäviä mulla onkaan ;)<3 Niin, ja yksi erhekin tosiaan sattui ekalla viikolla. Kerrotaan sekin nyt, niin tulee näkyväksi kaikki tän projektin tiimoilta. Yksi ilta siivoilin ja puuhastelin jotain kotona. Otin sitten vaa tottumuksesta kourallisen pähkinöitä ja aloin syödä niitä. Sit jossai vaiheessa sen pähkinäkasan huvetessa hokasin, et AINIII, MULLAHA OLI SE LITE :D!! haha. Miten voi ees tapahtua noin?? Mut toisaalta, ei ne muutamakymmentä grammaa pähkinöitä mitään projektia kaada. Hassua vaan, että pystyn jotenkin olla näin rennolla mielellä, vaikkakin kuitenkin ihan tosissani haluan tsempata projektin alusta loppuun saakka! Ehkä mua on vaan rauhoittanut se, kun huomasin, että mun arkeni ei oikeastaan koe mitään radikaalia muutosta treenien eikä ruokien suhteen tän projektin myötä. Lähinnä tää vain tukee mun hyvinvointiani, koska tulee syötyä monipuolisesti, terveellisesti ja säännöllisesti. Ja mä tarviin oikeasti jonkun syyn, etten herkuttele sokerilla. Niin tässä on sellainenkin. Treenejäkään ei oo mitenkään överisti, vaan nimenomaan sopivasti. Ja jotenkin sit mulla ei ehkä olekaan sellaista mahdotonta kiusausta lähteä joka päivä jumppaahumppaapumppaa, kun on joku tietty suunnitelma, jota noudatan. Ja kun ruokavaliokin tukee tätä treenisuunnitelmaa, nii se on mun mielestä vaan jotenkin niin täydellistä. Nautin ruuista, tykkään treeneistä ja toivottavasti saan kaupanpäälle vielä nauttia tuloksistakin ;) Kyllä mä sen tiedän, että tahti kiristyy pikkuhiljaa, eikä tää tuu olee näin helppoa koko aikaa. Mutta eka viikko oli iisi, ja ihan mielelläni sanon sen ääneen. Mun taistelutahtoani ei ole vielä koeteltu, joten mulla on voimia kerättynä heikon hetken varalle.

syyskuu9 (1)

Suunnittelin, että käyn vaa’alla ja mittailen kroppaa edellisten projektien tapaisesti kerran viikossa. En ainakaan useammin, ettei iske ressi. Tällä hetkellä musta tuntuu, että syön aika paljon, mutta silti kroppa huutaa ruokaa kolmen tunnin päästä edellisestä ruuasta. Jotenkin semmonen hyvä olo, ihan kun tää vaan sopis mulle :D Mun vatsakin voi tosi hyvin ja iho on kesän jäljiltä edelleen ihan tosi hyvässä kunnossa! Voisin siis jatkaa tällaisella ruokavaliolla vaikka maailman loppuun saakka. Siis periaatteessa. Mutta nythän oli kyseessä tavoitteellinen projekti. Ja kymmenen viikkoa on pitkä aika. Uskon, että ekan viikon tehtävä on nimenomaan varmistaa, että aineenvaihdunta on käynnissä, ja siitä lähdetään sitten tiputtelemaan ja säätämään ruokia. En tiedä, mutta arvelisin näin. Ainakin aiemmissa projekteissa on mennyt vähän tämän tyylisesti. Motivaatio mulla on kova joka tapauksessa. Oon prepannut arkiviikon ruuat etukäteen valmiiksi, ja eka salitreeni tältä viikolta on tehty. Treeneissä käytän treenivihkoa tukena, ja pyrin oikeesti antamaan ihan kaikkeni! Koska emmä nyt turhaan tähän hommaan lähteny. Mä haluan tuloksia! ;) Mutta sen, mitä opin Liten ekasta viikosta, niin tällainen ruokamäärä, nämä ruoka-aineet ja tällainen rytmitys saattaisi sopia mulle tavalliseen ylläpitovaiheeseen siitten kun ei enää ole mitään projektia tai ohjetta, jonka mukaan syödä. Just nyt tässä hetkessä mulla on tosi hyvä, luottavainen ja tasapainoinen olo. Mahtavaa!

Mitäs teille muille Liteläisille / sokerittoman syyskuun viettäjille kuuluu?

 

Milla

6 vastausta artikkeliin “ainiiiii, mul oli se Litekin!”

  1. Hehee, mä teen tota ohisyöntiä unissani, kuten kirjottelinkin tänään blogiin ;) :D Fiilikset on hyvät ja mäkin pääsin viimein toteuttaa niitä treenejä, kun olo alkaa olla taas terve :)

    • haha. kävinki lukee aamubussissa sun juttuja! hyvä et sun ohiajot on menny siellä unissa vaan. Mä koita nyt olla tarkempi ;)

  2. Hei!

    Sellasta kyselen että mistä oot hankkinu tuon kuvassa näkyvän treenikalenterin/-päiväkirjan? :)

    Ihana blogi, tsemppiä Liteen!!

    • mä oon saanu sen sillon kun mulla oli personal trainer fitfarmilta.. Nii en tiiä mistä niitä sais sit hankittua muuten :/ Fitfarmin kautta jostain, luulisin! Se on kyllä hieno :)

    • Tuommonen treenipäiväkirja ois kyllä maailman kätevin! Nykyään laitan vaan ruutuvihkoon ylös, mutta oishan tommonen selkeempi ja motivoivampi :) Nopeella googletuksella ainaki täältä saa jonkulaisen http://kauppa.muscle-fitness.fi/index.php?route=product/product&product_id=70

      Saako sut muuten lisätä heiaheiassa kaveriksi vai haluatko pitää sen vaan kavereitten keskisenä? Mää niin tarttisin paljon liikkuvia kavereita heiaheiaan ku nykysten kavereiden kolmen tunnin treeniviikot on liian helppoja päihittää :D

    • jooo toi on kyl hieno ja selkee :)) mut kyllähä ny mikä tahansa vihko ajaa saman asian. Ja joo saa toki lisätä heiaheia-kamuks, en valikoi kamujani! :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta