mihin tarvitsen nettivalmennusta?

Fitfarmin Lite In Shape -valmennusta on nyt kaksi kokonaista viikkoa takana ja kolmatta on aloiteltu. Lähdin alun perin mukaan valmennukseen puoliksi extempore, ja osittain taas pitkällisen pohdinnan jälkeen. Kuten oon kertonutkin, niin tämä valmennukseen osallistuminen oli kutkutellut mua jo pari viime kertaa ollessaan käynnissä, mutta kummallakaan kerralla en liittynyt. Tällä kertaa jokin vain napsahti, ja päätin, muistaakseni  sunnuntai-iltana, että nyt oon kypsytellyt ajatusta niin monelta kantilta mielessäni, että oikeastaan jopa harmittaa, jos en nyt lähde mukaan! Ja niinpä lähdin. Edellisenä iltana. Kai mä olin sitä henkistä valmistautumista ehtinyt tehdä pidempäänkin, vähän niin kuin alitajuisesti. Mutta käytännössä liityin siis vasta ihan viime tipassa, joskin kuitenkin ihan ajoissa. Sain treeni- ja ruokaohjeet, ja käynnistin projektin myötä oman treenisyksyni. Alun suureksi iloksi sain huomata, että treenit ja ruokaohjeet ovat pitkälti samoja, mitä oon noudattanut jo pidemmän aikaa, eli sain käynnistellä projektia ihan rauhassa ilman suuria muutoksia. Oikeastaan suurin muutos oli vain se, että oikeasti tein päätöksen ryhdistäytyä sekä ruuan että treenin suhteen. Ei enää sokeria joka päivä eikä päättömiä jumppahumputteluja päivästä toiseen. Sen sijalle toivoin kovia salitreenejä, terveellistä ruokaa ja määrättyjä lepopäiviä. Koska kaikki on vaan helpompaa, kun ne on mulle kerrottu, eikä tarvitse itse arpoa. Tavallaan Liten myötä sain taas oikeasti syyn palata siihen mun normaaliin arkiseen elämääni.

Miksi sitten halusin liittyä?

Syitä on muutamia, mutta jos paneudun niihin hieman tarkemmin, niin ensinnäkin sen vuoksi, että oon todella joko-/tai-ihminen. Kesän rentoilun ja mittarittomuuden jälkeen tuntui kivalta ajatukselta saada Litestä vauhtia ja ryhtiä taas treenisyksyä varten. Mun on helpompi syödä ja treenata oikein, kun mulla on jokin tavoite ja suunnitelma toiminnalleni. Toki tykkään fiilispohjaisesta bodyjammailusta, mutta jos nyt puhutaan salitreenistä, jota aioin joka tapauksessa jatkaa taas syksyllä aktiivisesti, niin mun mielestäni se vaan on mielekkäämpää, kun syömisilläkin voi tukea treeniä ja täten saavuttaa parempia tuloksia.

start (3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Toinen syy oli myös oma olo. Kuten kesällä kerroin, niin rennon ruokailun ja herkuttelun myötä mun painoindeksini pongahti ylipainon puolelle. Okei, sanotaan nyt heti perään, että eipä painoindeksi kerro mitään lihaskuntoharjoittelua tekevillä ihmisillä! Mutta se pointti tuolla taustalla onkin se, että mä oon oikeasti taas todistetusti sellainen ihminen, joka kerää itseensä painoa/ylimääräistää/läskiä ihan sillä vain, kun pelkästään vilkaisee jätskikiskalle päin! Mä siis lihon helposti. Oikeasti. Ja tottakai jokainen kerrytetty gramma tulee siis siitä, että yksinkertaisesti on vain syönyt enemmän kuin kuluttaa. Ja onhan jäätelössä paljo kaloreita. En kiellä, ettenkö olisi itse kilojani hankkinut :D Mutta mulla myös kerääntyy heti pöhö ja kiloja, jos syön rennommin. Yksi kesä riitti taas todistamaan sen. Tunnistaako kukaa samaa itsessään? Jos saan syödä mitä vain, niin syön todella hiilaripainotteisesti, ja sitä myötä näin vain tapahtuu. Joka kerta. Ja vaikka kesä oli mitä antoisin, enkä suostu pilaamaan sen ihastuttavaa muistoa sillä, että ottaisin morkkiksen siitä, että  kerrytin kesäkiloja, niin täytyy myöntää, että olo ei ollut elokuun koittaessa ihan niin kevyt kuin vielä kesän alussa :D Toki mulla loppui pt-dieetti siinä juuri ennen juhannusta, eli olin aikas simpsakassa kunnossa. Mutta summa summarum: mulla oli kesän jäljiltä raskas olo. Halusin kevennystä siihen. Ja Lite tarjosi hyvän motivaation taas palata niin sanotusti ruotuun.

toukokuu4 (1)

Kolmas syy Liteen liittymiselleni on se, että musta on valtavan kiinnostavaa saada koko ajan lisää ruoka- ja treenitietämystä. Miten voin parantaa tuloksiani kuntosalilla? Miten on optimaalisinta syödä pitkin päivää? Minkälaisia ruokia ja miten ne kannattaa sijoittaa treeniin nähden? Liten myötä näen fitfarmin kotisivuilla foorumin, jossa on mahdollisuus lähettää tiimille kysymyksiä ja lukea myöskin muiden lähettämien kysymysten vastauksia. Ja vaikka tämä on nyt periaatteessa neljäs tällainen treeniprojekti, ja hommat toistuvat melko samoilla kaavoilla, niin silti koen, että aina saan jotain uutta irti! Tottakai! Uusi jako salilla, uudet ateriarytmitykset ja treenijuomat, uusia treeniliikkeitä, muun muassa :) Tää homma kiinnostaa mua, joten miksi en hankkisi lisäkokemusta ja lisää osaamista :)

No entä sitten tulokset tähän saakka, olenko saanut sitä, mitä lähdin hakemaan?

kesä vs. syksy

syyskuuvsheinakuu (1)

Kyllä vain. Olo on taas normaali. En tajua, miksi sitä karkkia ja jätskiä ja muuta sokeria pitää oikeasti aina säännöllisin väliajoin vetää, kun olo on vaan niin paljon parempi ilman niitä! :D Ihan pölhöä! Tällä hetkellä tuntuu, että kroppa toimii, mieli on hyvä, ruoka maistuu ihan uudella tavalla taas ja nälkä tulee ennen seuraavaa ateriaa. Treenit kulkee ja jaksan arjessa hyvin. Ja toi ekan kuvan pöhötys – se on poissa. Onneksi :D Väsyneenä huomaan, että mulla tulee mielitekoja, mutta onnesi tiedostan sen, niin on helpompi taistella niitä vastaan. Tällä hetkellä paino näyttää alkulukemista -1.3kg, ja sekin kyllä vaihtelee ihan päivän mukaan varmasti. Jalkatreenipäivän jälkeisenä aamuna paino on luonnollisestikin enemmän kuin lepopäivän jälkeen.. Eli  käyn kerran viikossa puntarilla, mutta en laske vaakalukemalle niin suurta arvoa, kuin omalle ololle ja mittanauhan kertomalle. Mittanauhan mukaan kahden ensimmäisen viikon aikana on lähtenyt yhteensä tasan 10cm (!!) kun mittauspaikkoja on 8. Sentti sieltä ja toinen tuolta, lähinnä varmaan noi kesän pöhöt lähteny liikkeelle. Kroppa kyllä tuntuu taas omalta. Ja jotenkin tiiviiltä ja hyvältä. Eli parasta tässä hetkessä on se, että mun olo on taas kevyt, sellainen, kun se kuuluukin olla. Pitäsköhä lähtee farkkukaupoille? ;) haha. No ei sentää! Mut melkein niin hyvä olotila jo ;) Eli kaikki erinomaisen hyvin täällä :D

Milla

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta