uudenlainen asenne inhokkitreeniin

Mikä reeni on sellainen, jota tekee vähän muiden treenien ohessa? Se treeni, jota tekee vähän sipasten äkkiä muun treenin päätyttyä. Tai vaihtoehtoisesti sen skippaa herkästi jopa kokonaan, jos sattuu olemaan vaikka kiire. Tai ainakaan tätä treeniä ei mennä tekemään yksistään. Niinku menisit tekemään vaikka jalkoja. Jalkapäivä. Selkäpäivä. Olkapääpäivä. Käsipäivä. Mutta tätä päivää harvemmin on. Paitsi tietenkin silloin, jos tietotaitoa on vähän. Tällöin tämä treeni saattaa olla nimenomaan se ainut treeni. Joka päivä vaikka. Jep. Taisitte keksiä, mitä tarkoitan.

Vatsatreeniä siis.

marraskuu9 (59)
kumpi on pahempi paha, venyttely vai vatsatreeni :D? Entiiä kyl!

Mä itse edustan ainakin tätä edellä mainittua traditiota vatsatreeniin kanssa. Skippaan sen herkästi tai jos teen, niin teen jonkun treenin päätteeksi aivan loppuun. Ja koska voimat ovat jo huvenneet päivän varsinaiseen treeniin, vatsoille ei jää enää niin paljon energiaa. Kunhan nyt tulee vähän jotain tehtyä. Saattaa helposti mennä kaksi tai kolmekin viikkoa, etten tee yhtään vatsaa. Vai korjaisinko nyt jo, että saattoi mennä! Oon nimittäin tänä syksynä tsempannut ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni tekemään myös vatsoja oikeasti samalla intensiteetillä kuin muita treenejä. Kävinpä jopa yhtenä päivänä viime viikolla tekemässä salilla pelkän vatsareenin! Okei, mulla olis ollut siinä kohti myös olkapäät, mutta koska ne ei ottaneet treeniä vastaan ton vamman takia, niin päätin sitten panostaa kerrankin ihan vain vatsoihin – kun nyt tilaisuus tuli:)

Tein tämmösen vatsasetin:

vatsat taljassa 4 x 15

jalkojennostot maaten penkillä 3 x 15-20

voimapyörä 3 x 20

hoover 2 x maksimi

Ei kuulosta tollai paperilla mitenkään erikoiselta, mutta ainakin tämmöselle vatsapäivän skippaajalle oli oikein toimiva setti! Vatsatreenissä pätee samat säännöt, kuin minkä tahansa muun lihasryhmän treenaamisen kanssa, eli tuntuma on tärkeämpi kuin treenipainot. Ja mulla ainakin tää setti tuli tehtyä lämmittelyineen ja loppuverkkoineen kokonaisuudessaan 40 minuuttiin. Aika hyvin, kun yleensä vatsoille jää loppuun tilaa joku vartti ennen ku tekeeki jo mieli lähtee kotiin suihkuun :D

kesäkuu1 (6)
joo myönnän, kuva on viime toukokuulta. Emmäääny enää noin tikis oo :’D mut oma kuva kumminki!

Niin, ja tosta voimapyöräilystä. On aloittanut sen kanssa yhteistyön pari vuotta sitten, jolloin tulos oli 3. Siis pyöräilin polvet maassa kolme toistoa, jonka jälkeen olin aivan varma, että mun selkä sanoo sopimuksen irti tai vaihtoehtoisesti vatsat repeytyy irti rangasta. Mutta oon vaan hinkannut sen kanssa kerta toisensa jälkeen ja tullaan koko ajan paremmin toimeen. Joskus aiemmin syksyllä sain yheltä salitutulta tavoitteen, että voisin koittaa vetää 5 x 20 eli yhteensä 100 toistoa. Tai kaveri kertoi itse treenaavansa sillain, ja kun kokeilin itse tietysti heti omia voimavarojani, ja huomasin, etten saa kuin ton 3 x 15, niin asetin itselleni tän haasteen. Ja tiiättekö – viime sunnuntaina mä onnistuin ekaa kertaa vetäsee 5 x 20 toistoo voimapyörällä!! Siis sillä samalla pyörällä, jonka kanssa aloitin kolmesta :D haha. Huippua! Voimapyöräily on toki paljon tekniikkalaji varmasti, ja siihenkin oppii pikkuhiljaa. Mutta ihan sama. Meen edelleenki polvet maassa, eikä jokainen toisto oo täydellisen puhdas. Mutta omalla tasollani oon edennyt ihan huikeesti, ja siitäkös vasta sainkin lisätsemppiä jatkaa yhä vain vatsojenkin tekemistä! :-) Vitsit kun tää tänä syksynä alkanut vatsatreeni-innostus nyt säilyis vaan jatkossakin!

lokakuu9 (5)

 

 

Minkälainen suhde sulla on vatsatreeniin? Skippailetko samallai kun mä? Vai hinkkaatko kenties niitö jokaisen treenin pääteeksi? Mitens toi voimapyöräily? :-) Oisko jotain kivoi uusii haasteita tai juttuja vastareeniin, saa jakaa nii pysyy motivaatio pidempäänkin yllä!

 

Milla

8 vastausta artikkeliin “uudenlainen asenne inhokkitreeniin”

  1. Kuulostaa jotenkin hurjan tutulta :D Jotenkin kaikkia muita treenejä on niin helppo lähteä tekemään sata lasissa, mutta ne vatsojen rutistavat liikkeet…. yhhh. Mulla on myös ne treenijaossa olkapäiden kanssa, ja kyllä muutaman kerran enemmän kuin vain sen kerran oon todennu että oon keskittyny pelkkien olkapäiden loppuunajamiseen, ja sitten hups vaan ne vatsat taas vähän unohtu. Viimeaikoina oon alkanu jopa keksimään tekosyyksi sen, että hei mä meen crossailemaan tohon ainaki puoleks tunniks vielä näiden olkapäiden jälkeen, en mää jaksa mitään vatsoja enää. Ilmeisesti vatsat on vielä paljon pahempi vastus kun aerobinen :D

    Ja toinen on sitten jos saa kun saakin ittesä tekemään niitä vatsoja olkatreenin loppuun, niin ei tosiaan mitenkään tuo lisämukavuutta vaikka lankkuihin tehdä niitä tutisevilla olkapäillä. Tänään olisi taas edessä, eikä ainakaan etukäteen nappaa ollenkaan. Äh, miksi se on niin vaikeeta…

    • joo toi crossailu tai muu päätön hilluminen vielä treenin päätteeksi kuulostaa niiiin tutulta! :-D Hauska kuulla, etten oo ainoa, joka skippaa vatsatreenin herkästi ;) Oon huomannut, että takareisitreeniin yhdistettynä aiempi treeni vaikuttaa mahdollisimman vähän vatsojen tekemiseen.. Kun juurikin noi olkapäät tutisee alla, ojentajat/hauikset ei jaksa pitää ees voimapyörästä kiinni ja selkäreenin jälkeen keskivartalon pito on puolet haastavampaa. Kokeilenpa tällä viikolla sitten taas vaihteeksi tehdä kaksi jalkapäivää ja pistää noi vatsat takareisisettiin lopuks ;) kattotaa kuin käy!

  2. Joo ihan tuttua. :D Nyt oon kyllä kans syksyllä yrittänyt tsempata vähän. Voisin joskus kokeilla tuota pelkkää vatsatreeniä – olisi varmaan aika shokki vatsalihaksille, heh. Ja voimapyörä löytyy tuolta… jostain vaatehuoneen perukoilta. :D Senkin voisi itse asiassa kaivaa esiin ja rullailla aina Salkkareita katsellessa.

    • muistankin, että ollaa aiemmin tänä syksynä jo koitettu täällä mun blogin kommenttiboksissa tsempata näitten vatsojen tekoon. haha. Hyvä kuulla, jos sunkin linja on pitänyt ainakin jonkin verran! Ai sulla on voimapyörä oikee kotona asti?! huh. Jonkun hikilenkin päätteeks ku sen kaivais esiin ja vetelis ton 5 x 20, nii vois olla kova setti! Ihan kylmiltää ei varmaa kulkis samallai :D

  3. Mä rakastan vatsatreeniä ja mun jumpissa kävijät tietävät sen :D
    Mul on melko hyvä kestävyys ja kivun sieto vatsoissa ;)
    Hyviä tuloksia tuon voimapyörän kanssa!

    • Hei sullahan vois olla kaikkii huikeita vatsaliikkeitä salillaki tehtäväks!? Jaa joskus blogissa joku vatsatreeni! :) Tavallaan kyllä ymmärrän, mistä se motivaatio vatsatreeniin tulee. Kun tuntuuhan se nyt perhana hyvältä aina sillon, kun malttaa vaan jäädä tekee ne ja oikein kunnolla vielä! Mutta hitsit, kun sasi pidettyä vielä tätä rutiinia yllä ;) Vatsat on kai niin piilossa, ett ne o helppo skipata :D

  4. Vatsat on todella yksi treeniosio, mitä en innolla odota :D Teen ne jalkojen yhteydessä, kaksi kertaa viikossa, mutta yleensä vain yhden liikkeen verran suorille/syville lihaksille ja yhden vinoille. Lankusta tykkään, mutta kaikki muut on inhottavia. Teen ne aina ekana, koska jalkapäivät on ihania ja säästän smith -kyykyt jne suosikit aina inhokkien jälkeen tehtäväksi. Rinta on toinen inhokki, yäk penkki! Sitä teen kerta viikossa. Oikeastaan ihan hyvä, että noita inhokkejakin teen sitkeästi joka viikko, vaikka kukaan ei ole painostamassa. Paitsi mitä itse :D Nyt tavoitteena on mahdottomalta tuntuvat leuat, olen aloitellut roikkumisella ja negoilla, joita tehdessä tuntui että levikset, eiku kainalot repee! Silti aion vielä ehkä vuodenvaihteen aikaan.. Tai hieman myöhemmin saada ainakin yhden!

    • Jalkojen yhteydessä itekin oon kokenut parhaaksi :-) Vaikka joskus jalkatreenit on niin kovia, että ei vaa enää riitä voimia niihi vikoihi rutistuksiin… :D mUKAmas! Uskon, että kunto pysyy ainakin yllä, kun tekee edes muutamia liikkeitä joka viikko :) Että sen puolesta kuulostaa kyllä hyvältä, että teet tunnollisesti myös noita inhokkeja. Musta rintaa on kyllä kiva treenata! Siihen saa nii helposti aina tuntuman. Ja toi leuanveto on kyllä kans yks hyvä tavoitteellinen juttu. Iteki käyn vetelee kuminauhan kaa ainaki kerran viikossa, mutta tuntuu, ettei se homma etene mihinkään :D Uudenvuoden tavoitteita ;)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta