lupa tehdä vain lempparijuttuja

Mullahan ei ole tällä hetkellä mitään tiettyä treeniohjelmaa, jota mun jostain syystä täytyisi noudattaa. Treenaaminen on tässä marraskuussa nyt vain fiilispohjaista, ennen kuin saan vähän uutta tsemppiä tekemiseen. Siitä lisää varmasi ensi viikolla! ;) Oon nyt ottanut ilon irti tästäkin treenivaiheesta, ja koonnut salitreenini siten, että teen vain lempparijuttuja. Huomasittekin sen ehkä viime viikosta, kun treeniviikkoni sisäsi lähinnä olkapäitä, selkää ja hauista ;’D haha. Mutta oikeastaan, kun mietin, niin mä kyllä tykkään ihan jokaisesta treenipäivästä. Joku treeni on ehkä enemmän lemppari kuin toinen, mutta jokaisesta päivästä löytyy ainakin joitain liikkeitä, joita odotan ihan innolla, että pääsen tekemään!

Mun tavallinen jakoni on kulkenut pitkään siten, että teen kaksi jonkinlaista yläkroppaan keskittyvää päivää, yhden keskivartalotreenin ja 1-2 jalkapäivää – jos näin karkeasti jaotellaan. Eli nyt kun itse voin soveltaa treenini, niin päädyn yleensä jaotteluun selkä-vatsa, rinta-olkapää, hauis-ojentaja ja jalat. Tai vaihtoehtoisesti selkä-hauis,  rinta-olkapää-ojentaja, takareidet-vatsat, reidet-pohkeet. En tiedä, löydättekö mitään logiikkaa näistä mun jaotteluista? Itse näen niiden taakse sen verran, että jokaisesta treenipäivästä löytyy jokin iso lemppari!

marraskuu9 (11)

Mun ihan ykkössuosikkitreenini taitaa olla olkapäät. Koska no, olkapäät :D Oon oppinut koko ajan paremmin treenaaman myös takaolkia, ja jotenkin se vaan motivoi ihan hullusti, kun saa tuntumat oikeisiin paikkoihin. Ja tietysti olat kasvamaan. Ei tarvii varmaan selitellä enempää ;) Toinen mun suosikkini on jalkatreeni. Ja etenkin kun melkeinpä koko tämän vuoden 2014 oon tehnyt kaksi erillistä jalkatreeniä, niin toimii vaan jotenkin tosi hyvin! Ja ehtii tehdä enemmän tietyille lihaksille kohdistettuja liikkeitä, kun ei tarvii yhdellä kertaa käydä kaikkia läpi. Mä tykkään prässätä. ja kyykätä. Ja ojentaa ja koukistaa. Ja tietysti tehdä askelkyykkykävelyjä. Onnistuin muuten tällä viikolla vetää 12.5kg käsipainot käsissä niin failureen noi kävelyt, että nelinkontin etenin karhunkävelyn kautta ylös lattialta :’D On kyllä tuntenutkin sitten sen jälkeen tehneensä… Lauantaina olis tarkoitus tehä sitten takareisiä vaihteeksi ;)

Suosikkini ovat nuo edellämainitut, mutta ei näissä lopuissakaan ihan hirveästi vikaa ole. Rintatreenissä mun suosikkini on ristikkäistalja. Vaikka penat ei aina niin kovasti houkuttelisi, niin tuon taljan vuoksi lähen tekee rintatreenitkin ,) Ja onhan se siistin näköistä, kun on semmonen vahva näkönen rintakehä. Vaikka onkin nainen. Mä tykkään! Selkätreeni puolestaan on mulle ehkä se kaikista neutraalein. Ei herätä minkäänlaisia inhotiloja, mutta ei sytytäkään yhtä kovaa kuin vaikka olkatreenit. Selkää on helppo lähteä tekemään silloin, kun ei pysty tekemään jalkoja, mutta haluaa jonkun kovan ja sykettä nostavan treenin. Koska selkäpäivät on aika kovia. Kädetkin mulla tulee treenattua säännöllisesti. Sain Liten treeneistä ojentajiin monta uutta kivaa juttua, ja oonkin käyny jopa Helsingissä asti hehkuttaa niitä kaverille ”joojooo, nyt säki innostut ojentajatreenistä, kun teet tätä ja tätä!” :D Ja taishan se kaveri siellä innostuakin ;)

lokakuu10 (11)

 

Mä tykkään siis treenata ihan koko kroppaa. Pohkeet ja vatsat on sellaiset, jotka skippaan helpoiten. Ei herätä intohimoja ;) Mutta muutoin teen kyllä aika tunnollisesti koko kropan läpi joka viikko. Oonkin miettinyt, että onks mulla hyvä tilanne, kun oon näin innostunut kaikista treeneistä. Kun oon kuullut, että joku toinen tykkäisi (ja tekeekin) aina vaan jalkoja ja vatsoja. Ja sellaistaki oon kuullut, että joku nainen ei treenaa koskaan rintaa, kun se on turhaa naisille? Saati sitten ojentajia ja haukkareita. Treenien kohdistaminen riippuu varmasti pitkälti siitäkin, onko treenillä jokin tietty ulkonäöllinen tavoite. Mutta mun mielestä kuulostais hassulta, että ei treenais esimerkiksi ollenkaan rintaa ja hauista. Tai jos miehet ei tekiskään ikinä jalkoja. Kuulostaako hassulta. NIin, voi olla (ja onkin), siten, että jotku salipuuhastelijat ei oikeesti tee koskaan jalkoja. Oon käynyt tästäkin nimittäin tällä viikolla keskustelua ;) Ihan totta se on! Meillä kaikilla taitaa olla niin eri näkemykset, intohimot ja tavoitteet tossa salihommassa.

Vai mikä sun suosikkitreeni on? Tai vaihtoehtoisesti inhokki, joka tekee mieli skipata joka viikko? Tekeekö joku teistä sellassella treenijaolla, että joku lihasryhmä puttuu kokonaan treeniviikosta? Mikä on hyvä syy siihen? Mä haluun kuulla! Musta nää on niin kiinnostavia. Kun moni meistä kuitenkin tavoittelee salilla jotain ulkonäöllistä tulosta, niin on mielenkiintoista tietää, mihin treeneihin panostetaan eniten ja kenties, minkä kustannuksella ;)

Milla

8 vastausta artikkeliin “lupa tehdä vain lempparijuttuja”

  1. Sä vaikutat niin hyvältä tyypiltä et ois niin siistiä tutustua, jotenkin ollaan niin samanhenkisiä! :-)

    Oon ihan samoilla linjoilla noista reeneistä, ainoastaan rintareenissä kallistun penkin puoleen nykyään kun oon vihdoinkin saanu kehitystä aikaan siinä 8) selkä on munkin ei-niin-lemppari ja vaikka se ehkä ulkopuolisen silmin on vahvan näköinen niin oikeesti se on heikoin kohta kropassani.

    Ihanaa loppuvuotta sulle :-)

    • haha, voiei, kiitos <3 Olipas kivasti sanottu. Jos joskus törmätää, nii tuu moikkaa. Mielelläni tutustun aina uusiin ja etenki samanhenkisiin ihmisiin :)) tsemppii sulleki reeneihin! Myös sinne selkäreeniin.

  2. Jalkareeni on vaan ihan paras!! Saa kunnolla tuntumaa, sykkeet on korkeella ja mikä parasta, tuntee itsensä vahvaksi! ;) Koska tuut mulle vetään ojentajareenin, se on mulle niin inhokki hyi….

    Ps. Banneri <3

    • no sä ootki ihan hullu noiden sun jalkatreenien kanssa! :D Painotkaa riitä salilla, ku alat vähä prässäilee ;)<3 Et ihan luvan kanssa voi tuntee itsensä vahvaksi kyllä!

      ja kiva kun huomasit uuden bannerin. Mustakin se on hieno ;)

  3. Mun lemppari on jalka-pakaratreeni! Aina on jalkafiilis :D myös kädet tykkään tehä koska tuntuu, että niissä tulee tulokset näkyville tosi nopeeta. Haluaisitko kertoa joskus sun lemppariliikkeitä olkapäille? Tommoset sun isot olkapäät ois niin unelmat! :)

    Rinta-selkä tulee skipattua helposti jos tulee ylimääräsiä välipäiviä treeniviikkoon tai muuten palautuu nopeesti ja pystyy tekeen jotain muuta treeniä useammin. Ton treenin teen vaan jos kaikki muut lihakset on jumissa :D tämä on vähän ristiriitasta ku oishan semmonen treenatun näkönen selkä tosi makia, mutta en mää jaksa tehä mitään sen eteen, että semmosen saisin :D

    Tuohan oiski hyvä jaottelu, että jokasessa ois jotain lempparia! Laittas ton selän jonku kivan ojentaja-haban kanssa rinnan vaikka jalkojen tai jotain, pitääpä alkaa miettimään jaottelut uusiksi :)

    • En ihmettele yhtää, että tykkäät jalkatreenistä. Mullaki on aina jalkapäiväfiilis, kun edellisestä on palauduttu ;) Joo toki voin joskus kertoo, miten treenaan olkapäitäni. Kiitos! En ookaan vielä katsonut omia olkiani siten, että joku voisi ehkä tavoitella sellaisia. Vaikkakin kehitysstä olen toki huomannut :) Tottakai jaan mielelläni treenivinkkejä, jos niistä olis hyötyä tai sais inspistä

  4. Vatsat – hyi, en tykkää. Pohkeet – hyi, en tykkää. Rinta… No kyl se nyt innostaa enempi ku kävit tsemppaamassa ;-)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta