elämäntyylinä kroppa

Moikka! Huomenna oliskin aika jo lähettää ensimmäistä viikkoraporttia eteenpäin. Valmennukseen kuuluu siis säännöllinen yhteydenpito valmentajan kanssa, ja käytännön toteutus sovitaan yksilöllisesti. Itelleni sopi parhaiten ainakin nyt alkuun kerran viikossa raportointi, vaikkakin valmentaja on kyllä tavoitettavissa, jos mulla herää keskellä viikkoa jokin yllättävä kysymys mieleeni :) Arkityö ja suht säännöllinen elämänrytmini komppaa parhaiten sitä, että raportoin siis aina viikonloppuisin kuluneen viikon kuulumisia. Ja koska en oo blogin parinkaan eksynyt nyt arkiviikolla, niin pistetäänpä niitä nyt tännekin ;)

Treenien kanssa mennään tosiaan nyt toista kierrosta. Kävin alkuviikosta Killen kanssa salilla kattoo koko ohjelman tekniikat läpi, ja onneksi suurin osa hommista sujui ihan niinkuin kuuluukin. Lähinnä rintatreeni on semmonen, jossa on korjattavissa about kaikki, mutta sitä vartenha tässä ollaan ;)  Vaikka täytyy kyllä myöntää, että pikkusen sitä tuntee ittensä toheloks, kun on jonkun liikkeen tallentanut lihasmuistiin ja sitten kun täytyiskin tehdä ihan eri tavalla, nii tuntuu, ettei hallitse itteään ollenkaan :D haha. Mutta oppimaan on lähetty, ja onhan se totta, että mitä oikeammilla tekniikoilla tehdään, nii sitä pienempi on loukkaantumisriski. Toistoa vaan lisää, nii paranee tekniikatki ;) Ja toisaalta, osasinhan mä tehdä jo aika tosi paljon hyvinkin! Saa sitten niistä pienistä lisätipseistä enemmän irti, kun perustekniikka on puhdas. Tuntui myös tosi kivalta, kun sain palautetta, että oon saanu lihaa kroppaani. Vaikk tiiän sen itse, ja joku hyvä ystävä voi sen kertoa, nii sitten kun saman kuulee joltain ammattilaiselta, nii siihen uskoo itsekin vielä enemmän! Jos oon omalla parin vuoden salisäätämisellä saanut jotain aikaan, niin miten hienosti voinkin mennä eteenpäin nyt valmennuksen aikana!!

joulukuu13 (32)

Mä tykkään ihan hirveen paljon tosta mun uudesta saliohjelmasta! Koska treenejä on neljä viikossa, oon lähtenyt alusta asti sillä asenteella, että sillon kun mennään, mennään täysillä. Ja nyt on kulkenut todella hyvin, vaikka osaan liikkeistä on saanut vähä hakemalla hakea sopivia painoja. Tehot on kuitenkin olleet hyviä, koska jostan syystä mun tulee valittua koko ajan liian isoja painoja omiin voimavaroihin nähden :D Mutta treenin luonne olisi nyt niinku until failure, että sikäli oikeilla linjoilla mennään. Treenikierrossa mennään nyt toista viikkoa, ja takana on ainoastaan erinomaisia ja hyviä treenejä. Keskiviikkona mä oikein pursuilin energiaa, kun olin pitänyt tiistaina lepopäivän ja kaiken lisäksi vielä nukkunut tiistain ja keskiviikon välisenä yönä yli kymmenen tuntia :D Koko päivän vaan odotin, että työt olisi jo ohi, ja pääsisi salille! Tiiättekö sen tunteen, kun aivan vatsanpohjassa asti hykerryttää, kun on niin kova innostus! Vihdoin varttia yli viisi pääsin töistä lähtee ja kirmailin onnellisena salille, ja toi keskiviikon jalkatreeni oli juurikin niin kova ja kiva ja kamala, kun mitä odotinkin. Taisin instagramissakin vähän fiilistellä sitä jo ;)

joulukuu13 (17)

Tossakin jalkatreenissä vedin failureen asti. Ai mistä sen tietää? Siitä, kun huomaat pusertavasi jalkaprässiä silmät kiinni. Viimisiä toistoja viedään, mutta eihän se kelkka nousekaan enää. Pieni paniikki yrittää vallata mielen, mutta sitkeästi päätän vetää sen kelkan kohti kattoa. Onnistunkin lopulta. En tosin itsekseni. vaan joku ystävällinen mies oli rientänyt apuun :D Tehtiin siinä sitten vuorotellen omia sarjoja ja hyödynsin tätä tuntematonta treenikamua ihan surutta omassa tekemisessäni. Siinä se varmisteli mulle muutaman kierroksen ihan hyvää hyvyyttään ;) haha. KIITTI! Hitsit, kun joka treeniin sais jonkun auttaman tekee noi merkityksellisimmät toistot. No, onneks on noita pt-treenejäkin tiedossa :)) Ja joo, tiedän että  sykemittaria ei periaatteessa tarvii salitreenissä ollenkaan. Mutta yks päivä, kun  kokeilin, ja tein selkätreenin ilman sitä, niin olin aivan hukassa  :D Huomasin katsovani koko ajan ranteeseen esim. sarjan päätyttyä, vaikka eihän siinä sitä kelloa ollut…………. Mulla pysyy myös tietty tempo treenissä, kun katson mittarista tarkkaan palautukset. En oo tottunut kuulostelee palautuksia kropasta, joten välillä tauot varmaan venyi tässä selkätreenissä sitten liian pitkiksi ja välillä heikosta sarjasta huomasin, että taisi tulla vastavuoroisesti liian lyhyt palautus.. Eli tottumiskysymys varmasti, mutta mä nyt ainakin toistaiseksi treenaan myös salilla mittarini kanssa :) (ja tämä selkätreeni olikin ainut, joka sai vain merkinnän ”Hyvä” kaikkien erinomaisten treenien joukossa ;))

joulukuu13 (37)

Ruokienkin kanssa sujuu ihan niin kuin pitääkin. Välillä eväitä on mukana niin paljon, että heikompaa hirvittää, mutta mua itseäni oikeastaan hirvittää vasta siinä vaiheessa, kun illalla pitäisi tiskata kaikki kakssataa purkkia ja sheikkeriä :s Eli syömisen ja preppailun kanssa ei ole mitään ongelmaa, se raastaa pikkusen, että tiskaaminen about hallitsee mun elämääni päivittäin. Mut ei voi mittään :D Fiilis kumminkin on edelleen korkealla, ja se on tärkeintä. Mä vähän jopa pelkään, että mitäs sitten, jos jossain välissä motivaatio ei olekaan enää näin korkealla.. Mutta toisaalta, ehkä voin palata lukemaan näitä fiiliksiä ja muistuttaa itseäni tästä hyvästä meiningistä :) Olokin on supervahva jo nyt. Mitähän se mahtaa olla keväällä ;)

Jotenkin kaikki vaan kulkee nyt hyvin: treenit luistaa, ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi ja olo on  tosi freesi ja onnellinen :)) Taidan tehdä just semmosta juttua, mikä tuo mulle iloa elämään. Ja kyllä, provosoivasta otsikosta huolimatta mun elämässäni on myös muuta kuin minä ja mun kroppani. haha. Uskokaa pois ;)

joulukuu13 (26)

 Nyt mä lähden selkäreenin pariin ja sieltä kirmailen kohti Helsinkiä kaikkia ihanaisia bloggarinaisia treffaamaan!<3 Siinä onkin ensimmäinen virallinen haaste, kun on vuorokauden poissa kotoa – tarvii kikkailla ruuat jotenkii! Hui! Kotona kaikki on niin helppoa ;) Ainii, paitsi kerrottakoon tässä nyt lauantaikevennykseksi, että hippakoltun löytäminen illaksi ei kyllä ollut helppoa. Olisin nimittäin halunnut laittaa illalla jonkun mekon päälle Mut tiiättekö mitä – mun mekot ei mahu päälle! Siis ne ei mee yläkautta tosta hartiasta eteenpäin. Kävin siskonki kaapilla, ja semmoset mekot, mitkä on joskus menny mulle päälle, nii jäi jumiin :D Tosi naisellista ja siroa. Eikö? Mut eipä siihe auta muu kun uuden, isomman, mekon ostaminen ;) Koska mä ainaki haluun  vahvan yläkropan ja mageet olkapäät. Oon varmasti sanonut tän aiemminkin, sann silti taas. Itse sitä vaan sokeutuu omalle kehitykselleen tai ei uskalla tuoda julki sitä. Etenkin kun on tämmönen pieni tyttö. Nii jos sanoo ääneen, että ’kattokaa mua, oon saanu vähä lihasta aikaan’, nii lähinnä pelottaa, että joku nauraa sulle. Mutta kait nyt viimeistäänkin, jos ei kuvista, niin vaatteista näkee, että jotain hyvä kehitystä on tapahtunut vuosien varrella ;) Ja suuntahan on tälläkin hetkellä vahvasti eteenpäin.

joulukuu13 (22)

Iloa viikonloppuun!

 

Milla

4 vastausta artikkeliin “elämäntyylinä kroppa”

  1. Vitsit, näytät ihan mahtavalta! Noi sun o-l-k-a-p-ä-ä-t!! ♥ oon niin kateellinen! :D ite tykkään myös tosi paljon tehdä olkapäitä, muttei vaan tunnu menevän perille tuonne sivuille.. turhauttaa, kun vaikka mitä tekee niin ei tunnu tulosta tulevan.
    Mutta tsemppiä sulle, rakastan sun blogia ja oot niin upee! :)

    • voikiitos!<3 Tiiätkö, luin tän sun kommentin just kun olin menossa salille tekee treeniä, nii sain jotenki kauheen boostin kun tuli nii hyvä mieli ku kirjotit noin kivasti :)) Kiva kun käyt lueskelemassa ja kommentoimassa! Tsemppii treeneihin! Kyllä ne olkapäätkin sieltä pikkuhiljaa muotoutuu kun säännöllisesti tekee.

  2. Moi :) voitko kertoa vähän tänhetkisestä ruokavaliosta. Ei nyt tarkkaa tarvii kertoa, mutta mistä lähteistä otat hiilarit, rasvat, protskut? ja paljon suunnilleen kaloreita päivässä saat ? :) pitäs itekki uskaltaa alkaa syödä!

    • Moikka, syön edelleen tosi samalla tavalla kun aina ennenkin. Ruokavalio on rakennettu tavallaan mun mieltymysten mukaan (tai jos ei ole, nii sattui tuuri :D), mutta esim. siis puuroa, raejuustoa, rahkaa, hedelmiä, marjoja, perunaa, pastaa, lihaa, kalaa, kanaa, munia, öljyjä, pähkinöitä, salaattia ja kasviksia vetelen :-) Ei mitään tähtitiedettä, vaan ihan perusruokaa. Kaloreita en oo laskenut uudella ruokavaliolla, mutta jos jotain arvioita heittäisin niin öööö. mitähän ne olis. en itseasiassa osaa arvata. Varmasti lähempänä kahtatuhattaviittäsataa kuin kahtatuhatta. Mutta en tiiä onko kolmeatuhatta ihan, tuskin. Vaihtelee päivittäinkin niin paljon, ei niillä oikeestaa oo väliä ees. Kunhan syö paljon ja kunnollista ruokaa :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta