Missä mennään nyt?

Helmikuun puolivälissä mennään ja treenien kannaltahan se tarkoittaa sitä, että vuoden toinen kevyt viikko on startannut! Tammikuussa pidin elämäni ensimmäisen suunnitellun kevyen viikon, ja sen aikana sairastuinkin flunssaan. Ja sitten kun vihdoin parannuin kaikista jälkitaudeista, niin aloitin normaalisti treenikierron, joka kestää neljä viikkoa. Ja tässä ollaan taas: kevyt viikko edessä, eli ei salitreeniä ollenkaan. Pelkkää palautumista: höntsäilyä ja kehonhuoltoa :)

tammikuu5 (5)

Kävin tänää jo vetäseen juoksumatolla kevyen matalasykkeisen setin, mutta hohhoijaa olikin kyllä tylsää :D Kattelin kelloa jo ensimmäisen kahdeksan minuutin jälkeen ja siitä lähtien tasaisin väliajoin aina sinne saakka, että sain about tunnin täyteen. Onneks oon sopinut muille päiville kavereitten kaa treffailuja joko lenkille tai sitten salille yhessä crossaileen. Ei tarvii enää yksin tuijotella kelloa :D Ja on noi ilmatki ollu sen verran huikeita, että jos vaa pääsee valoisaan aikaan tekee treeniä, nii ei tarvii kyllä miettiä, meneekö lenkille vai salille… Tän viikon aikana saan myös mun uudet treeniohjelmat, sillä nekin muuttuvat nyt, kun sitouduin vähän pitkäkestoisempaan prokkikseen! Aika jännää! Hitsi vie, miten paljon tuun oikeesti oppimaan uutta tässä ihan vaa kun pääsee tekemään kaikkia juttuja :-) Voin sitten kertoa enemmän noista treenihommista, kun ne selviää mulle itellenikin…

Ja missä mennään treenipainojen kanssa, niin pakko nyt kertoa, että oikeesti tää homma taitaa vaan toimia, koska meen koko ajan eteenpäin noiden painojen suhteen. Viimeisimmässä treenissä sunnuntaina tein räkkimavea sillä kasikympillä, mitä täällä viimeksi hehkuttelin onnellisena. Siirryin siis tossa joskus viime kuussa tekeen seiskakympin sijaan kasikympillä. Ja nyt sain siinä ekan sarjan jälkeen kehotuksen siirtyä jo seuraavalle levelille. Eli ysikympillä kokeileen sit! No, eihän se nyt noussu kun sen neljä kertaa. Mutta todellakin toivon, että toi liike on mun ohjelmassa jatkossakin, koska ens selkäpäivänä aion aloittaa siitä ysikympistä! :D Pieni motivaationnostatus taas, kun huomasi, että voi mahdollisuuksia saada se seuraava leveli ylös, kunhan ei tee alle noita turhempia sarjoja. En vaa vielä ennen tätä treeniä tiennyt, että oon näinki vahva :’D

Ja tän jälkeen tein vielä viimisenä liikkeenä lantionnostoja. Niin voitteko uskoa, se 100kg, jolla oon nyt viime treenit tehnyt, tuntui niin kevyeltä, että lisäsin vielä kympit päihin. Ja sitten vetelin sarjat 120kg:lla :D WÄH! Ja tuntui ihan yhtä raskaalta, kun esimerkiksi joulukuussa, kun onnellisena tein ysikympillä!? Ja joskus aikoinaan, kun tein ensimmäisiä kertoja samaista liikettä, niin painoa oli se 60kg. Siis oikeesti – puolet vähemmän! Niin siistiä jotenkin! :) Kai tää on vaan todistus siitä, että teen asioita oikein. Treenaan tarpeeksi kovaa, syön tarpeeksi ja oikein ja annan lihaksille myös aikaa palautua yhä vahvemmiksi. Antaa aika paljon motivaatiota myös tän kevyen viikon pitämiseen.

Kaikella kun on jokin tarkoitus ;)

joulukuu31 (4)

Milla

8 vastausta artikkeliin “Missä mennään nyt?”

  1. Oliko sulla alunperin kolmenkuukauden vai kolmenkuukauden teho valmennus? :-) Tuo sun valmennus on vaan kuunnolostanut niin super hyvältä että melkein itsekkin tekis mieli hankkia, haha! ;-D

    • mulla oli 3kk tehovalmennus. Joskin toi teho tossa edessä ei meinaa sitä, etteikö tavallinen valmennus olisi yhtä tehokas ;) Tehovalmennuksessa saa vaan enemmän yhteistreenejä pt:n kanssa ja superaktiivisen yheydenpidon, mikä ainaki mulla on toiminut hyvin :-)

  2. Millasia sarjoja sä teet lantionnostoa? Mä oon aina ihmtelly kun blogeissa jengii kirjottaa että on joku 100 kiloo :D itellä on noin 20…

    • teen semmosta 8-12 toistoa per sarja. Vähän riippuu päivästä ja painoista, mutta tohon pyritään ;) Tankohan painaa justiinsa ton kakskymmentä. Siittä vaa rohkeesti lisäilee levyjä päihin, nii kyllä ne sarjapainot äkkiä nousee :-)

  3. Moikka! Olisi kiva lukea, mitkä liikkeet ovat lemppareitasi (tyyliin ”parhaat olkapääliikkeet/selkäliikkeet/jne”) tai päivän treeneistäsi (tänään treenasin selkää, aloitin tällä liikkeellä, sitten tää jne..).. :)

    • moi! kiitti vinkistä, tämmöset on aina kivoja saada :) Tällä hetkellä en tokikaan voi paljastaa suoraa treeniohjelmaani, koska se on fitfarmin omaisuutta. Mutta toki jotain ton tyylistä voin kirjoittaa rikkomatta mitään sopimuksia :)

    • Mä teen vapaalla tangolla. Oon kokeillut kyllä myös smith-versiota joskus, ja teinkin sillä pitkään. Mutta tällä hetkellä ihan maassa maaten vapaalla tangolla :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta