Päivitetyt treeni- ja ruokaohjeet

Ovat olleet mulla takataskussa jo kahden viikon ajan. Kävin nimittäin jo juhannuksen jälkeen tapaamassa niiden takana seisovaa tahoa, mutta kaiken tapahtuneen jälkeen, en oo oikein vieläkään päässyt niihin kunnolla käsiksi. Kuten kerroinkin, tulin polttariviikonlopun aikana kipeäksi, ja se olikin niin mahtava kesäflunssa, että alkoi vasta viime viikonloppuna näyttää hiipumisen merkkejä. Onneksi oli niin aurinkoinen ja lämmin sää – tuli helposti kehiteltyä kaikkia kesätekemisiä, eikä tarvinnut pähkäillä kotona, että olisko sitä treenikunnossa vaiko eikö. Maltoin siis parannella kunnolla, kerrankin. Treenitaukoa tuli melkein kaksi viikkoa, mutta se näyttää tehneen tehtävänsä, sillä tällä viikolla oon päässyt taas treenailemaan normaalisti.

Sain tosiaan tapaamisen yhteydessä hieman päivitystä treeni- ja ruokaohjeisiini. Ei mitään maata mullistavaa, mutta muutamia sellaisia juttuja vaihdettiin, että mun arjestani tulee taas vähän miellyttävämpää. Parasta on ehkä se, että voin luvallisesti syödä nyt myös niitä mun karkkejani, eli Lidlin protskupatukoita!! :D Muistatte ehkä, että kevään cheattiaterialla saatoin syödä kolme semmosta, kun ne on vaan niin hyviä. Ja nyt semmonen käy ihan välipalasta. Cool! Sain myös vähän lisää hiilareita mun On-päivilleni. Koska mulla on koko ajan nälkä. Siiitäkin huolimatta, että syön jo nyt miehenannoksia. Ehkä mulle kasvaa myös joku päivä miehen voimat?! :D

heinakuu5 (3)

Treenien suhteen jatkan nyt sillä linjalla, että viikossa on 1-2 lepopäivää, 4 salitreeniä ja bodybodybodyjamia ihan vähä ;) Koska kesä <3 Aloin nyt voluumitreenin sijaan seurata voimaviikon treeniohjelmaani, joskin pienellä sovelluksella edelleen. Pääsen kuitenkin o vetelemään räkkimavea ihan tosissaan ja kyykkäämään isoilla painoilla! Oon jo kaivannutkin voluumikouhotuksen rinnalle myös voimailua.

Ja tää BodyJam on nyt tän kesän tämmönen fiilistreenihomma. Oon käynyt siellä about kerran viikossa ja onhan se nyt ihanaa. Tanssia vaan hyvää musiikkia. Ja tanssihiki on oikeesti kyllä paras hiki! Mutta oikeesti mä huomaan jo nyt, että ei toi jumppaaminen noinniinkuin muuten enää houkutakoukuta siten, kuin joskus aikaisemmin. Syksyllä siirryn kyllä takaisin täyspäiväisesti bodaamaan Wolfille. Nyt tässä kohti kesää tuntuu ainakin siltä. Bodaamisessa on jotenkin enemmän viehätystä loppupeleissä kumminkin, kun siinä tavoitteet ja etenemiset ja onnistumiset on pidemmällä aikavälillä, ei ainoastan yhdessä hyvässä treenissä. Mutta nautin nyt täysiä tanssimisesta kun sinne pääsen. Kaikelle on aikansa ja paikkansa ;)

Ja onhan toi BodyJam 73 nyt ihan huikeen kiva! Osaan sen normisetin jo tosi hyvin. Nyt oon kerran päässy tekee myös sitä vaihtoehtoista funky-pätkää, ja siinä oliki riittävästi koordinaatiohaastetta heinäkuulle :D Eilen onneks mentiin mun toiveestani taas normaalia ohjelmaa, koska ei se funkyn koreo, saati biisit, olleet yhtään niin kovia! Eli meinaan siis hyviä. Enkä tiedä, miten fanki funki funky funk fank kirjoitetaan. Mut ehkä tiiätte, mitä tarkoitan :D Onks joku muu päässy testaa tota vaihtoehtoista pätkää sen tavallisen 73-ohjelman lisäks?

heinakuu8 (7)

Ja tämmönen suhteellisen rento treeniohjelma sopii kyllä mun kesääni, kun on aika paljon reissuja tiedossa. Ei oo niin päivän päälle noi treenit, koska vaihdettiin alkuperäinen viis salitreeniä tuohon neljään. Ei tarvii niin kauheesti suunnitella arkea ja elämää, kun jää paljon tilaa fiilisohjaisuudelle. Mun ongelmani kun ei koskaan ole ollut se, että jotain jäisi tekemättä. Oikeastaan päinvastoin :D Mulle neljä salitreeniä – mikä siis on tällä hetkellä se minimitreenimäärä viikossa – on todella vähän. Jää tilaa kesäjutuille mutta on myös mahdollisuus tehdä enemmän.

Näillä mennään nyt taas kunnes toisin todistetaan. Saas nähdä, miten lomalla onnistuu ja innostaa noi ruokajutut. Työarkena nistä on niin helppo pitää kiinni, kun on säännölliset ruoka-ajat unirytmin, työn ja treenien puolesta. En oo lomaillut niin pitkään aikaan, että vaikea arvioida. Mutta toisaalta, kaikki vaihtoehdot on tehty mun mieltymysteni mukaan, että sikälimikäli haluan pitää lomallakin kiinni tästä freesistä olotilasta, niin eiköhän tuo toteudu ;) Ja onhan sinne toki suunniteltu tilaa poikkeuksillekin. Mielenhuoltoa, sanotaanko näin. Mutta siitä lisää, kun sen aika koittaa! Nyt vaan ootellaan sitä vuoden onnellisinta hetkeä – kun pian saan painaa työpaikan oven selän takana kiinni ja aloittaa lomamoodin. Sit on todennäköisesti enemmän aikaa bloggaillakin! Ellen tee jotain katoamistemppua. Niinkin voi tapahtua, jos helteet palaa :D Ennenki käyny. Mut jos sulla on mielessä jotain aiheita, mistä olis kiva lukea, niin saa kertoa toiveita :)

Pus och kram! Oon niin onnellinen kun on kesä <3

Milla

4 vastausta artikkeliin “Päivitetyt treeni- ja ruokaohjeet”

  1. Kiitti pirteästä blogista! Kirjotat paljon salitreenistä (hyvä!) ja oon lukiessani miettiny että mitä noi voima- ja voluumiviikot käytännössä tarkoittaa? Eli millasia toisto- ja sarjamääriä?

    • Kiitos kun käyt lukemassa :))

      Käytännössä oon siis tehnyt vuoronperään voima- ja voluumitreeniä. Viikko kerrallaan kumpaakin. Voimaviikolla teen lyhyitä sarjoja ja isoilla painoilla. Eli esim. tänää just kävin kyykkäämässä niin laitoin 70kg niskaan ja tein sarjaa 7-7-6. Tavoite siis saada about 6-8 toistoa per sarja. Ja palautukset pitkiä, noin pari minuuttia. Ja voluumiviikolla taas on lyhyitä palautuksia ja pitkiä sarjoja. Jalkapäivänä esimerkiksi teen jotain smith-kyykkyä siten, että ekassa sarjassa menee 15-20 toistoa! Ja siitä ne toki vähenee, kun lihakset hyytyy, mutta selkeesti siis pidempiä sarjoja (ja pienempiä painoja) kun voimaviikoilla.

      Ja lepoviikkoja toki näiden lomassa! Selkeyttikö yhtään? :)

  2. Moi! Ei liity postaukseen mutta mitä itseruskettavaa käytät vai rusketutko noin hyvin? Mäkin haluun tollaset värin ihoon.. :D

    • En käytä itseruskettavaa, mutta täytyy myöntää, että oon rusketuksen perään kyllä! :D Mun mielestä on jotenki niin terveen ja kauniin näköstä, kun on vaaleet hiukset ja päivettynyt iho. Näyttää aknekin kuin itsestäänparantuneelta, vaikkei olekaan :D Oon käyny kolmesti solkussa tänä vuonna ja sit kun oli se helleviikko, niin koitin olla ulkona kaiken mahdollisen ajan mitä kerkisin. Mulla on ollu tapana oikeestaa joka vuosi käydä toukokuussa pari-kolme kertaa solkussa niin sen jälkeen aurinko tarttuu ilmeisesti ihan hyvin muhun. Kiitti ku huomasit! ;)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta