Treenijuttuja!

Oliskohan treeniblogissa hyvä taas välillä raottaa treenijuttujakin ;) Lokakuun alussa toivoin itselleni lempeämpää kuukautta syyskuun jälkeen. Yritin hyväksyä sen tosiasian, että kroppa ei just siinä hetkessä pystynyt aina kovaan treeniin. Ja välillä palautuminen on ollut huonompaa. Piti siis treenata oikeasti fiiliksen mukaan. Ja kuten mainitsinkin, tein lokakuun treenikierron vähän isommalla määrällä lepopäiviä. Käytännössä tämä siis tarkoitti sitä, että normaali neljän viikon treenikierto vei tällä kertaa viisi viikkoa. Ja lokakuu päättyikin sitten suunniteltuun kevyeen viikkoon.

Screenshot_2015-10-12-19-55-30-1

Kevyen viikon jälkeen on aina ihan supermiesolo, ja sali oikein kutsuu luokseen nostelemaan entistä suurempia painoja. Ja niin kävi tälläkin kertaa! Niille, jotka eivät usko kevyen viikon voimaan tai taukoviikkoihin salista, niin painotan suuresti, että kokeilkaa!! Mä en ennen todellakaan kokenut oleelliseksi pitää kevyitä viikkoja, enkä olisi malttanut sellaisia pitää, vaikka olisinkin ymmärtänyt niiden tärkeyden. Mutta nyt kun oon kuluneen vuoden ajan pitänyt joka viidennen treeniviikon kevyenä, myös hermosto on palautunut kovista treeneistä, ja kokonaisuudessaan mun treenaaminen onkin ollut nousujohteista.

Ai mistä tiedän tämän vai?

Ihan käytännön kautta. Treenipainot ovat kasvaneet nousujohteisesti pitkin vuotta. Ja samoin lihasmassaa on kyllä saatu viime vuoteen verrattuna jonkin verran. Nyt kun on tällainen hyvä fiilis ja tuntuu, että kroppakrempat on hetken aikaa sivussa, niin näkee ihan hirveästi kaikkea positiivista omassa toiminnassaan :D Hassua, mutta totta. Musta tuntuu, että osaan taas treenata kovaa. Tuntuu, että oon saanu tuloksia: voimaa ja lihasta. Tuntuu, että mulla on ihan rajattomat mahdollisuudet treenaamisen ja kehittymisen suhteen! On syttynyt taas tietynlainen palo tekemiseen!

Screenshot_2015-11-08-07-42-13-1

Tällä viikolla olin pt-treeneissä Killen kaa ja kyykkäsin tosiaan 80kg 1×4! Treenin loppuun vedin vielä kapeella hackia 60kg 1×4! Eikä nää luvut nyt sinänsä sano mitään. Laitteet kun on niin erilaisia. Mutta mulle tämä tarkoittaa taas sitä, että pystyn treenata kovaa. Aiemmin syksyllä kun saattoi käydä salilla siten, että halusin treenata kovaa, mutta ei vaan pystynyt. Sarjoja ei saanu vietyä loppuun. Kroppa laittoi vastaan eikä pääkoppakaan tietysti ollut niin täysillä mukana. Mutta nyt taas on! Intohimo tekemiseen, kohdillaan oleva lääkitys ja koko ajan matkassa mukana kulkenut ruokavalio yhdessä tekevät sen, että musta tuntuu taas että osaan ja pystyn kaikkeen :D Oon kai saanu itseluottamukseni takaisin! Mistään peilistä ei enää katso väsynyt ja epäonnistunut pullero. Vaa tuntuu taas hyvältä olla just mä. Tästä nyt vaan kohti uutta viikkoa ja voimaviikon jälkeistä voluumitreeniä. Jalat on kyllä ton keskiviikon pt-treenin jälkeen kipeimmät ikinä, että saas nähä mikä päivä tästä palaudutaan vetotreenikuntoon :D

Joka tapauksessa – marraskuun treenit on startattu ihan uudella tekemisen meiningillä!  Ja koska olotilat saattaa näköjään muuttua pienestäkin ajassa, täytyy vaan nauttia nyt kun pystyy treenaa hyvällä fiiliksellä. Tuntuu innostavalta ;)

Milla

2 vastausta artikkeliin “Treenijuttuja!”

    • Kiitti! On se edistystä ainaki ;)

      Käyn keskimäärin kerran kuukaudessa. Joskus useammin esim. Nyt loka-marraskuussa tulee 3-4 pt-treeniä vs. Kesä-heinäkuussa yhteensä 1. Et ihan fiiliksen mukaa ja nyt sitä fiilistä todellaki on! Just varasin joulukuun ekalle päivälle taas Teron kaa treenit ;)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta