Uuden treeniohjelman sisäänajoa

Oon ehtinyt nyt tehdä neljä viidestä treenistä uudesta treeniohjelmasta. Uutta ohjelmaa joutuu aina hetken niin sanotusti ajaa sisään, jotta löytää kaiken kohdilleen. Tarkoitan siis esimerkiksi sopivia treenipainoja ja ylipäänsä sitä, että tietää, mitä on menossa tekemään. Tällä viikolla fiilis onkin ollut kovin malttamaton, koska haluaa vaan päästä mahdollisimman pian kokeilemaan käytännössä, miltä paperille koodatut jutut toimivat! Uudessa ohjelmassa treenijako on muutettu aiempaan nähden vähän erilaiseksi. Treenejä on siis yhteensä viisi. Teen neljä kierrosta putkeen ja sen jälkeen pidän kevennetyn viikon. Treenejä ei ole mitenkään sidottu viikonpäiviin, eli viiden treenin tekeminen voi joskus viedä yhteensä viikon. Ja jollain toisella kertaa ne saattavat jakautua esimerkiksi puolentoista viikon ajalle. Tämä ihan vain siksi, että palautuminen on olennaisempaa, kuin se, että väkisin tekisin viisi treeniä viikkoon.

Ai mikä on uusi treenijakoni vai? Ensimmäisenä päivänä etureidet – pohkeet, toisena päivänä olkapää – rinta, kolmantena kädet ja vatsat, neljäntenä selkä ja viidentenä takareidet sekä pakarat. Oon ehtinyt nyt tehdä nuo neljä ensin mainittua. Säästin viimeisen ensi viikoon pt-treeniin. Oli niin hyvät fiilikset siitä pt-päivän takareisi-pakaratreenistä, että jotain samanlaista hupia lienee tiedossa tiistaina ;) Ja jos vähän fiiliksiä ensimmäisistä kokeilukerroista, niin osa treeneistä on mennyt tosi hyvin ja osa taas vähän enemmän hermostuneissa tunnelmissa. Mun treenivihkoni on tällä hetkellä täynnä kaikenlaisia sekalaisia merkintöjä viikon varrelta. Oon tärisevin käsin kirjoittanut kovin epäselvällä käsialalla treenien aikana kaikkia mietteitä, kysymyksiä ja fiiliksiä, jotta muistan, mitä tarvii kysyä jatkoa varten.

Screenshot_2015-11-29-09-45-30-1

”Huikee treeni. Hyvä tuntuma. Ehkä enemmän painoa. Vähemmän. 40min kohdalla hermostuttaa. Ei tuu flow. Hyvä setti! Aika revittyjä toistoja. Mave jee! Pullover menee hitaissa ojentajille. Superset toimii. Ens kerralla ekaan sarjaa lisää. Dropset neljäs vai kolmas setti? Forkut tulossa flyeseista. Vinop. taljassa maaten -öööö. Ojentajissa ihans superkamala polte. Erinomainen treeni!”

Ja nää kaikki vaan ensimmäisen viikon aikana. Voitte siis uskoa, että monta kysymystä ja tarkennusta lähtee sähköpostilla menee. Mutta sehän tässä onkin kyllä kivaa! Koko ajan oppii, kun tulee uusia juttuja. Ja saa kai kaveritkin jotain vähän tossa sivussa. Oli meinaan niin huikee etureisitreeni tiistaina, että laitoin mun superreitiselle kaverilleki viestiä, et vois jonkinlaiset yhteistreenit järjestää taas pitkästä aikaa. On niin kova toi setti, et kaverikin varmasti haluaisi kokeilla ;) Ja osa treeneistä ei oo kulkenut niin kovalla flowlla. Ja siks noita merkintöjä on tullut tehtyäkin. Tietää sitten, mitä tarviii hioa ja mikä kulkee. Tällä hetkellä musta on kaikista siisteintä, että jalat on jaettu kahteen eri treeniin. Tykkään treenata koipia, joten nyt saa kaks erilaista treeniä jaloille. Ja myös se on kivaa, että saan tehdä mavea edelleen joka viikko! Ja olkapäät on myös tehostuksessa, kun niitä tehdään ihan omana treeninään ja vähän myös selkätreenin yhteydessä. Huhhuh. Huikeeta.

Screenshot_2015-11-28-12-35-08-1

On tässä paljon opeteltavaa. Mutta koska tää lihasten hermotukseen painottuva treeni on täysin uudenlainen juttu mulle, uskon, että kun vaan teen ja hion treenejäni, niin myös tulosta on tullakseen. Tuntumat on ainakin olleet kohdillaan tällä viikolla, ja näin sunnuntaina lepopäivä tuntuu oikein ansaitulta ja tarpeelliselta ;)

Milla

4 vastausta artikkeliin “Uuden treeniohjelman sisäänajoa”

  1. Jos sun pitäisi valita neljä liikettä jalkatreeniin, mitkä valitsisit. :) Siis yhdestä treenistä on nyt kyse ja tarkoituksena maksimaalinen hapotus jaloille. Haha :)

    Näytät tossa freddykuvassa makeelle! Vau :)

    • Kiitos ;) Iteki alan tykkää peilikuvasta ku toi kilpparipöhö alkaa olla pois.

      Josk tekisin tänää neljän liikkeen jalkatreenin nii valitsisin varmaankin leveän kyykyn tangon kaa, kapean prässin, pudotussarjaa hackissa ja jonku askelkyykkykävelyn loppuun. Tykkään isoista kuormittavista liikkeistä ja tossa ainaki tuntis tehneensä. Ja jos sais valita vaa neljä liikettä nii olis hyvä tekosyy jättää pohkeet tekemättä :’D toki koukistukset ja ojennukset on kans kyl mielekäs pari yhdistettynä pariin isoon kuormaan, kuten kyykkyyn ja prässiin :) ja eilen opettelin tekee sumovetoa takareisi-pakaraliikkeenä ja melkein kyl sitäkin vois vähä! :D

      Elii… varmaan jotain noista edellämainituista yhdistäisin :D

    • Itselläni tuli mieleen myös leveä kyykky ja prässi. Askelkyykyt ovat kamalia, mutta niin tehokkaita. Mä katsoin yhden Bull’s year-videon, josta sain paljon ideoita pakaratreeniin. Siinä oli esimerkiksi bulgarialaista askelkyykkyä ja oikeastaan vasta tuon videon jälkeen osasin tehdä sitä tehokkaasti. Failure iski yllättävän nopeasti. Huh! :)

      Nyt on ollut taas ideakausi vatsalihasliikkeiden suhteen. Olen tosi laiska tekemään vatsalihaksia monipuolisesti. Helposti veivaan ylävatsaan poltetta, mutta sellainen kokonaisvaltainen treeni jää tekemättä. Videoista olen yrittänyt niihinkin ammentaa ideoita, ettei olisi oma treeni pelkkää lankkua ja rutistusta. Kyllä huomaa, että alavatsa on tosi paljon heikompi verrattuna ylävatsaan. No, eiköhän se tästä! :) Pitäisi vain ainakin kolmisen kertaa viikossa tehdä kunnon treeni koko corelle.

    • Mulla on itseasiassa toi bulgarialainen nyt tässä uusimmassa ohjelmassa ;) on kyllä hyvä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta