Motivaatiota omasta menneisyydestä

Kuten torstain pt-treeneissä mulle todettiin, kehitys ei voi olla aina vain ja koko ajan hurjasti eteenpäin. Katse täytyy tottakai olla eteenpäin, mutta vauhti vaihtelee olosuhteiden mukaan. Paras treenikausihan omasta mielestä on silloin, kun treenipainot nousee jokaisella treenikerralla ja peilistä tuntuu katsovan koko ajan vahvemman näköinen kroppa. Kyllä kulkee meinaa! Mutta todellisuudessa näin ei joka hetki varmastikaan ole. Olin itse hetken aikaa harmistunut siihen, että vedin mavea torstain treeneissä vain 1×2 ja 1×4 90kg:lla. Mutta sitten mulle tosiaan sanottiin, että jos joka viikko kehitys olisi vain nousujohteista, niin sillä logiikalla vetäisin joku päivä lähitulevaisuudessa jo ties kuinka monetta sataa maasta :DD haha. Jep! Hyvä herätys! Ja sitä paitsi, olisiko mä vetänyt maasta 90kg vielä vuosi sitten edes? No en helkkarissa!

Screenshot_2016-01-29-12-48-58-1
01/2016
IMG_20140325_104437
03/2014
IMG_20130922_090038
2013?

Ja sattumalta samaiseen aiheeseen liittyen, juuri tällä viikolla, tuossa viimeisiä muuttolaatikoita purkaessani käsiini osui oldiegoldie -treenivihko. Hitsit, että oon iloinen siitä, kun olen käyttänyt tuota vihkoa salitreeneissä ihan alusta saakka! Koska tällä kertaa motivoiduin taas omasta menneisyydestäni – koko ajan on tultu eteenpäin! Oon mielestäni treenannut alusta asti salilla niin kovaa ja oikein, kun olen vain ikinä osannut. Kyseinen treenivihko on vuodelta 2013. Itse asiassa aika tasan kolmen vuoden takaa, sillä kuvassa olevat treenit on tehty 26.1 ja 30.1. Oon ihan hiessä tehnyt penkissä kovia kaseja-kymppejä 25kg:lla. Ja pystypunnerruksia 7kg:lla. Oon ensin suunnitellut tekeväni pystypunnerrusta kaseilla, mutta korjannut treenin aikana kuitenkin seiskan sinne tilalle. Ylätaljaa oon heilutellut kolmevitosella kovaa kymppiä. Ja alataljaa oon yrittänyt kolmellakympillä mutta päätynyt kaksvitoseen. Tällä hetkellä mainitut toimii mulle lämmittelypainoina. Ihan vaan niinkuin todellisen elämän esimerkkeinä.

Ja eihän noi treenipainot nyt yksinomaan kerro kehityksestä. Mutta kertoo kuitenkin jotain. Ehkä nimenomaan siitä pidemmän tähtäimen nousujohteisuudesta ;) Eilen tein pudotussarjaa alataljassa aloituksessa muistaakseni 60kiloa hihnalla. Eihän sekää nyt mikään miesten paino ole vielä. Mutta kuitenkin yli puolet lisää siihen, mikä lähtötilanne on ollut tammikuussa 2013. Ehkä nämä ovat nimenomaan niitä hetkiä, kun tällainen koko ajan lisää haluava tyyppi voi myös pysähtyä ja ihan vaan onnitella itseään hyvin tehdystä työstä. Tuolloin tammikuussa 2013 toivoin kovasti, että joku päivä näyttäisin vähän enemmän rimpulan sijaan siltä, että olisin salilla käynytkin. Ja oon kyllä päässyt oikeaan suuntaan. Jos ootte pidempään lukeneet mun blogia, ootte varmasti nähneet aiemminkin jonkun noista ylläolevista selkäkuvista, mutta oli pakko laittaa kuitenkin. Ihan vain todistusaineistoa omille sanoilleni. On vähän muoto muuttunut kun vertaa tuota vuoden 2013 kuvaa tänää otettuun ;)

Screenshot_2016-01-29-13-34-29-1

Laitoin Killelle mun tammikuun ”kehityskuvatkin” saatesanoilla, ettei niistä tässä hetkessä sen enempää… Mutta paluupostissa sain muistutuksen siitä, että saan oikeasti olla onnellinen, että kaiken tapahtuneen sairastelun jälkeen mun kuntoni onkin just tämä! Ei ollenkaan huono. Ja nyt kun muistutin taas itseäni näillä oldiegoldiekuvilla siitä, miten treenini on kuitenkin pidemmällä tähtäimellä olleet kovin nousujohteisia, niin eipä tuo yksittäinen mave jäänyt enää päätä vaivaamaan ;) Ens kerralla sitten! Ei ne motivaation ja innostuksen lähteet tarvii aina olla jotain kuuluisia fitnesstähtiä tai julkkiksia! Ite ainakin motivoidun kovasti ihan vain näistä omista kehitysaskelistani – isommista treenipainoista ja kropan muokkaantumisesta. Kannattaa ottaa kuvia. Ja motivoitua itsestä? Jaatko saman ajatuksen? Miten sä oot motivoitunut omasta tekemisestä tai omista onnistumisista? :)

Treenikengissä on myös Facebookissa / Instagramissa

Milla

2 vastausta artikkeliin “Motivaatiota omasta menneisyydestä”

  1. Moikka! Oon seurannut sun blogia jo jonkin aikaa ja pakko sanoa että vaikutat tosi hyvältä tyypiltä! :) ihailen sun asennetta ja intoa treenaamista kohtaan ja sun tekstejä on ollu mielenkiintosta lukee. Hyvää jatkoo sulle! :D

    • Oi kiitos, kiva palaute ♡ Huippua kun käyt lueskelemassa ja jätit nyt kommentinkin! :-)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta