Supervoimia rannesiteistä!

Salitouhutkin saattaa toisinaan olla suoranaista välineurheilua. Löytyy kerrossheikkereitä, treenivihkoja ja latausjuomia. On vetoremmiä, salikenkää ja treenihanskaa. Kaikkien näiden tarpeellisuudesta voidaan olla montaa eri mieltä, mutta ajattelinkin tänään kirjoittaa teille eräästä välineestä, jonka hyödyllisyyden oon ihan vasta tänä vuonna oppinut! Kyseessä on siis rannesiteet. Monta kertaa niitä on mulle suositeltu, mutta vasta tänä vuonna oon ottanut ne treeneissäni käyttöön. Ja jestas – miten löytyykin taas ihan eri voimat ja tuntumat! Rannesiteiden tarkoitus on siis tukea rannetta ja estää taittumista esimerkiksi punnerrusliikkeissä. Ne kiristetään ranteen ympärille ennen sarjaa mahdollisimman tiukalle, ja sitten sarjatauolla annetaan vähän veren kiertää sormissakin ;)

Screenshot_2016-02-18-17-57-01-1

Olin tänää Killen ohjauksessa tekemässä hauis-ojentaja -treeniä. Aiemmin oon aina tuskastunut ja turhautunut treenin aikana, kun on tuntunut siltä, että esimerkiksi hauis jaksaisi tehdä työtä, mutta forkut on aivan tukossa! Mutta nyt kun mulla oli vihdoin rannesiteet mukana, ja sain vieläpä varmuuden, että osaan käyttää niitä juurikin eikä vain melkein oikein, niin oli ensimmäinen kerta, kun lähdin onnellisena ja tyytyväisenä ohjatusta käsitreenistä! Kaikissa liikkeissä pystyi keskittymään treenattavaan lihakseen ja tuntumaan. Ihan uutta mulle, kun yleensä turhaudun ekojen sarjojen jälkeen joko tukossa oleviin forkkuihin tai tuhottoman huonoon puristusvoimaani. Ensimmäistä kertaa tuntui siltä, että treenin aikana koko keskittyminen meni vain treenattaviin lihaksiin, ei siihen, että makoilen Wolfin lattialla ja mun forkkuja hierotaan mutkatangon päädyllä auki :D

Ja käsitreenien lisäksi nuo rannesiteet on nykysin ihan älyttömän kätevät ja tarpeelliset myös rinta- ja olkapäätreenissä. Miten ihmeessä mä oonkin pystynyt tehdä treeniä ilman niitä!? Tulee paljon tukevampi olo tehdä esimerkiksi pystypunnerrusksia, kun ranteet on tuettuina. Ja samaten flyeseissä tukkoiset forkut on ihan unohtunu, ja pystyy oikeesti keskittymään rintalihaksen treenaamiseen. Aika siistiä!

Screenshot_2016-02-18-18-03-44-1

Oonko mä ainut myöhäisherännyt, vai onks joku muukin treenannut aktiivisesti jo useamman vuoden salilla ilman jotain näinkin oleellista ja oikeasti hyödyllistä treenivälinettä? :D Minkä välineen sä koet eniten oleelliseksi salitouhuissa?

Treenikengissä on myös Facebookissa / Instagramissa

Milla

12 vastausta artikkeliin “Supervoimia rannesiteistä!”

  1. Noi ja muut välineet on käteviä ja helpottaa joo, mutta esim. siteiden sijaan kannattaa alkaa reenaaman ne käsivarret ja puristusvoima kuntoon. Kaveri tässä suorastaan pakottanu alkaan reenaamaan ranteita ja käsivarsia, sekä korsettia siihen malliin ettei tarvi varusteita ku ehkä raskaissa maksimireeneissä. :)

    • Puolensa ja puolensa joo :-) Ite oon samaisesta syystä jättänyt esim. vyön käytön kyykyssä ja vedossa. Mut jotenkin nää rannetuet ajaa kyllä nyt niin hyvin asiaansa, että mieluummin teen hyvät hauis-rinta-olkatreenit kukehitän puristusvoimia tai rannetta. Ainakin just tässä hetkessä :)

  2. Versa Gripps tai niiden kopiot on oltava,enään en lähde varsinkana selkätreeniin ilman niitä! Muutenkiin ajavat asiansa salihanskoista, niin ei ole kämmenet ku perunapelto.

    • Versat on kylmä siinä mielessä hyvät, että kämmenet tulee samalla suojattua :D Ite käytän vetoremmejä edelleen, myin Versat pois ku en tottunut niihin ollenkaan.. Mutta kädet on kyllä koko ajan kuin toi sun mainitsema perunapelto, Haha. Kiitos kommentista!

  3. Tulipa sopivaan aikaan tämä ku mulle just huomenna pitäs tulla postissa juurikin nuo samat siteet! En siis vielä osaa sanoa kokemuksia, mutta tän tekstin luettuani ootan niitä vielä enemmän innolla ku aiemmin :)

    • Eikä, mikä sattuma! Mäkin vaa huvikseen ja mielenkiinnosta päätin vihdoin kokeilla ilman suuria odotuksia, mutta oli kyllä todella myönteinen yllätys! Mun uskoni ranbesiteisiin
      kulminoitui noihin eilisiin pt-treeneihin, kun edes siellä ei tarvinnu kärsiä tukkoisista käsivarsista. Toivottavasti säkin tykkäät, kovia treenejä! :-)

  4. wtf on forkut?!?! :D :D anteeks tyhmyyteni! Siis nää käsien osat kyynärpään ja ranteen välissä vai :D
    Vetoremmit on aika must. Ilman niitä mavea on ihan turha lähtee enää yrittämäänkään <3

    • Juu nimenomaan tuo osa, kyynärvarsi oikealta nimeltään :-) Eikä tarvii miettiä, et olis tyhmiä kysymyksiä. Tässä blogissa kaikki käy! ;) Kiva kun jätit kommentin!

  5. Mulla käytössä Tafferin vetoremmit selkäpäivänä (ylätalja, alatalja ja mave). Ihan huiput! Tuskastuin nimeomaan siihen, että näppivoimat loppui vedoissa kesken. Sanokoon kukakin mitä sanoo, mutta tarkoitukseni on treenata selkää eikä niitä sormia… :)

    • Samasta syystä itsekin käytän vetoremmejä – pystyy keskittymään selkään eikä puristusvoimaan. Mavenkin tekeminen olis aika heikkoa ilman välineurheilua….. ;)

  6. ”Mutta nyt kun mulla oli vihdoin rannesiteet mukana, ja sain vieläpä varmuuden, että osaan käyttää niitä juurikin eikä vain melkein oikein, niin oli ensimmäinen kerta, kun lähdin onnellisena ja tyytyväisenä ohjatusta käsitreenistä!” Saisko kuvalliset käyttöohjeet? :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta