Jalkatreeniä Fitfarmin pt-päivässä – again

Lauantaina oli vuoden toinen pt-päivä kaikille Fitfarmin valmennuksessa oleville. Päivässä on mahdollisuus osallistua itse valitsemaansa treeniryhmään kolmen eri ajankohdan välillä. Ite oon ollut eniten aamun ryhmässä, ja kokenut sen hyväksi, sillä osallistujia on aina ollut melko vähän, ja näin ollen oon saanu itse paljon ohjausta pienryhmässä. Puolenpäivän ryhmää oon kokeillut, mutta se oli aivan täynnä, ja vähän ajatustyötä tehtyäni hoksasinkin, että monelle kaukaa tulevalle se on varmasti sopivin aika treenata. Niinpä suunnattiinkin tällä kertaa vimeiseen iltapäivän ryhmään katsastamaan tilanne. Tai itse asiassa, mä suuntasin itsekseni, sillä kaikki nämä mun valmennuksessa olevat ystävät olivat syystä tai toisesta olleet jo aiemmassa ryhmässä tai vaihtoehtoisesti jokin muu syy esti osallistumisen :/ Mutta kaveria ei jätetä, ja aktiivinen kuvausporukka ilmoittautuikin palvelukseen ihan pyytämättä, hah. Aika siistiä! Tietävät kai, että tarviin blogimatskua, ja mistäs sitä mieluummin ottaisi kuin ohjatuista treeneistä.

Jos muistatte, niin tammikuun pt-päivässä osallistuin etureisiryhmään, ja koin treenin olleen ihan loistava! Niinkin loistava, että reisilihakset tulehtuivat koko seuraavaksi viikoksi ja mun työviikkoni (joka sisältää paljon kyykistelyä, kikkailua ja liikkumista) oli aivan tuskaa. Sen lisäksi en saanut nukuttua edes särkylääkkeiden voimin, koska lihakset olivat aivan kosketusherkät. huhhuh. No, koska jotenkin noihin jalkatreeneihin vaan jää silti koukkuun, tein tosiaan viimeksi yksilöohjauksessa Killen kanssa voimaviikon jalat. Ja sitä ennen pt-päivässä takareidet-pakarat ja muistaakseni myös sitä edellisessä. Kamalaa, mutta silti niin kivaa! Ja tämä pohjustuksena siis tämän kerran valinnalle, valitsin nimittäin etureidet again!

Screenshot_2016-03-21-07-08-21-1

Screenshot_2016-03-21-07-07-37-1

Tehtiin perinteisesti kiertoharjoitteluna pienryhmässä kaikenlaisia erilaisia pumppauksia etureisille: hitaita, nopeita, räjähtäviä, varpaat sisäänpäin käännettynä, varpaat ulospäin käännettynä ja avustettuja. Muutama kierros, ja loppuun vielä askelkyykkykävelyitä ja hyppyjä. Etureidet oli kyllä aivan tunnottomat, kun kello lähestyi kolmea, ja sanoinkin mun ystävälleni, joka kävi kuvailemassa, että näyttää varmaa kevyeltä, mutta tuntuu niin perhanan kovalta. Laitoin instagramiin videon, jossa noutaja on tulossa, ja liikutan sentään tyhjää hackia! Mutta toisaalta, etureidet nimenomaan hyötyy kuulemma tällaiesta monipuolisesta eri ärsykkeiden kautta tulevasta tuhoamisesta, ja etuna on myös se, että ryhmätreenissä kaikki saavat tasosta riippumatta tehtyä hyvän treenin, kun ei tarvii niin kauheasti painojen kanssa vekslata!

Tällä kertaa treenin päätteeksi juteltiin myös hieman pienryhmän kesken tavoitteista ja kuulumisista – mun mielestä hauska pieni lisä! Kattellaan, kuinka onnistuu BodyJammailut tällä viikolla tommosen setin jälkeen ;) Näin maanantaiaamuna ainakin tuntuu, että on treeni mennyt perille… Kunhan nyt pysyis tällaisena normaalina kipuna, ettei tulehdustilaan vetäisi niin hyvä. Tuleekohan sitä koskaan enää valittua muuta kuin jalkatreeniä tuolla :D Huippua alkanutta viikkoa sulle!  Se ois lyhyt työviikko ja kevätfiiliksiä<3

Treenikengissä on myös Facebookissa / Instagramissa

Milla

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta