Kaksituhattaviisisataa kaloria

Joskus ruokapäiväkirjaa postaillessa joku teistä lukijoista on udellut mun ruokavalioni kalorimääriä. En ole osannut vastata, sillä en ole tiennyt tarkkaa kalorimäärää. Eikä ruokavalioni tokikaan ole niin tiukka, että joka päivä tulisi syötyä saman verran. Hoksasin tuossa eräänä päivänä tällä viikolla, että snapchatissa saa hauskasti koottua päivän syömiset kellon tarkkuudella yhteen, sillä kuvan napatessahan snappi laittaa meneillään olevan kellonajan kuvaan, eikä sitä voi muuttaa. Tämän innoittamana kokosin siis tämän viikon keskiviikkona ruokapäiväkirjani näin julkiseen tarkasteluun.

Aamupala. Kotona ennen iltavuoroa. Samaa settiä kuin varmaan viimeiset viisi vuotta, mutta kukapa tähän kyllästyisi ;)

Snapchat-46961103079945820

Lounas. Tällä viikolla työskentelen siinä pienryhmässä, jonka aikuinen pääsee ensimmäisenä syömään, joten lounasaika tuli jo aika pian aamupalan jälkeen. Tai oikeastaan ihan sopivaan aikaan. Tällainen viikko on vain joka kolmas ja kahtena muuna viikkona aamupalan ja lounaan väliin tulee vähintään neljä tuntia, toisinaan jopa viisi. Nyt oli siis aika optimi ajoitus, kun pääsi jo yhdentoista jälkeen ;)

Snapchat-2098238085483918158

Päiväkahvi.

Snapchat-5025228769811167588

Välipala. Aika kevyt sellainen.

Snapchat-6777433914279173536

Ja toinen välipala. Jos olisin ollut fiksu, niin toki yksi isompi välipala olisi varmasti riittänyt kolmen kieppeillä. Mutta koska söin lounaan jo yhdentoista jälkeen, ja olin menossa bodyjamiin klo 18.15-19.15, olisin varmasti ollut illalla kotiin mennessä vähän turhan nälkäinen, joten koin paremmaksi näiden kolmen tunnin välein vetästä pienet välipalat. Eikä ainakaan pistäny tanssiessa!

Snapchat-978973988443742445

Illalla tanssien jälkeen vielä päivällinen naamariin.

Snapchat-672451728545082465

Tavallaanhan toi toinen välipala oli  vähän niinkuin iltapalan korvaava, koska viisi ateriaahan tässä päivässä oli kuitenkin :) Laskin kalorilaskurilla päivän kokonaissaanniksi noin kaksituhattaviisisataa kaloria. Eli siinä vastaus uteliaille. Ja jos olisi ollut salipäivä, niin treenijuomista tulisi vielä kolmesataa kaloria lisää. Ja joskus syön isomman välipalan ennen treeniä, joka sekin on tietysti enemmän kuin vain muutama sata kaloria. Mutta niin, kokonaisuudessahan tärkeintä on se, että syö tarpeeksi, jotta jaksaa treeenata ja touhuta töissä. Ja tää taitaa olla mulle aika sopiva määrä. Joskus se on kaksituhatta ja risat ja toisinaan lähes kolmetuhatta. Eipä mulla ollut edes näin tarkkaa tietoa aiemmin, koska ei noilla kaloreilla ainakaan omalla kohdallani oo niin tarkkaa väliä. Mutta tulipa selvitettyä nyt sekin ;)

Blogi päivittyy myös  Facebookissa  ja mun arkisia touhuja voi seurata Instagramissa  sekä nykysin myös snpachatissa nimimerkillä millariutta.

Milla

9 vastausta artikkeliin “Kaksituhattaviisisataa kaloria”

  1. Miten hyvin te siellä päiväkodissa pääsette omille tauoille ja kuinka monta/millaisia ovat?

    Äitini aloitt 3kk sitteni työt uudessä päiväkodissa ja siellä he joutuvat syömään lounaan lasten kanssa, samalla kun huolehtivat lasten syömisestä eli todella poukkoilevaa ruokailua ja päivässä hän tsägällä pääsee yhdelle 5 min kahvitauolle, kun on niin kiireistä aina.. :( tämä on siis kaupungin päikky.
    Minusta tuo ei kuulosta kovin hyvältä järjeltelyltä :(

    • kvte:sin mukaan käsittääkseni 20min ruokatauko kuuluu jokaiselle. Päiväkodin tädit ovat lisäksi keksineet 10min kahvitauon ;) Mutta painottaisin hyvää suunnittelu- ja organisointitaitoa! Opettajana vastaan ryhmän pedagogiikasta, ja jotta kaikki tiimiläiset jaksaa panostaa hommaan, niin kyllä ne tarvittavat tauot täytyy ennalta suunnitella päiväjärjestykseen. Toiset kokee tauot tarpeellisemmiksi kuin toiset, tosi yksilöllistä ja liittyy varmasti myös siihen, kuinka kuormittavaksi päiväkotiarjen kokee. Ite en oikeastaan pidä kahvitaukoja, ainoastaan jos oon menny kuuteen nii käyn välipalan syömässä. Mutta sit taas ite en tykkää syödä lasten kanssa ku tarvii samalla tosiaan syöttää nii pelkään kaikkia räkätauteja :D Välipala iltapäivällä on kyl syötävä ryhmässä ku on vaa 2 aikuista siinä kohti enää paikalla ja kaikki lapset kumminkin.

      Joka tapauksessa, kaikilla on kyllä päivässä mahdollisuus taukoihin. Paljon riippuu opettajasta, kuinka hyvin on arjen suunnitellut :) Vastasinkohan sun kysymykseen :D

  2. Moi, laskepa uudelleen noi sun ruokailun kalorit. Olettaen, että toi liha on uunissa kypsennettyä kirjolohta (2x100g), riisi on jasmiinia (2x60g), pähkinöitä on 2x30g ja kaurahiutaleita ois noin 60g niin kaloreita tulee noin 1600! Mistähän sä oot tempassu sen tonnin tohon lisää? Tai jos tuosta ruokamäärästä tulee oikeesti 2500 kaloria, niin voisitko kertoa tarkemmin mitä ovat nuo ruokamäärät noissa kipoissa?

    • Mä ajattelin ihan samaa… En oo pitkää matematiikkaa lukenut, mutta tuo määrä näyttääkin jo melkoisen pienelle.

    • Syötin tiedot kalorilaskuriin, ja jonkun 2430kcal sain tulokseksi. Annoskuvissa ei toki näy esim. aamupalan lesitiinit, eikä ruokien öljyjä, jotka nappaan lusikalla suuhun. . Samoin noista kuvista itseasiassa puuttuu yhteensä 150g raejuustoa, kun senkin söin jälkikäteen purkista. Lohta löytyy joo annoksista, yhteensä reilu 300grammaa.

      Uskoisin, että määrä on kuitenkin oikein kun kalorilaskuriin ne tarkasti syötin :) Sitä paitsi, miksi valmentaja laskisi mulle 1600kcal ruokavalion. Olisi aika hullua.

    • Jos syö päivän isoimman aterian klo 20 ja menee 21 nukkumaan, niin eipä siinä erillistä iltapalaa taida tarvita :)

  3. Kuvat ei kerro määriä tosiaan, tuo kehitys mitä sulle on tullut ei onnistuisi 1600:lla :D
    Tpisten ruokapäiväkirjoja on mielenkiintoista kurkkia ja joskus niistä saattaa saada ideoitakin :)

    • no näinpä juuri, kiitos hyvästä kommentista. Varmaan itsekin bloggaajana oot kokenut näitä samoja keskusteluja ku ihmiset käsittää ja näkee niin eri tavoin asioita :D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta