Lomaviikon treenit

Olispa aina vaan loma ja hyviä treenejä! Jotenkin on ihan erilainen energia ja tekeminen vapaapäivinä tehdyissa treeneissä, kuin kahdeksan tunnin työrupeaman jälkeen revittynä – ehkä uskotte ja tunnistatte saman. Lomalla on aika vahva olo!

Tässä siis viime viikon treenit koostettuna yhteen:

20160718_125330

Maanantai 11.7: Salilla käsien treenausta. Lomalla on otettu tavaksi lähteä aamupalan jälkeen salille, niin pääsee sitten kotiin syömään lounasta palauttavana ateriana. Ja säilyy hyvä ateriarytmi pitkin päivää. Mulle sopii aamutreenaaminen oikein hyvin, kunhan on tietysti jonkn aterian saanut syödä ennen sitä. Ei huomaa voimatasoissa oikeastaan mitään eroa iltapäivään. Tänä kyseisenä maanantaina juhlittiin meidän vuosipäivää, niin lähdettiin heti treenin ja ruuan jälkeen retkelle kohti pääkaupunkiseutua. Mutta ei ole siis retket ja reissut vaikuttaneet treeniviikkoihin, siellä salilla menee kuitenkin vain se tunti päivästä, niin aika helposti saa soviteltua treenit pitkin viikkoja..

Tiistai 12.7: Synttäripäivänä oltiin tienpäällä koko päivä, ja se olikin kokonaisuudessaan suunniteltu lepopäivä.

Keskiviikko 13.7: Palautumispäivän jälkeen oli vuorossa selkätreeni. Kyseisenä keskiviikkona vedettiin maasta niin kovaa, ettei oo aiemmin tapahtunutkaan. Kolmosia satasella kuusi sarjaa. Ja loppuviikon (ja vähän edelleenkin) on selkä ollut niin jumissa ettei oo tosikaan :D

Torstai 14.7: Vaihtelun vuoksi tuli tehtyä aamutreeniä ulkosalla, ihan niinkuin aamuaerobista, jos sitä sillä nimellä voi kutsua. Ainut, että mitään järkevää syytä tälle ei ollut, lähinnä halusin päästä vähän hikoilemaan, kun tiesin, että loppupäivän aikana ei tule tehtyä mitään kunnollista treeniä. Ja kyllä vaan tollainen maksimissaan puolen tunnin aamureippailu hölkäten tai intervallia tolpanvälejä juosten herättää kivasti, ja tulee tosi freesi olo kun lähtee uuteen päivään! Pieni vaiva, mutta iso ilo :) En mä noita oikeastaan koskaan muuten harrasta, mutta monesti kesäisin tulee semmonen kipittelyfiilis.

Perjantai 15.7: Rinta-olkapää -treeniä salilla. Mun vammainen vasen olkapääni on taas alkanut oireilla ihan samaan tapaan kuin keväälläkin (ja viimeiset kymmenen vuotta), joten vähän väkisin vääntämistä toi rinnan ja olkapään treenaaminen. Mutta ei vaan nyt malta kesälomalla alkaa selvittää sen enempää. Ehkä arjen koittaessa taas. Ainiin, ja koska sain ne mun hienot uudet BodyJam-tossut juuri tänä kyseisenä perjantaina, jäin vielä treenin jälkeen omatoimijammailemaan mun kaverini kanssa <3 EI mitään kovaa syketreeniä, vaan joku tunti vaihdettiin kuulumisia ja tanssittiin ihan fiilispohjalta vähän sitä sun tätä. Mun spotify oli laittanut sekoituksen soittolistaan päälle, niin vedettiin vaan sitä, mitä se ehdotteli sieltä :D Aika hauskaa.

Lauantai: Jalkatreeniä Fitfarmin pt-päivässä. Oli kyllä selkä niin jumissa keskiviikon vedoista, että ihan hyvä, että tuli tehtyä enemmän sellaista kiertoharjoittelutyyppistä treeniä. Koska ei varmaan olisi edes taipunut kyykkäämään tai prässin alle tekemään kovia sarjoja.

Sunnuntai: Sunnuntaina iski inspiraatio ja lähdin taas heti aamusta hikoilumielessä kipittelemään tolpanvälejä. Ei muuta treeniä tälle päivälle.

Kävelty on kyllä tosi paljon lomalla. Pyynikille lähdetty ihan vartavasten vain fiilistelemään lomaa ja kesää ja käppäilemään ympyrää. Ja kotikulmilla toki myöskin. En tiedä olenko ainut, mutta mulla tulee lomalla herkästi sellainen liikkumaton olo, jos teen ”vain 4 salitreeniä viikossa”. Siis tiedättekö, työarkena neljä treeniä on oikein sopiva ja joskus ihan maksimikin, mitä jaksaa ja mistä palautuu. Mutta nytten kun ei liiku samalla tapaa kun töissä koko ajan, niin tulee herkästi sellainen olo, että tekee mieli lähteä juurikin kirmailemaan lyhyitä settejä tolpanvälejä tai juoksemaan pientä lenkkiä tai edes kävelemään hyötyliikunnan muodossa. Ajoinpa tuossa nurmikonkin, jotta sai jotain hyötyliikuntaa kroppaan :D Viimeiselle lomaviikolle varasin vielä pt-treenitkin. Kaikki tehot irti, ja josko sitä pitäisi sitten kevyemmän viikon kun arki alkaa. Tämä heinäkuu painetaan vaan täysiä kaikki treenit, jotka tehdään. Ja kyllä on ollut voimaakin – monessa liikkeessä pystynyt lisäämään painoja! jee!

Screenshot_20160718-153630

Vaikuttaako sulla loma treenaamiseen jollain tapaa? Toisaalta on enemmän energiaa ja treeneissä tapahtuu edistymistä. Mutta toisaalta kroppa kaipaa normitreenien lisäksi ekstraliikettä, jotta pysyy freesi ja hyvä olo – kuulostaako tutulta?

ps. Käythän tykkäämässä blogista Facebookissa , saat suoraan uutisvirtaasi uusimmat päivitykset! Ja arkista matskua löytyy myös snapchatissa nimimerkillä millariutta sekä tietysti instagramista.

Milla

3 vastausta artikkeliin “Lomaviikon treenit”

  1. Sulla on niiin upee kroppa! Saispa tollasen haban ja ojentajan ja selän! Olin elämäni ekaa kertaa Tampereella viikonloppuna ja bongasin sut Sokokselta :D ainaki luulisin että se olit sä

    • Älä muuta sano !!! Kyllä on mahti näky tämä tyttö:)

      Vau !!!!! Hienoa katsella sun työn tuloksii .
      Itsellä myös menossa oleva loma vaikuttaa jaksamiseen, tulee juostua piiiiitkiö lenkkejä :).

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta