Paluu kuntosalille – auts!

Okay, kerrataanpa hieman kuluneen kuukauden treenipäiväkirjaa. Syyskuun alkupuolisko oli vielä suhteellisen normaalia aikaa, tein neljä salitreeniä viikoon ja kävin satunnaisesti BodyJamissa tanssimassa. Treeniviikkoni ovat kuluneet näissä merkeissä todella pitkän aikaan, paljon salia ja vähän fiilisjumppaa päälle. Syyskuun kahdestoista päivä kaikki kuitenkin muuttui. Tiedätte ehkä syyn? Jep – bodyjamin peruskoulutuksen materiaalit saapuivat. Kun sain materiaalit käsiini reilua viikkoa ennen koulutusta, alkoi ahkera harjoittelu. Koko Bodyjam 78 -ohjelma piti ottaa hyvin haltuun ennen koulutukseen lähtemistä, ohjeissa luki, että se piti osata ulkoa. Ja koska kyseessä oli mun ensimmäinen peruskoulutukseni, mähän todellakin opettelin sen ulkoa. Tanssin, kuuntelin musiikkeja ja harjoittelin päivittäin, oikeastaan kaiken ajan, mitä en ollut päivätyössäni tai nukkumassa. Näinpä syyskuun alun jälkeen, aikavälillä 12.9 – 25.9, mun treenipäiväkirjastani ei löydy mitään muuta kuin BodyJamia.

snapchat-7190230157013356489

Palasin koulutuksesta sunnuntaina, ja olin ottanut viime viikon maanantain palkatonta töistä – halusin varmistaa palautumiseni ennen uutta työviikkoa. Mutta kappas, mun olikin parin viikon tauon jälkeen niin ikävä salitreeniä, että kävin tekemässä heti maanantaina hauis-ojentajasetin salilla. Ojentajat tuli niin kipeäksi, ettei käsi suoristunut vielä lauantainakaan kunnolla, hehe. Sen siitä saa, kun pitää pitkiä taukoja, ajattelin. Olin suunnitellut palaavani heti normaaliin salitreenirytmiin, mutta kun sainkin viime viikon tiistaille ohjauskeikan, jäi salisuunnitelmat luonnollisestikin toissijaiseksi. Keskiviikkona olin fyysisesti aika poikki, sillä takana oli tosiaan koulutusviikonloppu, maanantaina salitreeni ja tiistaina sekä työpäivä 8-16 että ensimmäinen ohjaus illalla. Huhhuh. Pidinkin tietoisesti lepopäivän kaikesta. Pääsi töistä jo kahdelta, ja otin vain iisisti koko illan – teki oikein hyvää.

Torstaina suuntasin työpäivän jälkeen salille, vihdoin. Yleensä en iltavuorojen jälkeen treenaa, mutta hitsi vie, sitä sali-ikävää on vaikea kuvailla, mutta sellainen mulla vaan oli. Niin kova tahto mennä salille, että suuntasin sinne myöhään illalla! Selkätreeniä aiheena. Tiesin, että mulla olisi sunnuntaina tulossa ensimmäinen oma tunti, joten ajattelin olla kuitenkin vähän lusmu, ja jättää maastavedon pois ohjelmasta. Alunperin tämä selkätreeni oli tarkoitus siis tehdä tiistaina, jolloin veto olisikin ollut vielä ok. Ehkä tiedätte tunteen, mikä tulee maastavedon jälkeisinä päivinä selkään – etenkin, kun pitäisi vetää kolme kovaa kutosta monen viikon tauon jälkeen. Jepjep. Ajattelin, että teen muutoin normaalin selkätreenin, mutta en vetoa. Vaikkakin lopulta salilla ollessani mua oikeasti alkoi harmittaa, etten ottanut vyötä mukaan. Oli niin hyvä treenimoodi päällä, että teki jopa mieli tehdä mavea. Vaikka se onkin sairaan raskasta. No, lopulta oli oikeastaan hyvä, että en ollut tehnyt vetoa, sillä sain tosiaan ihan yllättäen jo lauantaille seuraavan ohjauksen! Mun selkä oli melko jökissä, kuten nyt tauon jälkeen olettaa saattaa, mutta jos olisin tehnyt vedonkin, olisin saattanut olla vielä astetta kankeampi lauantaina :D Aamulla siis tanssittiin, ja koska mulla oli edelleen hyvä energia ja kova tahto tehdä mun salitreenejä, suunnattiin vielä illalla puntille. Rintatreeniä vuorossa tässä kohti viikkoa. Sunnuntaina oli vielä yksi kokonaisen tunnin ohjaus, joten koko edellisviikon treenisaldoksi tuli lopulta 3 salitreeniä ja 3 BodyJamia. Huomaa kyllä, että kulutus on ihan hullua noiden jumppien astuttua kuvioihin lisäksi. Itsestäni huomaan sen siitä, että tekee mieli jotain nopeaa hiilaria, karkkia tai jätskiä tai leipää tai puuroa mulle kiitti! hehe. Söinkin yks päivä iltapalaksi puuroannoksen ja viikonloppuna karkkiakin. Kai se on ihan okei, jotta palautuu – niin kroppa kuin mielikin.

screenshot_20161003-184416

Ja tämä uusi viikko on nyt käynnistetty sillä kierron neljännellä salitreenillä. Uskalsin tänää tehdä jalat, sillä seuraava ohjaus on tällä tietoa vasta sunnuntaina. Katselin treenivihkoani, ja se ilmoitti, että edellinen jalkatreeni on tehty syyskuun neljäs päivä?! ÖÖhm. Jos nyt on lokakuun kolmas, niin aikalailla kuukausi tuli taukoa bodyjamin vuoksi. Kun aloin kirjoittaa tätä postausta, avasin mun kalenterin, ja sieltä onneksi paljastui, että tuon syyskuun neljännen jälkeen on käynyt vielä fitfarmin pt-päivässä 10.9 tekemässä jalat. Eli ei sitä taukoa tullut kuin kolme viikkoa! hehe. Kuinkahan kipeiksi ne tulee tämänpäiväisen setin jälkeen?! En uskalla edes ajatella.

Miten te muut järjestätte salitreeninne siten, että ne ei haittaa ohjauksia tai jumppia joissa käytte? Haluisin olla rennon letkeessä tanssikunnossa, kun on ohjauksen aika, mutta haluun myös treenata kovaa ja tavoitteellisesti salilla! Nyt tämä paluu salitreenin pariin tauon jälkeen on tietyst raju, mutta kyllähän homma tasaantuu kun saa taas rytmistä kiinni. Vetopäivä olis vielä tulossa tällä viikolla. Ehkä uskotte, etten aio jättää sitä toista kertaa väliin ;) Ja kyllä tää jamin takia tullut tauko muistutti taas mua itseänikin ihan hassulla tavalla, kuinka oikeasti oonkaan koukussa myös tohon salitouhuun <3 Tuntuu, kuin taukoa olisi ollut kuukausi tai kaksikin. Vaikka loppujen lopusi sitä taisi olla kuitenkin vain pari-kolme viikkoa.

Hoi, tiedoksi vielä, että sain haltuuni täksi viikoksi Fitfashionin snäpchattilin, joten tulehan seuraa mun touhuja sinne! Löytyy siis snäpistä nimellä fitfashion. Mun oma tilini (millariutta) saattaa olla nyt hiljaisempi tällä viikolla, sillä on kätevämpi käyttää vain yhtä tiliä.

Milla

Yksi vastaus artikkeliin “Paluu kuntosalille – auts!”

  1. Kiva postaus ☺ Kuulostaa kyllä aika kiireiseltä viikolta! Mullakin on välillä hankaluuksia yhdistää salitreeni ja jumpat. Välillä treenaan aamulla salilla ja sitten illalla meen joillekin tunneille. Useimmiten vedän kyllä tuplatreenit eli sali+ jumppa. Olen kokenut tämän ihan toimivaksi itselle ja kehitystäkin olen tällä tavalla saanut. 😄 Kuitenkin välillä huomaan että esim.Combatissa jalat alkavat hapottaa aika nopeasti jalkatreenin jälkeen. Ja tietysti välillä tulee rasitettua liikaa yhtä lihasryhmää kun treenaa sen salilla ja sitten heti seuraavana päivänä on tunti jossa myös rasittuu se sama lihas. Rakastan kuitenkin ryhmäliikuntaa ja salia yhtä paljon joten en vaan malta vähentää 😍😅 Ja vitsit kun mun kännykkään ei saa snäppia! 😐 Olisi kiinnostanut sun jutut siellä 😄

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta