Back to basics – eli loppuvuoden treenisuunnitelmia

Kun sain bodyjamin lisenssivideoni kuvattua, tartuin samantien salitreenivihkoon vähän aktiivisemmin, ja aloin suunnitella treeniarkea erilaisella painopisteellä. Nyt olisi taas aika vaihtaa siihen moodiin, jossa treeniviikot koostuvat pääosin salitreenistä ja vähän pienemmällä voluumilla tanssista. Ilmoittelin Killellekin, että lisenssihommat on nyt takanapäin, ja pystyn tehdä jälleen salitreeniä normaalisti. Joku voi ihmetellä, miksi en muka tanssin ohessa voinut tehdä salia kunnolla, mutta niin siinä vain kävi. Kokeilin muutaman kerran vedon jälkeen ohjata tuntia, mutta kyllähän ne matoliikkeet aika kankeita oli. Jalkoja en uskaltanut tehdä siksi, että bodyjam on tosi liikkuva tunti, ja tässä 78-ohjelmassa on paljon housetyyppistä tanssia, jossa ollaan matalalla ja käytetään vahvasti jalkoja. En halunnut ottaa riskejä, että mun tekniikka näyttäisi väsyneeltä lisenssivideolla sen takia, että mun jalat on ihan loppu salitreenistä. Ja nyt jälkeenpäin täytyy kyllä sanoa, että toisaalta kannatti ja toisaalta ei.

Mitä tarkoitan vai?

screenshot_20161110-190620

Sitä, että bodyjamin kannalta tällainen treenijärjestely oli oikein hyvä homma. Treenasin syys- ja lokakuun ajan lähinnä käsiä, olkapäitä ja selkää, ja sen ansiosta tanssi oli videollani selkeää ja liikkeet vahvoja – sain havittelemani ohjaajalisenssin. Kannatti säästää jalkoja ohjauksia varten. Mutta tätä lisenssinjälkeistä elämää ajatellen tällainen treenisyksy kostautuu nyt salitreenien paluun merkeissä aika hemmetin kovilla lihaskivuilla. No, olihan se tiedossa, tottakai. Ei auta kuin kärsiä. Tein siis lauantaina Fitfarmin pt-päivässä etureidet, ja nyt ne on aivan toimintakyvyttömät. Jos joku seuraa mua snäpissä, niin onkin jo kuullut mun kuulumisia tästä. Mutta oli pakko nyt kirjoittaa myös pari sanaa. Mun etureidet ei oo koskaan ennen olleet näin rikki.

Kun katson treenivihkoani taaksepäin, olen tosiaan tehnyt tänä syksynä yhteensä kolme jalkatreeniä. Syyskuun ekalla viikolla vielä normaalisti, sitten tuli bodyjamin materiaalit ja kaikki keskittyminen meni peruskoulutukseen valmistautumiseen, ohjaamisen harjoitteluun ja lisenssin kuvaamiseen. Siinä välissä tein yhden jalkatreenin lokakuun ensimmäisellä viikolla, maanantaina kolmas lokakuuta, kun tiesin seuraavan ohjauksen olevan vasta yhdeksäntenä päivänä. Ja nyt seuraava oli marraskuun puolivälissä. Jep jep. Lupasin itselleni tänään, että en enää ikinä pidä näin pitkiä taukoja! :D Oon ihan toimintakyvytön sekä töissä että vapaalla. Ei varmaan ihan tarkoituksenmukaista, mutta tässä tilanteessa väistämätöntä. Koska enhän mä nyt mitenkään kevyestikään halua aloittaa, kun vihdoin pääsen jalkoja treenaamaan! Kaikki tai ei mitään.

screenshot_20161113-164857

Ja mitä tulevia salitreenisuunnitelmia mulla on, niin sellaisia, että teen jatkossa neljä salitreeniä viikossa ja siihen oheen yhden jumppaohjauksen Tämä on se pohja ja suunnitelma, jolla lähden jokaiseen viikkoon. Mutta tottakai jaksamisen ja palautumisen mukaan. Muistatte ehkä, että oon koko syksyn tuskaillut ja miettinyt, millä jaolla olisi fiksuin treenata, jotta ohjauksessa en olisi juuri edellisenä päivän vetänyt maasta tai kyykännyt. Haluan tehdä ohjaukset täysillä, mutta samalla tavalla haluan myös tehdä hyvällä energialla salitreenit. Niinpä sainkin nyt Killeltä ihan uutukaisen treeniohjelman, jossa on huomioitu tämä ohjaus ja treenit jaoteltu sitä ajatellen. Ja joo kyllä, voitteko uskoa, mä palaan takaisin koviin kyykkyihin ja vetoihin! Ohjaukset on torstaisin, niin noi edellämainitut tulee olemaan viikonloppuna, ja loput treenit sitten jaotellaan pitkin viikkoa. Katsotaan, kuinka tällainen ajatus toimii. Ajatuksentasolla se tuntuu ainaki vähän jännittävältä, mutta samaan aikaan innostavalta. Eikä tarvii sitten kriiseillä, mitä treenejä uskaltaa tehdä arkiviikolla ennen ohjausta, kun toi kovin setti on ollut jo viikonloppuna.

Tällä hetkellä mun koko kroppa on ihan kuumetilassa noitten tulehtuneitten etureisien takia. Nukuin päiväunetkin töitten jälkeen, enkä todennäköisesti pysty tai mene vielä huomennakaan treenaamaan. Vaikea kuvailla tätä oloa, mutta tiivistetysti ilmaistuna: kaksi peräkkäistä lepopäivää lienee paikallaan. Mutta keskiviikkona sitten olis tavoite lähteä uudella ohjelmalla eteenpäin! Ja kyllä, viikonloppuna sitten kyykkyä ja vetoa, ai että <3 Kuten uusi ohjelmakin on inspiroivasti nimetty: back to basics.

ps. Käythän tykkäämässä blogista Facebookissa , saat suoraan uutisvirtaasi uusimmat päivitykset! Ja arkista matskua löytyy myös snapchatissa nimimerkillä millariutta sekä tietysti instagramista.

Milla

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta