16 päivää, 16 treeniä – loma hyvin käytetty!

Mulla on ollut ihan älyttömän pitkä joululoma – kokonaiset kuusitoista päivää vapaata peräkkäin! Aika uskomatonta ja samaan aikaan niin ihanaa. Kesällä mua harmitti, kun mun kaikki lomatoiveet ei menneet läpi ja yksi viikko jäi pitämättä. Mutta tulipa todistettua vanhan sananalaskun paikkansapitävyys: minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Kesältä jäänyt viikko oli käytettävissä nyt, ja oon kyllä niin päässyt irti arjesta ja työmoodista. Ehkä tiedättekin, minkä tahdissa lomaa on vietetty? Jep, treenien. Huomasin nyt lomapäiviä tarkastellessa, että kuudestatoista päivästä neljätoista on käytetty jonkinlaisen treenin merkeissä, hehe. Kuulostaa tavallaan aika paljolta, mutta jospa kirjaisin tähän ylös kaikki tehnyt treenit. Tarkastellaan niitä sen jälkeen vähän tarkemmin.

Viikko 51: ensimmäiset lomapäivät

La 24.12 Jalat & Vatsat

Su 25.12 Olkapäät

Joku sanoo, ettei viikonloppua lasketa vielä lomaksi, mutta kyllä itelleni jokainen vapaapäivä on yhtä lomaa. Joulu osui viikonlopulle, mutta sen takia olikin ihana rauhallista käydä treenailemassa. Aiemmin tällä työviikolla olin siis vetänyt BodyJam-ohjauksia tiistaina, keskiviikkona ja torstaina, joten joulusta starttasi vihdoin kunnon salitreenikierto! Aattona käytiin A:n kanssa Lietsun expressillä, ja  ite vedin uusinnan parin vuoden takaisesta jalkatreenistäni. Joulupäivänä tehtiin kaverin kanssa Tampellan Wolfilla mun ohjelman olkapäätreeni.screenshot_20161225-063546

 

Viikko 52:

Ma 26.12 Kädet

Ti 27.12 Lepo

Ke 28.12 BodyJam -ohjaus

To 29.12 Selkä+rinta, BodyJam-ohjaus

Pe 30.12 Trampoliinipuisto

La 31.12 BodyJam 45min -ohjaus

Su 1.1 Jalat+vatsat

Viikko käynnistettiin A:n kanssa hauis-ojentajatreenillä. Kolmas salitreeni putkeen, mutta kuten aiemmin mainittu, olin kokonaisen viikon pois punttien parista juuri ennen joulua, niin kolmas treeni putkeen tuntui vaan ja ainoastaan hyvältä ajatukselta. Tiistaina sitten lepoa salilta, käytiin illalla keilaamassa. Hävisin kaksi kierrosta kolmesta, ylläri. Keskiviikkoisin on tosiaan nyt toukokuuhun asti toi BodyJam-ohjaus Hermiassa. Torstaina oli myös ohjaus, joskin vasta illalla, joten käytiin aamulla tekee selkätreeni. Vedin maasta pienen tauon jälkeen, ja ysikymppikin tuntui raskaalta! Mutta eiköhän se tuosta taas, kun pääsee rytmiin kiinni. Veto ja kyykky on vähän sellasia liikkeitä, että niitä olis vaan pakko tehdä joka viikko, jotta homma etenee. Halusin hyödyntää lomaa nimenomaan tähän. Ja kahden treenin päivät saa lähinnä mut hykertelemään onnesta, voi vitsin ihana loma!

Kirjasin tonne perjantaille treeneihin myös trampoliinipuiston, hehe. Syystä että se menee kyllä oikeasti aerobisesta, vaikka ennen kaikkea onkin vaan ihan sairaan hikistä ja hauskaa hommaa! Ootteko käyny kokeilemassa? Suosittelen kovasti. Uskon, että salaisuus on nimenomaan se, kun siellä ei osaa tehdä mitään, ja pelkkä pomppiminenkin naurattaa. Viime kesänä mulla kesti 50 minuuttia, ennen kuin uskalsin hypätä yhden pompun kautta trampoliinilta toisella ja seinätrampan kautta vaihtaa suuntaa. Nyt asetin haasteen itselleni, että uskaltaisin tehdä sen vähän nopeammin, niin jäisi pomppuaikaa enemmän. Ja kyllähän se onnistui! Kun vetää viiskymmentä hyppyä putkeen, niin syke kyllä nousee ja hengitys kuulostaa samalta, kuin maastavedossa! Uskotteko? Hauskaa ja tehokasta. Välillä alko naurattaa niin kovasti se puhina, että sen takia ei saatu uusia hyppyennätyksiä tehtyä, hehe. Joka tapauksessa, jos joku haluu lähtee pomppimaan, niin oon anytime messissä!

screenshot_20161231-183514

 

Viikko 1

Ma 2.1 Rinta + selkä

Ti 3.1 Lepo

Ke 4.1 Kädet, BodyJam-ohjaus

To 5.1 BodyJam-ohjaus

Pe 6.1 Olkapäät

La 7.1 BodyJam 45min -ohjaus

Su 8.1 Jalat+vatsat

Kulunut viikko käynnistettiin rinta-selkä -treenillä, ja pakko kertoa, että etenkin toi rinta kulki tosi hyvin! Muistatteko, kun joskus kesällä haaveilin, että tulevaisuudessa pystyisin tehdä penkkisarjaa viidelläkympillä. Ei siis tosiaan mikään iso paino, ja moni pienempikin ihminen tekee sillä, mutta mulla toi penkki on heikoin kaikista – ollut aina. Ja tavoite on taustalla olemassa, joskin kaiken muun ohessa. Tällä viikolla sain vihdoin tehtyä 6-8 toistoa 45kg:lla! Jee! Eli ehkä toi viiskyt on vielä joku päivä mahdollinen.

Tiistaina oli kokonaan lepopäivä, ja loppuviikkoon kuului kolme BodyJam-ohjausta. En tiedä, saako ohjauksista puhua treeneinä, mutta puhun silti. Koska kyllähän siinä hiki tulee ja syke nousee. Loppuviikon salitreenit jaoteltiinkin sitten joka toiselle päivälle. Nyt sunnuntaina piti vetää vielä ihan semikova jalkatreeni, koska huomenna pitää tosiaan palata arkeen, ja treenit viikkotasolla vähenee varmasti aika paljonkin… Sai pari täyttä kierrosta nyt tehtyä lomamoodissa, ja seuraavaksi pitäisi suunnitella uusi toimiva systeemi arkiviikoille.

snapchat-1389222794

Eli yhteenvetona sanoisin, loma well spent!<3 Kuusitoista päivää ja about saman verran treeniä. Kuulostaa tavallaan paljolta, eikö vain? Mutta kun tarkastelee erityyppisten treenien jaotteluita pitkin viikkoja, huomaa, että ne jakaantuvat hyvin tasaisesti ja fiksusti. Ohjauksia oli nyt lomalla kolme viikossa, mutta jatkossa tosiaan tuo torstain tunti jää pois – nyt tanssittiin viimeiset mun ohjaamat jamit Veskassa. Ja salitreenit on tosiaan tehty vähän pitkin viikkoa, myöskin ohjaukset huomioiden. Ei oo maastaveto tai kyykkypäivä haitannut tanssimista! Hitsi vie, kun tähän pystyis työviikollakin… Mutta huomenna koittaa taas paluu siihen, että kahdeksan tuntia energiaa kuluu työssä ja loput sitten käytettävissä muuhun.

Nyt tuntuu ihan mahdottomalta, miten sellaista jaksaa :D hehe. Mutta kai se on aina tämä sama fiilis loman jälkeen, eikö?

ps. Käythän tykkäämässä blogista Facebookissa , saat suoraan uutisvirtaasi uusimmat päivitykset! Ja arkista matskua löytyy myös snapchatissa nimimerkillä millariutta sekä tietysti instagramissa. Ootko muuten huomannut, että myös tänne portaaliin on tullut tykkäysmahdollisuus. Tossa postauksen otsikon alla on pieni sydän, jotka klikkaamalla voi kertoa, jos pidit kirjoituksestani. Kiitos <3

Milla

Yksi vastaus artikkeliin “16 päivää, 16 treeniä – loma hyvin käytetty!”

  1. Kuulostaa ihanalta lomalta <3 Treeneihin pystyy kyllä niin paljon paremmin keskittymään lomalla kun aikaa ja jaksamista on ihan et tavalla kuin arkena. Tämä on tullut erityisesti näin välivuotena huomattua :D Jännä nähdä miten sitten tulevaisuudessa muotoutuu treenikuviot yliopisto-opiskelujen ja 8-16 töiden lomassa. Toi trampoiinipuisto kuulostaa kyllä hauskalta! Ja todellakin tulee hiki hyppiessä: nimimerkillä olin tällä viikolla Hoplopissa lastenvahtina ja ihan puhki sen jälkeen :'D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 8
Tykkää jutusta