Mitäs sitten, kun ei huvita mennä salille?

Mitäs sitten, kun ei huvita mennä salille? Tavallaan hyvin ajankohtainen kysymys omalla kohdallani juuri nyt. Ehkä arvaatte, mistä motivaationpuute salille johtuu juuri nyt – yea right, BodyJamista. Toi seiskakutonen ohjelmana musiikkeineen on vienyt mut niin mukanaan, että tällä hetkellä mua kiinnostaa enemmän tanssia kuin nostaa rautaa. Oon huomannut sen ihan käytännön tasolla. Saatan nimittäin kikkailla itseni BodyJamiin, vaikka sataisi pikku-ukkoja taivaalta. Mutta esimerkiksi tänään oltiin sovittu, että mennään salille töitten jälkeen. Otin salikassinkin mukaan, ja aamulla kotoa lähtiessä totesin vitsin kautta, että ”vähän raastaa sydäntä jättää noi tanssikengät naulakkoon.” Ja siitäkin huolimatta, että oltiin sovittu salitreenistä, mä tulin töistä suoraan kotiin. En siis salin kautta kotiin, vaan suoraan kotiin. Hakemaan tanssikenkiä nimittäin. Aioin suunnata illalla tanssimaan.

Mitä tehdä siis silloin, kun ei huvita mennä salille?

No olla tietysti menemättä! Pöh. Luulitteko, että vastaisin jotain muuta, toivottavasti ette. Mähän oon nimenomaan sellainen vaahtokarkkitestin äkillisen mielihyvän hakija, ja jos mua huvittaa mennä tanssimaan, mä menen. Jos mua huvittaa mennä vetämään maasta, mä menen. Mutta en todellakaan tee mitään sen takia, että alunperin näin kova tanssi-innostus ei kuulunut mun viikkosuunnitelmaani.

Screenshot_2016-03-22-17-43-34-1

Oon itseasiassa tosi onnellinen siitä, että mulla syntyy näin vahvoja intressejä jotain lajia kohtaaan! Vois olla huonompiakin valintoja, kuin viisi bodyjamia viikossa. Ja koska kropan täytyy välillä palautuakin, oon jättänyt nyt siis salitreenejä nyt vähemmälle. Viime viikolla tein niitä kaksi. Tällä viikolla en ainakaan toistaiseksi vielä yhtäkään. Ongelma on ehkä motivaatiopulan sijaan oikeastaan se, että koska tanssi vie viikosta useamman päivän, en ehdi tehdä kaikkia suunniteltuja salireenejä, ja näin ollen en oikein osaa priorisoida, minkä skippaisin ja minkä tekisin. Laitoinkin tossa sitten Killelle viestiä, että maalis-huhtikuun vaihteessa tehdäänkin näköjään enemmän aerobista treeniä kuin alunperin oli suunniteltu. Aloin jo viestiä kirjoittaessani hetkellisesti reflektoida, onko mun motivaationi jotenkin huono, tai pitäisikö mun tsempata suunnitelmieni suhteen. Olinhan alunperin saanut ihan erilaisen treeniohjelman omista tavoitteistani käsin käsiini tälle ajanjaksolle. Mutta hitsi vie, mitä ajatuksia!! Hui! Siis eihän mun motivaatiossani ole mitään vikaa. Eikä siinä, että haluan treenata nyt eri tavalla kuin alunperin suunniteltiin, itsellenihän mä tätä elämää elän. Itselleni teen treenejä. Itse liikutan kehoani ja nautin siitä. Ja etenen sen hetkisen tilanteen kautta kohti tavistreenaajan tavoitteitani ;) Ja jos nyt kuukauden ajan mun elämästäni joku ohjelma tanssitunnilla vetää mua kovasti puoleensa, niin tottahan mä otan ilon irti siitä <3 Voi salitreenitkin kulkea taas eri tavalla paremmin, kun pitää välillä enemmän kuin vuorokauden tai kaksi taukoa sieltä. Kahden viikon tai kahden kuukaudenkaan treenien painopisteen muutos ei vaikuta mihinkään erityisesti. Tärkeintähän kun nimenomaan on, että nauttii siitä, mitä tekee! Ja ehkä teitä kiinnostaa kuulla, miten valmentajani suhtautui asiaan? -Tietysti siten, että tärkeintä on mun oma hyvä fiilis tekemisessä. Sain siis ihan ohjeistuksen, mitä salitreenejä tehdä tanssimisen ohessa, jotta lihasmassa pysyy aktiivisena. Ja luvan nauttia tästä intohimosta liikkumiseen.

Treenikengissä on myös Facebookissa / Instagramissa